Vraag

• AnniekUtrecht
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-01 18:55
Hi allemaal, wij (sportvereniging) verhuizen onze website en e-mail naar een nieuwe hostingpartij. De domeinnaam blijft hetzelfde. De website is gebackupt, ik twijfel alleen over hoe ik het backuppen van de mailboxen slim kan aanpakken.

Ik vraag straks de verhuiscode aan bij onze oude hostingpartij en de nieuwe hostingpartij plant binnen twee weken de livegang in. Is het mogelijk om tijdelijk een mailbox vanaf twee verschillende hostingpartijen te gebruiken? Zodat ik alle beheerders van een mailbox kan vragen hun mail te backuppen net voor/tijdens/na de livegang en zodat ze geen mail in de overgangsperiode verliezen.

Of is het handiger een tool te gebruiken als Mozilla Thunderbird? Wie heeft hier ervaring mee?

Hoop dat mijn vraag duidelijk is, dank voor het meedenken! _/-\o_

Alle reacties

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 21:08

skate master

Autodesk Educator Expert

Ik heb dit ooit voor onze vereniging ook gedaan.
Wij zijn toen verhuisd naar antagonist, hier heb ik toen de tool imapsync gebruikt.
Deze kan via SSH je mailbox van server A naar B kopiëren.

Hier staat beschreven hoe: https://www.antagonist.nl/blog/imapsync/

Geen idee of dit voor jullie ook kan, maar dit kan jullie hosting partij je wel vertellen.

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:16

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

Als je nieuwe als oude provider DirectAdmin gebruikt, kun je een backup overzetten.

imapsync gebruik ik ook vaak, je kunt later een 2e sync doen om nieuw mail bij te werken.

Linux, what else? | 2x370Wp mono, Z 20°, Solis mini-1000-4G

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Imapsync werkt inderdaad redelijk goed.
Alleen de metadata en flags worden niet gekopieerd.
Controleer dus even of emails bepaalde flags hebben meegekregen zoals de Thunderbird $label1 bijvoorbeeld.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 19:43
Ik weet niet om hoeveel mailaccounts het gaat, maar je kunt dit ook via de client regelen. Zoals Thunderbird.
Laat Thunderbird alle mail ophalen van de oude imapserver.
Laat deze actief.
Voeg het account opnieuw toe met de gegevens van de nieuwe provider.
De mails kun je verplaatsen door te verslepen van de oude naar de nieuwe imap-server binnen mail-client.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee