Pakweg een halfjaar geleden had ik een goed werkende AppleTV-integratie in HomeAssistant. Alles werkte perfect. Toen ineens niet meer, na een update van HA/ATV. HomeAssistant kan de AppleTV helemaal niet meer vinden, om een of andere duistere reden. Niet op hostnaam, niet op IP-adres.
Ik heb er inmiddels al vele uren aan besteed, maar ik krijg het niet meer werkend. Ik heb echt geen idee waarom niet, en ook niet precies waar het probleem ligt. Het kan een probleem van de AppleTV zijn, maar ook ergens in het netwerk of bij HomeAssistant.
Ondernomen stappen
In eerste instantie dacht ik: oh dat heeft vast te maken met het feit dat ik HA in Docker draai. Wellicht kan 'ie daarom de ATV niet vinden. Maar als ik een shell open in de Docker-container van HomeAssistant, kan ik de ATV gewoon pingen. Nmap werkt idem. Zie screenshot.
Daarnaast heb ik de debug-optie van de AppleTV-integratie in HA ingeschakeld, maar er lijkt niets te worden gelogd. Ook heb ik zojuist de ATV een factory reset gegeven, maar dat doet ook niets. Ook sleutelen aan de AirPlay-instellingen lijkt niets te doen.
Heeft een van jullie enig idee wat ik kog kan proberen?
Relevante info
- HomeAssistant Core in Docker
- AppleTV 4K met statisch IP-adres
- Allebei aangesloten via ethernet, op hetzelfde subnet (afgezien van docker)
- HA kan prima bij andere apparaten op het netwerk, die op hetzelfde subnet zitten als de AppleTV
- Privileged mode en network_mode=host voor de docker container geprobeerd, zonder resultaat
En voor de volledigheid de HA-container in docker-compose.yml
Ik heb er inmiddels al vele uren aan besteed, maar ik krijg het niet meer werkend. Ik heb echt geen idee waarom niet, en ook niet precies waar het probleem ligt. Het kan een probleem van de AppleTV zijn, maar ook ergens in het netwerk of bij HomeAssistant.
Ondernomen stappen
In eerste instantie dacht ik: oh dat heeft vast te maken met het feit dat ik HA in Docker draai. Wellicht kan 'ie daarom de ATV niet vinden. Maar als ik een shell open in de Docker-container van HomeAssistant, kan ik de ATV gewoon pingen. Nmap werkt idem. Zie screenshot.
Daarnaast heb ik de debug-optie van de AppleTV-integratie in HA ingeschakeld, maar er lijkt niets te worden gelogd. Ook heb ik zojuist de ATV een factory reset gegeven, maar dat doet ook niets. Ook sleutelen aan de AirPlay-instellingen lijkt niets te doen.
Heeft een van jullie enig idee wat ik kog kan proberen?

Relevante info
- HomeAssistant Core in Docker
- AppleTV 4K met statisch IP-adres
- Allebei aangesloten via ethernet, op hetzelfde subnet (afgezien van docker)
- HA kan prima bij andere apparaten op het netwerk, die op hetzelfde subnet zitten als de AppleTV
- Privileged mode en network_mode=host voor de docker container geprobeerd, zonder resultaat
En voor de volledigheid de HA-container in docker-compose.yml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| homeassistant: image: homeassistant/home-assistant:latest container_name: homeassistant #network_mode: "host" #-- Potential fix for AppleTV #privileged: true ports: - 38123:38123 volumes: - ~/docker/hass:/config - /mnt/music:/media - /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock devices: - /dev/serial/by-id/usb-FTDI_FT232R_USB_UART_AC3U370Y-if00-port0:/dev/ttyUSB0 environment: - PUID=${PUID} - PGID=${PGID} - TZ=${TZ_NL} depends_on: - deconz - mariadb - node-red - influxdb2 restart: always |
[Voor 17% gewijzigd door sOid op 22-01-2023 18:07]