Toon posts:

Koppeling HomeAssistant > AppleTV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Pakweg een halfjaar geleden had ik een goed werkende AppleTV-integratie in HomeAssistant. Alles werkte perfect. Toen ineens niet meer, na een update van HA/ATV. HomeAssistant kan de AppleTV helemaal niet meer vinden, om een of andere duistere reden. Niet op hostnaam, niet op IP-adres.

Ik heb er inmiddels al vele uren aan besteed, maar ik krijg het niet meer werkend. Ik heb echt geen idee waarom niet, en ook niet precies waar het probleem ligt. Het kan een probleem van de AppleTV zijn, maar ook ergens in het netwerk of bij HomeAssistant.

Ondernomen stappen
In eerste instantie dacht ik: oh dat heeft vast te maken met het feit dat ik HA in Docker draai. Wellicht kan 'ie daarom de ATV niet vinden. Maar als ik een shell open in de Docker-container van HomeAssistant, kan ik de ATV gewoon pingen. Nmap werkt idem. Zie screenshot.

Daarnaast heb ik de debug-optie van de AppleTV-integratie in HA ingeschakeld, maar er lijkt niets te worden gelogd. Ook heb ik zojuist de ATV een factory reset gegeven, maar dat doet ook niets. Ook sleutelen aan de AirPlay-instellingen lijkt niets te doen.

Heeft een van jullie enig idee wat ik kog kan proberen? :X

Relevante info
- HomeAssistant Core in Docker
- AppleTV 4K met statisch IP-adres
- Allebei aangesloten via ethernet, op hetzelfde subnet (afgezien van docker)
- HA kan prima bij andere apparaten op het netwerk, die op hetzelfde subnet zitten als de AppleTV
- Privileged mode en network_mode=host voor de docker container geprobeerd, zonder resultaat

En voor de volledigheid de HA-container in docker-compose.yml
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
  homeassistant:
    image: homeassistant/home-assistant:latest
    container_name: homeassistant
    #network_mode: "host" #-- Potential fix for AppleTV
    #privileged: true
    ports:
      - 38123:38123
    volumes:
      - ~/docker/hass:/config
      - /mnt/music:/media
      - /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock
    devices:
      - /dev/serial/by-id/usb-FTDI_FT232R_USB_UART_AC3U370Y-if00-port0:/dev/ttyUSB0
    environment:
      - PUID=${PUID}
      - PGID=${PGID}
      - TZ=${TZ_NL}
    depends_on:
      - deconz
      - mariadb
      - node-red
      - influxdb2
    restart: always

[Voor 17% gewijzigd door sOid op 22-01-2023 18:07]

Alle reacties

• sOid
  • Niet online
Sinds 2004 lid en voor het eerst een topic-kick. Het moest er eens van komen… ;)

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
sOid schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:04:
Pakweg een halfjaar geleden had ik een goed werkende AppleTV-integratie in HomeAssistant. Alles werkte perfect. Toen ineens niet meer, na een update van HA/ATV. HomeAssistant kan de AppleTV helemaal niet meer vinden, om een of andere duistere reden. Niet op hostnaam, niet op IP-adres.
Doe een stapje terug: heb je gezocht of anderen ook het probleem hebben, buiten GoT om? Zie bijvoorbeeld dit.

• sOid
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:58:
[...]

Doe een stapje terug: heb je gezocht of anderen ook het probleem hebben, buiten GoT om? Zie bijvoorbeeld dit.
Dank, dit lijkt inderdaad op mijn probleem. Het speelt bij mij echter al een stuk langer.

En ja ik heb zeker gekeken buiten GoT. Heb ook contact gehad met de ontwikkelaar van de AppleTV-integration. Lang verhaal kort; hij weet ook niet wat eer aan de hand is en vermoedde een netwerkprobleem. Maar gezien bereikbaarheid van andere devices op hetzelfde netwerk en mogelijkheid tot nmappen van de ATV lijkt me dat niet waarschijnlijk.

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:24
Ik draai al tijden de AppleTV integration zonder problemen. AppleTV via WiFi connected in hetzelfde netwerk als mijn Raspberry Pi met HA in Docker.
Wel gebruik ik " network_mode: host" voor HA, maar geen privileged mode. Ik zou HA in host-mode zetten en het nogmaals proberen.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:11
Je zou eens kunnen kijken of je ergens in een VM of wellicht wellicht een rondzwervende RPi een test Home Assistant kunt installeren. Dan kan je misschien netwerk uitsluiten.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl)

• sOid
  • Niet online
daxy schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:27:
Ik draai al tijden de AppleTV integration zonder problemen. AppleTV via WiFi connected in hetzelfde netwerk als mijn Raspberry Pi met HA in Docker.
Wel gebruik ik " network_mode: host" voor HA, maar geen privileged mode. Ik zou HA in host-mode zetten en het nogmaals proberen.
Yes, had ik al geprobeerd maar was niet succesvol. Zie ook commented stukje in m'n docker-compose hierboven :) En zelfs zonder network_mode: host kan ik dus gewoon de ATV pingen/nmappen.
Slinkos schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:29:
Je zou eens kunnen kijken of je ergens in een VM of wellicht wellicht een rondzwervende RPi een test Home Assistant kunt installeren. Dan kan je misschien netwerk uitsluiten.
Goeie suggestie. Ga ik doen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee