Welke peuter/kleuter/kinder fiets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-06 15:09
Onze zoon is onlangs 3 geworden en zijn aan het kijken naar een fiets met zijwieltjes. We zien echter door de bomen het bos niet meer.

We merken dat er veel ‘wij van WC eend’ advertorials rondgaan, dat er heel veel troep aangeboden wordt dat niet tegen een stootje kan / met een half jaar bij het vuil kan. We willen best iets meer voor een fiets betalen, mits kwaliteit.

Op het internet zie ik vooral veel oude recensies of discussies hieromtrent. Ook spreken recensies elkaar tegen, hoewel dat altijd een beetje subjectief zal blijven.

Overweging is om direct voor een 14 inch ipv een 12 inch te gaan (langer plezier van). En als hij op die kan fietsen na een jaar of wat naar een goede 16 of 18 inch.

Iemand ervaringen, suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:56
Marktplaats.

Maar zou wel een passende maat pakken. Fietsen leren was voor die van ons al lastig genoeg. Pak je dan een te grote fiets gaat het al helemaal niet van harte...

Wij hebben overigens goede ervaringen met Alpina kinderfietsen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:00
MagniArtistique schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:29:
Onze zoon is onlangs 3 geworden en zijn aan het kijken naar een fiets met zijwieltjes. We zien echter door de bomen het bos niet meer.

Iemand ervaringen, suggesties?
Ja.. Niet doen.. Althans niet met zijwieltjes.. Eerst balans leren, met een loopfiets, daarna pas leren trappen. Niet andersom.

En pak een (loop) fiets van marktplaats, want die eerste paar fietsen krijgen het zwaar te verduren. En als er een handrem op het voorwiel zit (achter is eigenlijk altijd terugtrap bij een kinderfiets) meteen eraf halen, want het leidt af en tot ongelukken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Inderdaad eerst met loopfiets balans leren en dan zonder zijwieltjes oefenen op een fiets met trappers. Wij doen dat door een sjaal om het middel te binden en daaraan vast te houden, of aan de jas, omdat het begin natuurlijk oefenen met doortrappen is.

Qua merk, onze lokale fietsenwinkel doet voor hele kleine kinderfietsen alleen het Duitse merk Puky, maar toen wij een jaar geleden zochten zei hij dat hij niks had en er voorlopig door de fabrikant ook niet geleverd zou worden in verband met grote tekorten. Ze leverden wel in Duitse winkels maar even niet buiten Duitsland.

We hebben toen op marktplaats een 2e handse puky gekocht, €15 volgens mij. 12 inch omdat onze dochter relatief klein is en ze wilde de zekerheid hebben van voeten bij de vloer, om vertrouwen te bouwen met het trappen. Ze had bij een vriendin even op een iets hogere fiets gezeten, frame wat anders gebouwd, en durfde daarna daar niet meer op. De puky wel daarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En voor de rest Decathlon. Goedkoop en degelijk genoeg. Voor 100 euro koop je een nieuwe fiets zonder gedoe.

[ Voor 32% gewijzigd door Sethro op 22-01-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:22
Onze kinderen zijn al vroeg met een loopfiets begonnen. We hebben toen van marktplaats een fiets gehaald met zijwieltjes... Na twee dagen had hij het trappen door en hebben we de zijwieltjes eraf gehaald en dat ging prima!

Lekker van marktplaats halen, scheelt een hoop geld en ook geen zorgen als hij een keer valt en er een beschadiging op de fiets zit.

Daarnaast koop je na 1-2 jaar toch weer een grotere fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor AZ dan voor SF. Daarom verplaats ik het topic ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:28

Secsytime

Automagisch

Je kan altijd eens bij een kringloop in de buurt kijken, wij hebben een retro jaren 90 fiets voor 10e op de kop getikt. 👌🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zijwieltjes slechts kort handig en let op: je leert de bochtbalans daar eigenlijk niet op. Ik zou direct zonder zijwieltjes gaan, met eerst een loopfiets is handig. Fietsen volgen elkaar snel op qua groei, dus ga naar markplaats of vrienden met kids waarbinnen doorschuiven mogelijk is. Blijf bij inch-maten in de even getallen, zijn couranter.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 17% gewijzigd door desmond op 22-01-2023 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vaak wordt het advies gegeven om eerst grondig met een loopfiets te oefenen. Al vrij snel beginnen ze daar stukjes mee te rijden met de benen in de lucht en zo leren ze evenwicht.

Dat gezegd zijnde: één van mijn kinderen vond een loopfiets écht niet leuk maar wou wel trappen op een fiets met zijwieltjes. Die heeft dus eerst een hele tijd heel wat kilometers met zijwieltjes afgelegd en leerde net zo goed vlot fietsen toen puntje bij paaltje kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wij hadden een loopfiets van Pelikaan, importeur is failliet gegaan, is nog enig aanbod op marktplaats. Later die fiets omgebouwd met trappers en zijwieltjes voor 13,50 met een set van Marktplaats.

Volgende fiets is de Batavus Snake 16" die we voor 2 tientjes van Marktplaats hebben gehaald. Als die te klein wordt staat de 20" opvolgfiets van hetzelfde type klaar, 5 tientjes van Marktplaats.

Oudste is begonnen op de 16" Batavus Snake, vallen en opstaan. Toen dat ding echt te klein was hebben we die van 20" gehaald.

Je moet wat handig zijn met oplappen van Marktplaats fietsjes, maar als je na 2 jaar een grotere moet vang je gewoon weer het geld dat je ervoor betaald hebt. Die Batavus Snake fietsen zijn heel robuust en houden ook redelijk waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:22
Je kan prima een fiets met zijwielen kopen , die zijn immers niet omgevallen ;)
Zou ze alleen zelf nooit gebruiken omdat de balans de verkeerde kant opleunt en ze dus verkeerd leren maargoed ze zitten zelfs bij nieuwe 16 inch fietsen nog en dan ben je al 4 a 5 als dan niemand je t nog geleerd heeft😱
Ongevraagde tip;
Op het gras leren op en afstappen , je valt zacht en hebt iets meer weerstand waardoor het besef van ' blijven trappen ' eerder komt . Wegrijden op 'hoge trapper ' en vaders in zn hardloopkleding er achteraan als ze de smaak eenmaal te pakken hebben 🤣

Zou nu gewoon een willekeurige 12 inch pakken daar kan je beste leren komende half jaar jaartje . Daarna pas kijken naar een goed merk en meer uitgeven dan zitten ze gauw 2 jaar op 1 maat . Verschilt per type fiets uiteraard ook nog hoelang.

Zelf altijd Cube mtb's gekocht en geen goedkope decathlon of volare rommel met rare frame stuur verhoudingen . De betere merken ( cube alpina batavus etc.) zijn verschrikkelijk waardevast en binnen een dag verkocht op MP .
De 'gebruiks' kosten zijn immers hetzelfde die fiets van 300€ brengt nog 150€ op en die goedkope van 150€ is gewoon 0€ . Bij evt. jongere broers of zussen kunnen ze nog een ronde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 20:02
Neem een merk, dwz, Batavus, Gazelle of Sparta. Alle andere merken roesten snel, dun staal, en bezuinigen op mechanische delen.

Ik neem ze van Marktplaats, soms met een gebrek, waar nodig knap ik ze dan op, meestal direct nieuwe banden/ketting en verkoop ze met winst als ze weer te klein zijn. Banden en onderdelen haal ik bij https://www.internet-bikes.com/ Als je plek hebt, koop een fietstakeltje.

Om te leren fietsen: neem een loopfiets. Onze 2 meiden hebben daarop "fietsevenwicht" geleerd. Trappen hadden ze toen bijna geen uitleg meer voor nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door pennywiser op 22-01-2023 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@nuffy Die beide snotapen van mij krijgen het voorelkaar om fietsjes met zijwieltjes over de kop te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
_JGC_ schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:24:
@nuffy Die beide snotapen van mij krijgen het voorelkaar om fietsjes met zijwieltjes over de kop te krijgen ;)
Stuntpiloten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 10:03
pennywiser schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:21:
Neem een merk, dwz, Batavus, Gazelle of Sparta. Alle andere merken roesten snel, dun staal, en bezuinigen op mechanische delen.
De laatste keer dat ik keek deden die allemaal niet (meer) van die kleine fietsmaatjes.

Voldoende tips al gegeven hier denk ik, de volgorde loopfiets --> (vrijwel) meteen zonder zijwieltjes hebben wij ook steeds gehanteerd. We hebben voor onze jongens een paar Alpina's gekocht, die zijn nog steeds in prima staat (gaan zo over van nummer 1, naar 2 en straks 3), ook al vallen ze er inderdaad af en toe mee. De eerste keer doet dat pijn (aan hun lijf en jouw gevoel), maar het blijven toch gebruiksvoorwerpen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pennywiser schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:21:

Ik neem ze van Marktplaats, soms met een gebrek, waar nodig knap ik ze dan op, meestal direct nieuwe banden/ketting en verkoop ze met winst als ze weer te klein zijn. Banden en onderdelen haal ik bij https://www.internet-bikes.com/ Als je plek hebt, koop een fietstakeltje.

Om te leren fietsen: neem een loopfiets. Onze 2 meiden hebben daarop "fietsevenwicht" geleerd. Trappen hadden ze toen bijna geen uitleg meer voor nodig.
Onzin dat alle andere merken roest etc.
Natuurlijk moet je opletten wat je koopt, maar staar je niet blind op het merk. Koop gewoon een goede fiets.

Puky is ook erg goed in kinderfietsen. Veel loopfietsjes zijn van Puky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:08
Ik zou ook beginnen met een goed loopfietsje, zoals een FirstBike, en als hij daar goed mee uit de voeten kan eens gaan kijken bij Decathlon. Daar hebben ze voor relatief weinig geld aluminium kinderfietsjes en die zijn ideaal. Kwalitatief prima en vooral licht.

De meeste kinderfietsen worden tegenwoordig namelijk van staal gemaakt (want het goedkoopste) en zijn daardoor iin verhouding heel zwaar. Ik heb kinderfietsjes in handen gehad die net zoveel wogen als mijn Koga WorldTraveller, dus dat zegt wel iets.

En blijf vooral heel ver weg bij zijwieltjes en koop een fietsje dat past. Ik snap de neiging om grotere wielen te kopen omdat de fiets dan langer mee kan, maar voor de beheersing (=veiligheid) is een goed passende fiets echt beter.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:59
Hele goede ervaring hier op marktplaats met Pucky fietsen.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:05
Mijn zoon wordt deze week 4 en krijgt een puky cyke 16". Leek me wel een goede fiets. De loopfiets (en driewieler) waren ook van puky. Ik heb gekozen voor geen terugtraprem dat is wel even spanend. Maar op z'n loopfiets zat ook een handrem dus hij weet hem al redelijk te gebruiken... Hij is dus vrij handig :-) Ik kon me wel vinden in de argumenten op deze site: https://dekleinespaak.nl/...terugtraprem-kinderfiets/

Maar goed.. ik twijfel wel een beetje of dat ook voor een kind van 4 het geval is.

Vanaf 2 jaar bijna elke week wel een rondje gemaakt op de loopfiets. Vorige week zette ik hem op een oude fiets met trappers bij oma en hij fietste meteen weg. Geen gedoe met zijwieltjes.. hoefde niet eens mee te lopen. Erg trots natuurlijk. Destijds wilde ik geen step want ik zag meer voordelen met een loopfiets. Dat is dus wel gebleken. Mijn advies is dus koop een goede loopfiets (puky lr 1 met handrem) in het begin en laat hem crossen op een skatepark.. Bovendien kan je als snel een flinke wandeling maken met je kind! Wat betreft de fiets met trappers.. aanstaande vrijdag weet ik of ik een goede koop heb gedaan. :-)

[ Voor 5% gewijzigd door aalekss op 22-01-2023 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

0 ervaring mee, maar deze komt bij mij op Instagram veel voorbij. Niet goedkoop, maar ik zie wel de potentie ervan.

https://www.vici.bike/pro...zNq3P38wUMqxoCZTcQAvD_BwE

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Enige tip (zoals ook al eerder is aangegeven): Koop geen fiets die te groot is... De kinderen vinden het fijn als ze met (beide) voeten op de grond kunnen staan.

Verder komt het fietsen vaak wel als ze er aan toe zijn... De oudste van mij fietste inderdaad zo weg, de middelste vind het nog spannend (ziet geen diepte en heeft daarom ook moeite met haar balans) en de jongste kent geen angst dus die denkt dat ze het al kan, terwijl ze al om ligt voordat ze bij de fiets is aangekomen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36

FreakNL

Well do ya punk?

Admiral Freebee schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:07:
Vaak wordt het advies gegeven om eerst grondig met een loopfiets te oefenen. Al vrij snel beginnen ze daar stukjes mee te rijden met de benen in de lucht en zo leren ze evenwicht.

Dat gezegd zijnde: één van mijn kinderen vond een loopfiets écht niet leuk maar wou wel trappen op een fiets met zijwieltjes. Die heeft dus eerst een hele tijd heel wat kilometers met zijwieltjes afgelegd en leerde net zo goed vlot fietsen toen puntje bij paaltje kwam :)
Het ene kind is het andere ook niet inderdaad. Onze dochter van 5 fietst nog steeds met zijwieltjes. Het lukt gewoon echt niet. Steppen lukt wel, ook gewoon met 1 been hoog in de lucht dus het evenwicht is er wel. Zwemmen gaat ook als een tierelier. Ze had haar A diploma al bij net 5.

Alpina is een prima merk. En ook hier het advies; ze groeien er zo snel uit dat 2e of 3e hands nog steeds prima kan zijn (net als bij kinderwagens).

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 23-01-2023 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 20:02
Jelte schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:00:
[...]
Onzin dat alle andere merken roest etc.
Natuurlijk moet je opletten wat je koopt, maar staar je niet blind op het merk. Koop gewoon een goede fiets.

Puky is ook erg goed in kinderfietsen. Veel loopfietsjes zijn van Puky.
Laat ik het anders zeggen, vrijwel alle andere merken zijn made in China. Maar ik moet erbij zeggen dat ik al een tijd geen nieuwe fietsen meer koop, ik knap ze altijd zelf op. Met de niet-Nederlandse fietsen is dat lastiger, vanwege de (gebrek aan) kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

StevenK schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:29:
[...]

Ja.. Niet doen.. Althans niet met zijwieltjes.. Eerst balans leren, met een loopfiets, daarna pas leren trappen. Niet andersom.

En pak een (loop) fiets van marktplaats, want die eerste paar fietsen krijgen het zwaar te verduren. En als er een handrem op het voorwiel zit (achter is eigenlijk altijd terugtrap bij een kinderfiets) meteen eraf halen, want het leidt af en tot ongelukken.
Sluit me hier geheel bij aan, en vervolg fiets ook 2e hands. Vaak redelijk dichtbij huis te vinden via MP of FB app. Zonde om nieuwe fiets te kopen voor kinderen. Bij onze 1e ook gedaan maar, die dingen hebben het zwaar te verduren. Zeker opvolgende fietsen als ze iets groter zijn slingeren bij de zandbak en overal. Je kunt je kinderen leren het netjes neer te zetten op de standaard, maar dat werkt in de praktijk niet. (55j zes kidz)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:02
2e hands is voor kinderfietsen vaak echt geen probleem. Ervaring hier is dat fietsen heel erg waardevast zijn. De €100,- die de eerste fiets gekost heeft is er tot nu toe iedere keer* weer helemaal terug uit gekomen. Kosten voor gebruik bestaan dan uit banden, af en toe een nieuwe ketting en misschien een paar handvatten of een zadeltje.

*zoon is begonnen met een nieuwe puky, daarna een 4 of 5e hands loekie. Daarna 1x een goede fiets via marktplaats gekocht en die steeds verkocht nadat de volgende fiets nodig en gekocht was. Nu fietst hij op een 26" batavus snake en zijn we samen aan het kijken naar een 28" fiets voor naar school. Het aanbod aan fietsen is enorm, met wat geduld kun je altijd een mooie fiets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier nog een stem voor loopfiets.

Mijn oudste heeft van m'n ex een fiets met wieltjes gehad. Duurde drie jaar voor ze met 6 zonder kon. Jongere twee hebben we loopfietsen gegeven. Middelste heeft na jaartje daarop (met 2.5) van opa een fiets met trappers gekregen, is er letterlijk gelijk op geklommen en weggefietst remmen moest hij wel nog leren, dat heeft veel schoenen gekost :X. Jongste deed er iets langer over, maar beide waren ruim voor school begon met (iets voor) 4 klaar om op de fiets te gaan.

En welke fiets? Eentje met twee wielen (niet vier dus) die netjes rond draaien van ongeveer juiste formaat :P

Bedenk dat een kind rond deze leeftijd bijna jaarlijks toe is aan een nieuwe fiets. Je koopt iets niet voor lange tijd. Middelste is de oudste van de kleinkinderen van handige opa, dus hij krijgt steevast fietsjes die opa bij de kringloop haalt en opknapt, die vervolgens naar z'n neefje gaan en dan terug komen naar onze jongste. Ook zonder op merk/type te letten gaat dat vooralsnog prima, elk fietsje waar de jongste klaar mee was, was prima geschikt om aan anderen te doneren.

Zodra de groei eruit is en ze als tieners langer gaan doen met fietsen gaan we wel letten op kwaliteit - als die dingen tenminste niet om de haverklap gestolen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 23-01-2023 10:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
eerste een loopfiets inderdaad. Daarna zijn wij over gestapt op een fiets welke niet te zwaar is. Zodat ze hem ook zelf weer recht kunnen zetten. Vaak zijn die kleine fietsen best zwaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:20
Ik zou inderdaad beginnen met een loopfiets voor de balans. Daar kan ik je een WOOM 2 aanraden. Dat zijn de beste fietsen voor die leeftijd. Is zo'n 30% lichter dan de gemiddelde fiets en bijna de helft van het gewicht van een Decathlon fiets, geloof ik. Kost wel wat maar je kunt ze tweedehands kopen en verkopen zonder verlies.

Overigens, verkopen zij ook geen zijwieltjes. Dat is geen goede manier om fietsen te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26
Mijn zoon leerde pas fietsen toen hij bijna 5 was. Eerst een 12inch fiets met zijwieltjes, daarna een 16inch ook met zijwieltjes.
Op een gegeven moment zei hij dat hij het zonder wieltjes wilde proberen.. Nou samen met een steeksleutel naar het park gegaan en daar de wieltjes af gedaan en dat ging meteen goed. Sindsdien zijn ze er nooit meer op geweest.

Er is geen goed of fout en dat verhaal van loopfiets is ook maar een persoonlijke keuze. Je kind moet er wel van houden en niet iedereen fietst op zijn 3e jaar. Het is immers geen wedstrijd. Ik ben wel een beetje allergisch tegen dat alles maar zo snel mogelijk moet.

Wat betreft de aanschaf van de 16 inch fiets heb ik gekeken naar gebruikte fietsen. Veel daarvan waren helemaal verroest en lelijk. Voor 65 euro zonder montage had ik de fluor gele Amigo Jumper met zijwieltjes.
Zelf in elkaar gezet. Als hij eruit gegroeid is kan hij zo op Markplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
Als je ze de mogelijkheid maar geeft mocjten ze willen , zijn genoeg luie ouders die geen zin hebben in meerennen en uberhaupt achter hun telefoon vandaan komen . Daar ben ik dan weer allergisch voor .
Plus dat de meeste voor t minste en geringste met de auto overal heengebracht worden , fietsen in het verkeer is hele andere koek dan op de stoep naar de speeltuin .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leesaa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07:51
Wij hebben pas een Puky gekocht met zijwieltjes. Kwaliteit is erg goed voor zover ik daarover kan oordelen.

We hebben hem bij een fietsenzaak gehaald, maar op marktplaats staan ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 17:57

Rmg

Woom, puky, islabikes, frogbike, dat zijn merken die goeie kinderfietsen aanbieden die ook licht zijn.

En een AGU BikyBiky Kinder Fietsvest, dat is een vest met handvat op de rug, dan kunnen ze fietsen terwijl jij ze vasthoud (of grijpt als ze vallen).

Als ze een beetje aanleg hebben fietsen ze zelfstandig binnen een paar maanden zonder zijwieltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:09
Dochter heeft tot een jaar of 4 altijd op de puky loopfiets leren 'fietsen' . Dat ging op een gegeven moment zo snel en behendig.. niet normaal meer, dat ik echt iets had van "Hoe ga je niet niet keihard onderuit nu?".
Toen ze een jaar of 4, 4.5 was overgestapt op een gewone fiets, nooit zijwieltjes eraan gehad. Met een paar uurtjes oefenen kon ze erop fietsen (op gang komen was het moeilijkste, zodra er ook maar een beetje gang/snelheid in zat kon ze eigenlijk vanaf het begin al fietsen).

leren trappen is makkleijk.. Het is het balans houden en de combinatie kijken/sturen wat tijd kost.. dat kun je vanaf 2 jaar al prima (met vallen en opstaan) leren op een loopfiets (met 2 wielen!)

[ Voor 16% gewijzigd door breew op 23-01-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:06
Die van ons is bijna 4.5 en die gaat op de fiets met zijwieltjes.
Zelfs dan krijgt ie t voor elkaar om om te gaan met fiets en al...
Loopfiets is geen probleem, daar vloog ie afgelopen zomer mee over de camping (en hier en daar wat tenen en zo).

Denk dat als ik nu de zijwielen er afhaal hij er niet eens op gaat, hij durft het gewoon niet.
T is niet zo'n durfal wat dat betreft...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:19
Rensjuh schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:17:
Die van ons is bijna 4.5 en die gaat op de fiets met zijwieltjes.
Zelfs dan krijgt ie t voor elkaar om om te gaan met fiets en al...
Loopfiets is geen probleem, daar vloog ie afgelopen zomer mee over de camping (en hier en daar wat tenen en zo).

Denk dat als ik nu de zijwielen er afhaal hij er niet eens op gaat, hij durft het gewoon niet.
T is niet zo'n durfal wat dat betreft...
Waarschijnlijk gaat het zonder zijwieltjes juist makkelijker. Dat heb ik in ieder geval wel zo ervaren met mijn zoontje en die van mn vriendin. Die hebben allebei met zijwieltjes weleens gelegen, maar zonder nog nooit gelukkig (*klopt af). Met zijwieltjes is het gewoon veel lastiger bochten maken.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 12:58
Het hangt niet alleen van het fietsje, maar ook van het kind af.
Onze dochter ging met twee jaar als een raket op dr Firstbike van marktplaats (https://firstbike.nl/) met remmetje (handig op een camping op een heuvel).
Onze zoon loopt er erg graag mee aan de hand, maar erop zitten en rijden is nog een ander verhaal (bijna 3).
Zijwieltjes zijn voor gehandicaptje kinderen zei mijn vader vroeger haha.

we hebben er overigens wel de verlagingsset op zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Meester_J op 23-01-2023 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05-06 15:09
Dank voor alle reacties. Ook de tip om geen zijwieltjes te nemen neem ik ter harte.

Hoe hebben jullie het ‘oefenen’ aangepakt? Gewoon iedere dag eventjes de deur uit? In huis? Op een grasveld? Of gewoon zoals vroeger op de gravelbaan? En hoe lang duurde het voordat ze het onder de knie hadden?
Pagina: 1