Hi, ik heb een Nefit Trendline CW30/CW5 icm Nest Learning Thermostat v3 en Nefit OpenTherm converter. De aanvoertemperatuur blijft steken op 44C, ondanks een ingestelde aanvoertemperatuur waarde van 65C en grote warmtevraag door koud weer. De woonkamer temperatuur is ingesteld op 18.5C, maar blijft nu op koude dagen steken op ongeveer 17C. De CV is dan de gehele dag in bedrijf (dwz ik lees een hele constante lijn af in de grafiek van de P1 gasmeter.
De Nefit TrendLine heeft in oktober 2022 onderhoud gehad. Toen is een sensor voor tapwater vervangen (we hadden geen warm tapwater meer). We hebben geen probleem om voldoende warm tapwater te krijgen.
Ons huis is een jaren 30 tweekapper met energielabel C. Alleen radiatoren in de woonkamer staan (vol) open. Als ik de radiatoren op de bovenverdieping opendraai, dan wordt de 17C in de woonkamer zelfs niet gehaald. Het lijkt dat de CV sterk wordt geknepen.
De gelezen waarden en instellingen van de Nefit Trendline zijn als volgt:
- code -H 200 (Nefit in bedrijf, dit lijkt wel een verwijzing naar een specifieke Nefit thermostaat)
- aanvoertemperatuur 44C
- retourtemperatuur 21C
- druk 2.0 bar (recent gevuld was 1.4bar, geen effect op probleem gemerkt)
- gekozen aanvoertemperatuur: 65C (ik heb dit gevarieerd van 50C, 60C en 75C, geen effect; de werkelijke aanvoer temperatuur blijft steken op 44C.
- Pomp instelling; min 30, max 60, verhoogd: On
- CV vermogen 30kW (dit was eerst 6.7kW, verhoging heeft echter geen effect gehad)
Ik ben erg benieuwd ik andere zaken kan uitzoeken. Het is goed voor de gasrekening, maar op sommige dagen wel een beetje koud. Bij voorbaat dank voor een reactie!
De Nefit TrendLine heeft in oktober 2022 onderhoud gehad. Toen is een sensor voor tapwater vervangen (we hadden geen warm tapwater meer). We hebben geen probleem om voldoende warm tapwater te krijgen.
Ons huis is een jaren 30 tweekapper met energielabel C. Alleen radiatoren in de woonkamer staan (vol) open. Als ik de radiatoren op de bovenverdieping opendraai, dan wordt de 17C in de woonkamer zelfs niet gehaald. Het lijkt dat de CV sterk wordt geknepen.
De gelezen waarden en instellingen van de Nefit Trendline zijn als volgt:
- code -H 200 (Nefit in bedrijf, dit lijkt wel een verwijzing naar een specifieke Nefit thermostaat)
- aanvoertemperatuur 44C
- retourtemperatuur 21C
- druk 2.0 bar (recent gevuld was 1.4bar, geen effect op probleem gemerkt)
- gekozen aanvoertemperatuur: 65C (ik heb dit gevarieerd van 50C, 60C en 75C, geen effect; de werkelijke aanvoer temperatuur blijft steken op 44C.
- Pomp instelling; min 30, max 60, verhoogd: On
- CV vermogen 30kW (dit was eerst 6.7kW, verhoging heeft echter geen effect gehad)
Ik ben erg benieuwd ik andere zaken kan uitzoeken. Het is goed voor de gasrekening, maar op sommige dagen wel een beetje koud. Bij voorbaat dank voor een reactie!