Warmtepaneel via Hue aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-06 23:41
Dag allen,

Ik wil aan mijn plafond een warmtepaneel hangen. Vanaf de centraaldoos in het plafond kan ik de elektriciteit halen. Omdat ik alles bedrading wil wegwerken boven het verlaagde plafond wil ik met mijn Philips Hue het warmtepaneel aan en uit kunnen schakelen.

Ik heb dus een simpele aan-uit schakelaar nodig die ik via Hue aan en uit kan zetten. Ik hoef geen ingewikkelde dingen zoals moduleren of thermostaat omdat het warmtepaneel als bijverwarming gaat dienen.

Wie weet of er van Philips een native aan-uit schakelaar is die weg te werken en het doet op een fase en nuldraad? Of moet ik op zoek naar een andere partij. Zoja, wat is een goede schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RageXX
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-05 12:27
Er zijn genoeg zigbee schakelaars beschikbaar. Voor ik advies zou willen geven, is het goed om te weten hoeveel vermogen het apparaat afneemt. Heb je specificaties van het warmte paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianos
600 w, valt mee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:16
Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt in je verlaagde plafond. Maar anders de Hue smart plug van Philips. De goedkope versie van Lidl/Silvercrest is ook compatibel (maar niet altijd verkrijgbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:28
Hue heeft toch tussenstekkers? Als jij je bedrading aansluit op een opbouwdoos boven je plafond, je stopt die tussenstekker erin en je maakt een stekker aan je warmtepaneel dan ben je er toch?

[ Voor 17% gewijzigd door lolgast op 22-01-2023 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianos
Ja, dat is inderdaad een idee! Alleen zowel het paneel als de bedrading is zonder stekker. Dus voelt wat dubbelop om stekker en doos aan te sluiten en slimme stekker er tussen.

Maar het is een oplossing. Vroeg me alleen af of er geen simpel schakelrelais is van hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Maar het is een oplossing. Vroeg me alleen af of er geen simpel schakelrelais is van hue
Heu is de Apple onder de smarthome, en komt alleen maar met producten voor de consument als ze zien dat de conculega's dezelfde producten leveren die ..x maal goedkoper zijn.
Koop deze switch, kan je Android en ios sturen met stem en apparaat en kan je energie verbruik in terug zien en programmeren, en dit allemaal voor €5.29, wat wil je nog meer!? i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:51

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:48
@hajee999 Nee: "1 kanaal output max 400W".

Deze: https://www.robbshop.nl/r...wschakelaar-3.680w-zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:17
christianos schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:54:
Ja, dat is inderdaad een idee! Alleen zowel het paneel als de bedrading is zonder stekker. Dus voelt wat dubbelop om stekker en doos aan te sluiten en slimme stekker er tussen.

Ik heb dit gedaan met de spiegelverwarming in de badkamer.
Gewoon een stekker op gezet, inbouwdoos en een INNR smart plug ertussen (automation erbij dat de spiegelverwarming aan gaat als de douche loopt / warm watervraag, en weer uit als het licht na 7 minuten zonder beweging/activiteit uit gaat).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RageXX
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-05 12:27
Ik heb ook positieve ervaringen met deze modules, kost wel wat meer, maar dan heb je geen ellende dat hij soms wel/niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
mongkut schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:52:
[...]

Heu is de Apple onder de smarthome, en komt alleen maar met producten voor de consument als ze zien dat de conculega's dezelfde producten leveren die ..x maal goedkoper zijn.
Koop deze switch, kan je Android en ios sturen met stem en apparaat en kan je energie verbruik in terug zien en programmeren, en dit allemaal voor €5.29, wat wil je nog meer!? i
Hoe komen we nu weer bij apple bashing terecht? Dat daargelaten: genoemde product is wifi en werkelijk op geen enkele manier te rijmen met de wens van TS. Wifi <> Zigbee (Hue).

Daarbij: ik heb persoonlijk moeite met ongekeurde 16A blokjes ingebouwd in mijn muur, maar maybe that's me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Je kan dit ook makkelijker met een Shelly regelen. Ideale kleine dingen! communiceren via Wifi en hebben ook een eigen app of kan je integreren in de Domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
gysman11 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:11:
[...]

Hoe komen we nu weer bij apple bashing terecht? Dat daargelaten: genoemde product is wifi en werkelijk op geen enkele manier te rijmen met de wens van TS. Wifi <> Zigbee (Hue).

Daarbij: ik heb persoonlijk moeite met ongekeurde 16A blokjes ingebouwd in mijn muur, maar maybe that's me...
Ik zeg alleen maar mijn mening dat hue overpriced is voor wat het kan en doet (net zo als Apple :9 )
Met deze switch kan je ook je schakelen met een zigbee protocol terwijl het 5x goedkoper is dan die andere switch van Robb die ook uit China komt, en ook een CE keurmerk heeft.
Hij wil het blokje niet in de muur maar in het plafond ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mongkut op 24-01-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:08
Kost iets meer, maar dit wel snel in huis en zonder al teveel gedoe:
https://www.robbshop.nl/r...kelaar-3.680w-zigbee?sqr=

Shelly kan ook via MQTT met home assistant communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christianos
Dank mensen! Ik ga voor of toch de stekker (want leverbaar op het moment) of die zigbee schakelaar :)
Pagina: 1