Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
In onze woning hebben wij geen verwarming op zolder en aangezien wij regelmatig thuis werken hebben wij op zolder nu 2 kamers ingericht als kantoor. In de winter is het daar tamelijk fris (14c) en in de zomer kan het behoorlijk warm worden.

-Nu lijkt het voor ons het handigste om een airco te plaatsen zodat deze naar beide kamers blaast voor verwarming en koeling. Wellicht willen we direct op de 1e verdieping een tweede unit plaatsen zodat het hier kan koelen in de zomer.

Aangezien de airco best wat stroom verbruikt willen we onze zonnepanelen uitbreiden (op de garage ligt 1800W aan solar frontier 150 panelen op pal zuid) door panelen op oost/west van ons huis te leggen (dus niet verbonden met de andere set. Moet ik ergens rekening mee houden bij het plaatsen van een tweede set?

Verder zou ik de airco graag willen bedienen (of iig aan/uit kunnen zetten op een vooraf ingestelde temp. en blaassnelheid) via Home Assistant zodat ik eea. kan automatiseren.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken en misschien tips hebben over bedrijven waar jullie tevreden (regio veluwe/salland) over zijn en welke apparaten jullie gebruiken. Ik merk namelijk dat veel bedrijven niet op werk zitten te wachten en daardoor geen offerte willen maken of alleen een grove schatting met een flinke open post voor nacalculatie.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01:20
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen hiermee.

Specifiek: welke fabrikanten zijn aan te raden voor airco (of warmtepomp), zonnepaneel omvormers, laadpalen die lokaal communiceren? Geen phone-home 'internet of broken things' apparaten. Of welke vendors voldoende tweakbaar zijn.

Het valt wel een beetje op te halen uit diverse topics in dit subforum, maar iemands ervaring hiermee zou erg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:10

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ik zou even op het home assistant forum kijken.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89