Toon posts:

Mailen naar Gmail geblokkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• captain95
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01 15:03
Goedemorgen Allemaal,

Mijn vader gebruikt nog een @tiscali.nl email adres (volgens mij vroeger telfort en inmiddels overgenomen door kpn), maar kan sinds een tijdje geen mails meer verzenden naar gmail adressen. De volgende melding komt dan terug;

SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
This message does not pass authentication checks (SPF and DKIM both do not pass). SPF check for [tiscali.nl] does not pass with ip: To best protect our users from spam, the message has been blocked.

Ik heb contact gehad met kpn en zij geven aan dat dit puur vanuit google geregeld is en zij er niet veel aan kunnen doen. Even de situatie kort uitgelegd;
- Tiscali mail account gebruikt hij in outlook 2010
- Sinds kort heeft hij 365 en kan hij gebruik maken van de nieuwe outlook
- In outlook 2010 stond het account als POP/SMTP ingesteld (ik weet niet of dit relevant is want ik ben niet erg thuis in de email materie)

Heeft iemand een idee of/hoe we dit weer aan de praat kunnen krijgen? Als ik het goed begrijp mist google eigenlijk een stukje veiligheid vanaf tiscali adressen maar met zaken als SPF en DKIM kom ik er niet uit op google.

Alvast erg bedankt, en mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik dat graag! :)

Beste antwoord (via captain95 op 25-01-2023 12:33)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
captain95 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:33:
Hij geeft aan dat hij vanaf zijn telefoon wel van tiscali kan verzenden naar gmail,
Dan staan de SMTP instellingen gewoon verkeerd op de pc.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Alle reacties

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
De volledige headers van de mail zouden helpen. Maar de foutmelding duid juist op een fout aan de kant van KPN.

Google blokkeert de mail omdat zowel dkim als spf niet goed zijn geregeld bij de verzender. In dit geval de mailserver(s) voor tiscali.nl.

Dus ze hebben gelijk dat Google de actie neemt om je te blokkeren. Maar wel op basis van spf en dkim die de verzender moet inregelen. Dit zijn optionele security features die tegenwoordig eigenlijk niet meer optioneel zijn.

Nu kun je het gevecht aan gaan met KPN hierover maar dat zal een gevalletje lange adem worden. Zelfs al zouden ze het met je eens zijn dan kost het ze wel even tijd om dit in te regelen. Pragmatische oplossing is kijken of je zijn mail kan verhuizen naar een andere mailhost. Bvb Gmail of Outlook.

• captain95
Dankjewel voor de snelle reactie! Wellicht nog handig om nu eerst toe te voegen:

Hij geeft aan dat hij vanaf zijn telefoon wel van tiscali kan verzenden naar gmail, dus hij stuurt nu steeds mails naar zichzelf en stuurt ze dan vanaf zijn telefoon door naar gmail. Het lijkt dus alsof het nog wel mogelijk is om vanaf tiscali te verzenden maar dat de telefoon beschikt over een extra stukje beveiliging wat google fijn vindt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
captain95 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:33:
Hij geeft aan dat hij vanaf zijn telefoon wel van tiscali kan verzenden naar gmail,
Dan staan de SMTP instellingen gewoon verkeerd op de pc.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De SMTP instellingen zullen inderdaad verkeerd staan.

Maar gezien het feit dat je vader al gebruikmaakt van Microsoft 365 kan het toch handig zijn hem zo langzamerhand eens over te zetten op gewoon een naam@outlook.com adres en dat tiscali adres te laten varen.
  • Hij heeft nu toch al een Microsoft ID en met een 365 abonnement hoogstwaarschijnlijk al 50GB aan ruimte voor email.
  • Overgaan is vaak een kwestie van accounts instellen, contactpersonen informeren en diverse accounts bij webshops, fora etc nagaan en daar het contact adres/gebruikersnaam aanpassen.
  • Met gebruik van Outlook en een outlook.com adres heb je gewoon alles in 1: Mail, contactpersonen, agenda op je PC, laptop, phone, overal gelijk.
Ja het is even door de appel heen bijten maar uiteindelijk levert het gemak op.
Geen gedoe meer met IMAP/SMTP, import/export contactpersonen, waar staat mijn agenda nu eigenlijk? Gewoon alles in 1 en het werkt.

• DJMaze
  • Niet online
@akimosan heeft een goed punt.
Alles is dan redelijk goed geregeld, maar een waarschuwing is wel op zijn plaats.

De spam filters van Outlook zijn niet zo goed, dus enige bewustzijn van Spam in inbox en valide mails in spambox of totaal niet ontvangen zul je mee moeten leven.

Contact opnemen met Microsoft hierover is haast onmogelijk, maar dat probleem is er natuurlijk nu ook met KPN.

• captain95
Dankjulliewel voor de tips en het meedenken! Het is gelukt om de uitgaande server aan te passen naar de gegevens die op zijn telefoon stonden ingesteld en nu is het weer mogelijk om te mailen naar gmail adressen. Ik geef hem mee dat het wellicht een goed idee is om op een gegeven moment over te stappen naar een iets modernere aanbieder. :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee