Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuver1
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-03-2024
Mijn vraag
...
Ik wil over van 1 fase naar 3 fase.
Nu krijg ik op dit moment de stroom via de kabel van de buurman zie foto.
Ik krijg dus nu zelf een eigen aansluiting die via de kelder naar de meterkast (hangt in de kelder) zal lopen.

Nu is mijn vraag ik moet een doorvoer maken voor de kabel door de kelder muur maar moet de mantel buis dan tot aan de onderkant van de meter kast lopen of kunnen ze de kabel
Daarna ook over de muur naar de meter kast laten lopen zonder mantelbuis zodat ik nog gewoon in mijn kelder kan komen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kS4_VLu14l6o0z6jFFA18lhoV9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AL1v9X3Spyc9V36YGRzVnGH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKALEVxd72_lzEWu1S2DW6tGuBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OeeSqezAbsMUUgnDcY9uxumH.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Nuver1 op 22-01-2023 14:18)

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Nuver1 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:52:
[Afbeelding]

Dit is wat ik kreeg.

Boven de meter is alles in orde.
En gat door de kelder wand boren lukt ook nog wel.
Alleen daarna moet de kabel eigenlijk even over de muur naar de meter lopen zodat hij niet in de weg zit naar de ingang van de trap.
Dat is het standaard verhaaltje voor nieuwbouw! Niets van aantrekken. Bij bestaande situaties dienen ze te schouwen en een plan van aanpak te maken, in zo'n geval is het de verantwoordelijkheid van de netbeheerder HOE ze bij de bestaande aansluiting komen. Zelfs het boren van een gat is hun probleem.

Het is een ander verhaal als je de aansluiting gaat verplaatsen, dan val je onder de huidige regelgeving.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat heeft de netbeheerder gezegd wat je aan eigen werkzaamheden/voorbereiding moet doen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Zijn ze al wezen schouwen? In principe is het niet jouw probleem hoe de kabel moet lopen en wat voor bevestiging daarvoor gebruikt wordt. Alleen bij nieuwbouw mogen ze eisen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuver1
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoN7g2JeGlQ3Ew4h2gzo6k9o7UE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O6pQip9PxY3picv386MxUy9b.png?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik kreeg.

Alleen daarna moet de kabel eigenlijk even over de muur naar de meter lopen zodat hij niet in de weg zit naar de ingang van de trap.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Nuver1 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:52:
[Afbeelding]

Dit is wat ik kreeg.

Dat is het standaard verhaaltje voor nieuwbouw! Niets van aantrekken. Bij bestaande situaties dienen ze te schouwen en een plan van aanpak te maken, in zo'n geval is het de verantwoordelijkheid van de netbeheerder HOE ze bij de bestaande aansluiting komen. Zelfs het boren van een gat is hun probleem.

Het is een ander verhaal als je de aansluiting gaat verplaatsen, dan val je onder de huidige regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkkurd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 06:38
@Nuver1 Hoe is dit afgelopen, ik zit met exact dezelfde situatie, heeft enexis uiteindelijk zelf alles gedaan?

Groeten,
Rik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

rikkkurd schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:59:
@Nuver1 Hoe is dit afgelopen, ik zit met exact dezelfde situatie, heeft enexis uiteindelijk zelf alles gedaan?

Groeten,
Rik
Zowel bij mijzelf als bij mijn dochter ook van 1 fase naar 3 fase aangevraagd en allebei kregen we de 1 fase via de buren, bij ons beiden heeft Enexis een nieuwe aansluiting gemaakt van uit het trottoir waar de hoofdleiding ligt, we hoefden niks te doen behalve er voor te zorgen dat er een 4 polige hoofdschakelaar in de groepenkast zat, kosten waren gewoon het tarief voor verzwaring naar 3x25A.
Ze hebben gewoon de kabel over de muur gelegd naar de meter toe, alleen een stukje rode mantelbuis bij de doorvoer door de fundering.

[ Voor 9% gewijzigd door klump4u op 06-08-2023 13:08 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkkurd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 06:38
Voor de volledigheid, bij mij ook de extra werkzaamheden volledig door Enexis betaald, (de nieuwe aansluiting vanuit de stoep, de graafwerkzaamheden etc. alleen de standaard kosten werden in rekening gebracht.
Pagina: 1