Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:18
Hoi,

Ik heb gisteren mijn tv opgehangen met een Vogel 3245 beugel. Nu heb ik eigenlijk 2 vragen die ik nergens kan vinden:

1: de tv hangt nu exact aan het midden van de beugel dmv de schroeven? Is er een mogelijkheid om de tv ietsje uit het lood aan de beugel op te hangen? Ik kreeg die schroef namelijk niet verplaatst.

2: Ik heb een Sony KD55XE9005 tv die een losse (forse) adapter heeft. Hoe of waar bevestig je die adapter aan de tv beugel aan de achterkant? De beschrijving zegt hier namelijk niets over en ik wil de kabels niet in het zicht hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_0eFz6ZUHa-m2ViWEur2_UyyLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PFxwbuxiSbSLpHTX2CS8uyw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbxsXsgjwHVe_OA9X3Z6VMON4NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KC4N3gI9W8KUYgdRFrNxMc4H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
1. Die schroef is bij mijn weten niet verplaatsbaar. Je zou in theorie wel de horizontale strips iets uit het midden kunnen monteren, in deze stap dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-_5B591mm_woDcS30Mwtv26DIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QH5GolthRialUTQ5xA6pSjWf.png?f=fotoalbum_large
Maar dat wordt officieel niet ondersteund. Zie ook het plaatje rechts waar staat dat beide afstanden x identiek moeten zijn. Iets smokkelen gaat misschien goed maar je riskeert dat de gewichtsverdeling niet goed is en de TV scheef komt te hangen.

2. Waarom zou de handleiding van een universele TV-beugel iets melden over de adapter van je Sony TV?
Hoe groot is de adapter ten opzichte van de beugel? Zou deze hier tussen passen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IBt-Y7fCKz5jwwoMqB3qW_vN_M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nTF3Vs46h5I4wgrL9LL9qab5.jpg?f=user_large

Misschien kun je hem dan met tyraps aan de horizontale strip van de beugel bevestigen of met dubbelzijdige tape tegen de TV ofzo.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Xander schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:20:
1. Die schroef is bij mijn weten niet verplaatsbaar. Je zou in theorie wel de horizontale strips iets uit het midden kunnen monteren, in deze stap dus:
[Afbeelding]
Maar dat wordt officieel niet ondersteund. Zie ook het plaatje rechts waar staat dat beide afstanden x identiek moeten zijn. Iets smokkelen gaat misschien goed maar je riskeert dat de gewichtsverdeling niet goed is en de TV scheef komt te hangen.

2. Waarom zou de handleiding van een universele TV-beugel iets melden over de adapter van je Sony TV?
Hoe groot is de adapter ten opzichte van de beugel? Zou deze hier tussen passen?
[Afbeelding]

Misschien kun je hem dan met tyraps aan de horizontale strip van de beugel bevestigen of met dubbelzijdige tape tegen de TV ofzo.
Ah, ik zat zo in de tunnel maar inderdaad zoals je uitlegt bij stap 1 zou dat net voldoende zijn om te smokkelen. Ik heb de beugel niet helemaal goed gehangen dus de tv hangt iets teveel naar de ene kant, door 5cm uit het lood die stangen te bevestigen zou datvoldoende moeten zijn zonder dat de tv scheef gaat hangen.

En inderdaad, maar er zullen meer merken zijn met zo'n flinke adapter toch? Voor zo'n dure beugel zou je een oplossing verwachten uit de doos dan ipv het nu op de huis tuin en keuken manier te doen (die prima is verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
AMARONE schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:42:
[...]
En inderdaad, maar er zullen meer merken zijn met zo'n flinke adapter toch? Voor zo'n dure beugel zou je een oplossing verwachten uit de doos dan ipv het nu op de huis tuin en keuken manier te doen (die prima is verder)
Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien, meestal gaat er gewoon een IEC C7 of IEC C13 stekker in de TV toch? Of zit er een vast netsnoer aan het apparaat.

Daarnaast is het ook niet gezegd dat je die adapter achter de TV kwijt moet. Veel mensen zullen ook randapparatuur op de TV willen aansluiten (decoder, blu-ray speler, gameconsole) en dus een leidingkoker van deze apparatuur naar de TV moeten voorzien. Dan kan de adapter ook in het kastje bij de rest en hoef je alleen de DC-kabel door te voeren. Ook dit legt de handleiding van de TV-beugel niet uit maarja. ;)

Ik weet niet hoe heet die adapter kan worden, mogelijk is het direct tegen de TV monteren niet het beste idee.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Xander schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:50:
[...]

Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien, meestal gaat er gewoon een IEC C7 of IEC C13 stekker in de TV toch? Of zit er een vast netsnoer aan het apparaat.

Daarnaast is het ook niet gezegd dat je die adapter achter de TV kwijt moet. Veel mensen zullen ook randapparatuur op de TV willen aansluiten (decoder, blu-ray speler, gameconsole) en dus een leidingkoker van deze apparatuur naar de TV moeten voorzien. Dan kan de adapter ook in het kastje bij de rest en hoef je alleen de DC-kabel door te voeren. Ook dit legt de handleiding van de TV-beugel niet uit maarja. ;)

Ik weet niet hoe heet die adapter kan worden, mogelijk is het direct tegen de TV monteren niet het beste idee.
Losse kabels maar er zit een gigantisch blok tussen. Het stopcontact zit letterlijk achter de 5v om geen kabels in het zicht te hebben. Heb het nu aan de tv gehangen en dit zit prima zo.

De beugel uit het lood bevestigen werkt niet, de tv gaat hangen ivm het gewicht en het systeem daar niet op bedacht is. De vogel beugel is van goede kwaliteit behalve de 2 schroeven waarmee je de beugel en tv aan elkaar vastzet. Bedankt voor het meedenken!