Beste medetweakers!
Een ogenschijnlijk super simpele vraag, maar met zoveel mogelijkheden!
Hoe sluit ik mijn Ziggo Next op mijn TV en HDMI 5.1 receiver aan, incl streamen van Soundcloud en Spotify? 😉
Ik heb een stel teeners in huis, die het soms lastig vinden om de input kanalen van de receiver en in mindere mate de tv te wisselen.
Wat ik zou willen:
/f/image/0ng8pSXBbCoOTtMUFupfJyuq.png?f=fotoalbum_large)
Optie 1:
Voordeel: receiver hoeft nooit van kanaal te wisselen
Nadeel: TV kan niet uit bij Chromecast Soundcloud muziek luisteren
Nadeel: Als ik tv kijk en tv + receiver uit zet, schakelt de set vaak weer aan omdat Chromecast een video signaal blijft doorsturen. Heel irritant.
Optie 2:
Voordeel: TV kan uit bij Chromecast Soundcloud muziek luisteren
Nadeel: receiver moet wisselen van input kanaal. Kan niet met Ziggo afstandsbediening (dus extra AB) en werkt omslachtig (voor ons Tweakers niet, dat snap ik).
Optie 3:
Nadeel: receiver moet wisselen van input kanaal. Kan niet met Ziggo afstandsbediening (dus extra AB) en werkt omslachtig. (voor ons Tweakers niet, dat snap ik)
Nadeel: Als ik tv kijk en tv + receiver uit zet, schakelt de set vaak weer aan omdat Chromecast een video signaal blijft doorsturen. Heel irritant (idem als bij 1).
Optie 4:
Voordeel: Zie ik niet
Nadeel: Zowel tv als receiver van inputkanaal wisselen
Nadeel: TV kan niet uit bij chromecast Soundcloud muziek luisteren.
Nadeel: Als ik tv kijk en tv + receiver uit zet, schakelt de set vaak weer aan omdat Chromecast een video signaal blijft doorsturen. Heel irritant (idem als bij 1).
Optie 5:
Voordeel: TV op zelfde input kanaal
Voordeel: TV gaat niet weer aan als ik de set uit zet (door Chromecast video signaal)
Nadeel: Receiver van kanaal wisselen
Nadeel: Optisch als je ook HDMI kan gebruiken? Is dat een nadeel? Ik begreep dat optisch tot max 5.1 kanalen gaat, maar ik heb ook max 5.1 kanalen.
Optie 2 of 5 lijkt het beste te werken, maar..
zie ik een optie over het hoofd en wat zouden jullie aanraden? Zijn er andere voor- en nadelen (tav geluidskwaliteit etc waar ik rekening mee zou moeten houden (begreep dat een TV vaak downsampled naar 2.0 kanalen). Zijn er betere oplossingen, door bijvoorbeeld iets erbij of iets anders te lopen?
Een ogenschijnlijk super simpele vraag, maar met zoveel mogelijkheden!
Hoe sluit ik mijn Ziggo Next op mijn TV en HDMI 5.1 receiver aan, incl streamen van Soundcloud en Spotify? 😉
Ik heb een stel teeners in huis, die het soms lastig vinden om de input kanalen van de receiver en in mindere mate de tv te wisselen.
Wat ik zou willen:
- Niet of minimaal wisselen van input kanalen op TV of receiver
- Dagelijks zowel soundcloud als spotify streamen naar mijn 5.1 receiver
- Als ik muziek luister, wil ik graag de TV uit kunnen zetten
- TV met androidTV incl. chromecast app
- Yamaha 5.1 receiver met ondersteuning voor Spotify
- Een losse chromecast voor Soundcloud
/f/image/0ng8pSXBbCoOTtMUFupfJyuq.png?f=fotoalbum_large)
Optie 1:
Voordeel: receiver hoeft nooit van kanaal te wisselen
Nadeel: TV kan niet uit bij Chromecast Soundcloud muziek luisteren
Nadeel: Als ik tv kijk en tv + receiver uit zet, schakelt de set vaak weer aan omdat Chromecast een video signaal blijft doorsturen. Heel irritant.
Optie 2:
Nadeel: receiver moet wisselen van input kanaal. Kan niet met Ziggo afstandsbediening (dus extra AB) en werkt omslachtig (voor ons Tweakers niet, dat snap ik).
Optie 3:
Nadeel: receiver moet wisselen van input kanaal. Kan niet met Ziggo afstandsbediening (dus extra AB) en werkt omslachtig. (voor ons Tweakers niet, dat snap ik)
Optie 4:
Voordeel: Zie ik niet
Nadeel: Zowel tv als receiver van inputkanaal wisselen
Nadeel: TV kan niet uit bij chromecast Soundcloud muziek luisteren.
Optie 5:
Voordeel: TV op zelfde input kanaal
Voordeel: TV gaat niet weer aan als ik de set uit zet (door Chromecast video signaal)
Nadeel: Receiver van kanaal wisselen
Nadeel: Optisch als je ook HDMI kan gebruiken? Is dat een nadeel? Ik begreep dat optisch tot max 5.1 kanalen gaat, maar ik heb ook max 5.1 kanalen.
Optie 2 of 5 lijkt het beste te werken, maar..
zie ik een optie over het hoofd en wat zouden jullie aanraden? Zijn er andere voor- en nadelen (tav geluidskwaliteit etc waar ik rekening mee zou moeten houden (begreep dat een TV vaak downsampled naar 2.0 kanalen). Zijn er betere oplossingen, door bijvoorbeeld iets erbij of iets anders te lopen?