Vraag

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-01 13:58
Hoi,

Vandaag lag mijn Samsung a32 met hoesje op tafel en er viel een kop koffie om. Teleloon snel schoon gemaakt en alles leek prima. Maar nu uit het niets kan ik er niks meer mee omdat volgens de telefoon de accu oververhit raakt.

Iemand een idee of dit nog te fixen is en hoe? Of kan ik weer naar een nieuwe smartphone opzoek?

Alvast dank voor tips & tricks.

Alle reacties

• FJP84
Even in de diepvries gelegd. Daarna melding dat accu te koud was. Ook uren daarna. In de nacht wel tot 100% kunnen opladen. Alleen geluid/speaker werkt niet meer. Vandaag maar even testen of bellen nog werkt. Geluid via Bluetooth werkt wel.

• FJP84
Alles lijkt weer te werken.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:37

Zorian

What the fox?

Ga er maar vanuit dat er iets gefrituurd is en er tzt meer issues komen.

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-01 20:21
Zorian schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:37:
Ga er maar vanuit dat er iets gefrituurd is en er tzt meer issues komen.
De kans op meer schade is inderdaad reëel. De A32 is namelijk helemaal niet waterbestendig en de beschrijving van de problemen suggereert dat er zeker koffie in het binnenste van de telefoon is gekomen. In het geval dat er toch een nieuwe telefoon moet komen, de opvolger, de A33, heeft wel een zeer degelijke IP-67 certificering (kan 30min op 1 meter diepte overleven).

• FJP84
Ik houd de A33 in gedachte. Vooralsnog lijkt alles weer en nog prima te werken

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
FJP84 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 07:07:
Even in de diepvries gelegd. Daarna melding dat accu te koud was. Ook uren daarna. In de nacht wel tot 100% kunnen opladen. Alleen geluid/speaker werkt niet meer. Vandaag maar even testen of bellen nog werkt. Geluid via Bluetooth werkt wel.
Jammer dat je dit gedaan hebt:
Als je smartphone snel van een warme naar een koude omgeving verhuist, kan dat intern voor condensatie zorgen. Dat zorgt voor vocht aan de binnenkant, en dan heb je opeens veel grotere problemen.

I hate myself, but that's alright. And I love myself, but that's alright. And I tell myself that it's alright, that I dream about the day I die.

• FJP84
Gismo1979 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:06:
[...]

Jammer dat je dit gedaan hebt:
Als je smartphone snel van een warme naar een koude omgeving verhuist, kan dat intern voor condensatie zorgen. Dat zorgt voor vocht aan de binnenkant, en dan heb je opeens veel grotere problemen.
Ja van dat risico was ik me bewust, maar na een paar uur uit een nog steeds "overhit" was ik er wel klaar mee.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dan zet je hem toch direct uit als hij overhit is? :?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• FJP84
AW_Bos schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:55:
Dan zet je hem toch direct uit als hij overhit is? :?
Telefoon voelde alles behalve heet aan. Maar telefoon schakelde zich wel sbel geboeg zelf uit. Misschien dat de temperatuursensor even van de wap was.

Alles werkt nu nog steeds naar behoren en zoals voorheen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee