Voor mijn M2 Mac wil ik een externe ssd met thunderbolt 4. De kant en klare zijn pittig duur, dus zoek ik naar diy-opties. Het is niet moeilijk om een geschikte ssd te vinden, echter, de enclosure is andere koek. Eigenlijk vind ik er maar twee, de Orico M2V0 C4 en een andere chinees. Beiden voor pakweg 190 euro. Zijn hier nog andere mogelijkheden nu of binnenkort verwacht, die aanbeveling verdienen? Waar moet ik dan op letten?
Heb je per se ook USB nodig?
Anders kun je een Thunderbolt-3 SSD enclosure zoeken, die zijn even snel.
Anders kun je een Thunderbolt-3 SSD enclosure zoeken, die zijn even snel.
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Nee, ik heb geen andere computers waar ik ‘m voor wil gebruiken. Maar ook TB3 ssd enclosures zijn moeilijk te vinden. De meeste kastjes met snellere verbindingen die ik vind zijn usb 3.2 Gen 2x2, waar ik van begrijp dat het lastig kan zijn om die op TB3/4 aan te sluiten. Ik ben argwanend als niet expliciet Thunderbolt 3 of 4 is vermeld door al die USB-varianten. Enige suggesties van goede ervaringen voor TB3 ssd encl. zijn welkom…
[ Voor 8% gewijzigd door wolfwoods op 21-01-2023 22:33 ]
Sabrent Orico OWC en Startech hebben ze voor rond de 100 euro.
Ik heb er geen ervaring mee maar met een beetje Googlen kom je wel reviews tegen.
Ik heb er geen ervaring mee maar met een beetje Googlen kom je wel reviews tegen.
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
Bedankt voor je tip, ik kan ze nu wel vinden…😳 (Sabrent NVMe TB3, OWC M.2 NVMe Envoy Express TB 3). Alleen vraag ik me af of deze kastjes geen hitte-problemen krijgen bij intensief gebruik, het zijn strakke gladde kastjes. De Orico M.2 NVMe TB3 is voor €170 te vinden, en lijkt met koelribben iets beter voorbereid. Alleen is dan de stap naar de TB4 (€189) wel heel klein, waar Tweakers een mooie review over geplaatst heeft. Van Startech vind ik alleen 4 bay uitvoering, die ook zo’n 4x mijn streefbedrag heeft.
Wie heeft gebruikservaringen of goede reviews van de Sabrent en de OWC?
Wie heeft gebruikservaringen of goede reviews van de Sabrent en de OWC?