Toon posts:

Nieuwbouwapp., hoe en wat inrichten?

Pagina: 1
Acties:

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:38
Na enkele jaren op een wachtlijst mag ik mezelf gelukkig prijzen met de toekenning van mijn eerste appartementje, nog gelukkiger met het feit dat het een nieuwbouwappartement is! Nu ben ik nog jong en is dit mijn eerste stap vanuit thuis bij ouders naar mijn eigen stekkie! Ik ben in het bezit van een plattegrond van de woning en de afmetingen van de ruimtes.

Aanstaande woensdag heb ik een kijkdag, maar ik wil me uiteraard goed voorbereiden. Er zijn zowel mensen van de woningcorporatie als technische mensen aanwezig om vragen aan te stellen. Er is bijvoorbeeld vloerverwarming aanwezig en heb al gezien dat je daarvoor een geschikte vloer moet leggen, wat invloed heeft op de kosten. Ik zoek dus vooral tips en vragen die ik eventueel kan stellen aan de mensen bij de kijkdag. Wat zijn vragen die ik écht niet mag vergeten?

Naast de kijkdag ben ik natuurlijk al wat aan het zoeken naar budgetvriendelijke opties voor de muren en vloeren. Ik kom echter niet echt verder in mijn zoektocht en hoor wisselende ervaringen met zo wat elk type vloer en muur wat ik ben tegengekomen.

Welke type vloeren zijn geschikt voor vloerverwarming én relatief vriendelijk tegenover beginners? Laten leggen zou natuurlijk simpeler zijn, maar ik kan elke euro maar één keer uitgeven.. Het idee is om dit zelf te leggen om daar wat te besparen.

Wat betreft muren: volgens de brochure is de muur "behangklaar", maar las dat dat vaak betekent dat er nog geëgaliseerd moet worden, voordat je er iets mee kunt. Ik ben geen fan van patronen of vormpjes, ik zie het liefst gewoon één kleur over de muur. Wat is jullie ervaring hiermee en hebben jullie aanraders voor bepaalde kleuren in bepaalde ruimtes?

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil mezelf zo goed mogelijk voorbereiden :P

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:11

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Voor de goede orde: het is huur? Dan zou ik kiezen voor een vloer die je niet verlijmt. Gelet op de vloerverwarming, denk ik dan specifiek aan klik-pvc. Vraag even na wat de maximale warmteweerstand van de vloer mag zijn.

Behangklaar verschilt nogal eens, maar ga ervan uit dat je nog gaten moet vullen en nog moet schuren. Er zijn Tweakers in eerdere topics geweest die het daarmee schilderklaar vonden, maar of dat bij jou het geval is, kun je bij de bezichtiging wel al zien :)

Ga verder eens naar de verfwinkel om wat folders te krijgen van bijvoorbeeld Flexa, Sigma en Farrow & Ball. Een beetje verfwinkel mengt alle kleuren ook wel in hun huismerk verf :)

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:38
Correct, het gaat om huur! Ik ben klik pvc inderdaad ook tegengekomen als kanshebber. Ik lees wel wisselende verhalen over een ondervloer, maar wel aangeraden wordt voor het verlengen van hun levensduur. Is dat iets waar jij ervaring mee hebt? Ik schrijf de vraag over de warmteweerstand even op, da's wel een goeie inderdaad.

Voor het schilderwerk wacht ik de staat van de muur even af dan, dat blijft voor nu giswerk. Ik ga daarna eens kijken naar een verfwinkel :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee