Nieuwbouwapp., hoe en wat inrichten?

Pagina: 1
Acties:

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-12 10:42
Na enkele jaren op een wachtlijst mag ik mezelf gelukkig prijzen met de toekenning van mijn eerste appartementje, nog gelukkiger met het feit dat het een nieuwbouwappartement is! Nu ben ik nog jong en is dit mijn eerste stap vanuit thuis bij ouders naar mijn eigen stekkie! Ik ben in het bezit van een plattegrond van de woning en de afmetingen van de ruimtes.

Aanstaande woensdag heb ik een kijkdag, maar ik wil me uiteraard goed voorbereiden. Er zijn zowel mensen van de woningcorporatie als technische mensen aanwezig om vragen aan te stellen. Er is bijvoorbeeld vloerverwarming aanwezig en heb al gezien dat je daarvoor een geschikte vloer moet leggen, wat invloed heeft op de kosten. Ik zoek dus vooral tips en vragen die ik eventueel kan stellen aan de mensen bij de kijkdag. Wat zijn vragen die ik écht niet mag vergeten?

Naast de kijkdag ben ik natuurlijk al wat aan het zoeken naar budgetvriendelijke opties voor de muren en vloeren. Ik kom echter niet echt verder in mijn zoektocht en hoor wisselende ervaringen met zo wat elk type vloer en muur wat ik ben tegengekomen.

Welke type vloeren zijn geschikt voor vloerverwarming én relatief vriendelijk tegenover beginners? Laten leggen zou natuurlijk simpeler zijn, maar ik kan elke euro maar één keer uitgeven.. Het idee is om dit zelf te leggen om daar wat te besparen.

Wat betreft muren: volgens de brochure is de muur "behangklaar", maar las dat dat vaak betekent dat er nog geëgaliseerd moet worden, voordat je er iets mee kunt. Ik ben geen fan van patronen of vormpjes, ik zie het liefst gewoon één kleur over de muur. Wat is jullie ervaring hiermee en hebben jullie aanraders voor bepaalde kleuren in bepaalde ruimtes?

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil mezelf zo goed mogelijk voorbereiden :P

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:54

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Voor de goede orde: het is huur? Dan zou ik kiezen voor een vloer die je niet verlijmt. Gelet op de vloerverwarming, denk ik dan specifiek aan klik-pvc. Vraag even na wat de maximale warmteweerstand van de vloer mag zijn.

Behangklaar verschilt nogal eens, maar ga ervan uit dat je nog gaten moet vullen en nog moet schuren. Er zijn Tweakers in eerdere topics geweest die het daarmee schilderklaar vonden, maar of dat bij jou het geval is, kun je bij de bezichtiging wel al zien :)

Ga verder eens naar de verfwinkel om wat folders te krijgen van bijvoorbeeld Flexa, Sigma en Farrow & Ball. Een beetje verfwinkel mengt alle kleuren ook wel in hun huismerk verf :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• iBugged
Correct, het gaat om huur! Ik ben klik pvc inderdaad ook tegengekomen als kanshebber. Ik lees wel wisselende verhalen over een ondervloer, maar wel aangeraden wordt voor het verlengen van hun levensduur. Is dat iets waar jij ervaring mee hebt? Ik schrijf de vraag over de warmteweerstand even op, da's wel een goeie inderdaad.

Voor het schilderwerk wacht ik de staat van de muur even af dan, dat blijft voor nu giswerk. Ik ga daarna eens kijken naar een verfwinkel :)

• iBugged
Inmiddels is er een kijkdag geweest en ben ik wat wijzer geworden. Nu komt de sleuteldag steeds dichterbij en ben ik zo langzaamaan wat voorbereidingen aan het treffen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer qua opties...

Vloer
Ik heb me laten vertellen dat de vloer niet egaal genoeg is om PVC te laten leggen. Nu is egaliseren vrij prijzig, dus leek het me makkelijker om een kliklaminaat te leggen (met wat hulp).

Nu zie ik bijvoorbeeld https://www.karwei.nl/ass...loer-3-mm-10-m2/p/B619459 deze ondervloer die 2mm egaliseert, vochtwerend en geluid reducerend is en geschikt is voor vloerverwarming. Is het bij deze ondervloer nog nodig om vochtwerende folie te gebruiken? De meningen lijken te verschillen..

Ook voor de vloerverwarming, ik zag dat de warmteweerstand maximaal 0.1 m²K/W mag zijn, die ondervloer is 0.086. Daar komt natuurlijk het laminaat overheen, daar zie ik bijvoorbeeld 0.06 m²K/W weerstand, moet ik deze optellen (en concluderen dat het dus niet geschikt is samen)?

Muren
De binnenmuren zijn heel sterk zuigend, de buitenmuren wat minder maar alsnog zuigend, dus moet er voorstrijk gebruikt worden. Hiervoor zag ik bijvoorbeeld https://www.praxis.nl/ver...d-transparant-10l/5238938 deze, die lijkt prima reviews te hebben. Mogelijk moesten sommige binnenmuren dubbel worden gedaan, werd gezegd..

Daarna zou glasweefselbehang geschikt zijn, waar dan overheen geverfd kan worden. Ik had https://www.praxis.nl/ver...at-ruit-groot-50m/5657015 op het oog. Daarna met een verf (aantal gekleurd / aantal wit) verven, maar daar is ook zo enorm veel keuze dat ik het niet weet. Iemand specifieke aanraders voor een woonkamer/keuken en slaapkamers? In hoe verre kan je sommige verf echt beter niet gebruiken in een keuken (ivm vocht / ongelukjes)?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:54
Die ondervloer claimt een vochtscherm te hebben. De beschrijving vermeldt expliciet dat de naden getapet moeten worden met alu-tape. Dit moet je ook echt doen omdat uit nieuw beton nog lang vocht kan komen.

Wacht even met het kopen van de ondervloer tot je weet hoeveel je op moet vangen. Regel een lange rechte metalen lat/balk zoals een lange waterpas. Kijk daarmee hoeveel je op moet vangen. Zal vast meevallen, maar meten is weten.

Zorg dat je opvraagt aan welke geluidseisen je moet voldoen.

De warmteweerstand (R) moet je inderdaad optellen. Bedenk daarbij dat de 0.1 geen harde grens is. Lager is wel beter dus vergelijk gewoon verschillende ondervloeren en laminaatvloeren.

Verf in een keuken kun je prima gebruiken. Bij plekken waar het vies kan worden kun je afwasbare verf gebruiken.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55
De vloer van nieuwbouw is niet egaal genoeg voor klik-pvc? Dat verbaast mij eigenlijk wel. Heb je geen foto’s gemaakt die je kunt plaatsen?

Laminaat heeft een grotere warmteweerstand. Het zal echt wel werken (ik had het in mijn vorige appartement ook), maar klik-pvc is net wat comfortabeler. Er zijn ook mensen met een houten vloer op vloerverwarming :p

Ik heb geen ervaring met behang, maar let erop dat glasvliesbehang (volgens mij) vaak ook een structuurtje heeft en je muur dus niet helemaal glad wordt. Er bestaat ook nog zoiets als renovlies.

Als je toch voor een structuur/korrel zou willen gaan, is spac spuiten (fijne korrel) een best wel betaalbaar alternatief. Dat kan ook nog eens direct in kleur als je dat wil. Ik heb dat in mijn huurappartement destijds ook gedaan uit kostenoverweging.

Als je zelf gaat sauzen, bespaar dan niet op verf. Haal je verf niet bij de bouwmarkt, maar bij een speciaalzaak (of online) en neem merken als Sikkens, Sigma, Wyzonol, etc. Dat is duurder, maar dekt beter en verwerkt fijner waardoor het al met al niet extreem veel duurder is dan de bouwmarkt. Laat je dan ook adviseren over de zuigende ondergrond.

• iBugged
Dank beide voor de snelle reacties!

Ik vrees dat ik geen foto's heb gemaakt specifiek van de vloer, maar wat dat betreft zal ik dan even afwachten hoe goed of slecht het met de vloer staat. Tijdens de kijkdag was de indeling van huisnummers nog niet bekend, dus deze foto's zijn van een van de appartementen. Wellicht dat hier iets uit te halen valt, anders zal het moeten wachten. Imgur linkje met aantal foto's met vloer: https://imgur.com/a/hstLF09

Wat betreft behang: ik kende dat spackspuiten niet, maar ga er eens naar kijken. Wat betreft de structuur, daar was ik me van bewust! Ik dacht eerst aan iets zonder structuurtje, maar kreeg toch een beetje ziekenhuisgevoel van strakke muren..

Wat betreft de verf: dat leek mij ook inderdaad (en neem aan dat Sikkens verf bij een Praxis halen alsnog prima is? :P). Wanneer ik eindelijk weet wat ik wil, ga ik daar eens naar kijken!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:39
iBugged schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:49:
Wat betreft behang: ik kende dat spackspuiten niet, maar ga er eens naar kijken. Wat betreft de structuur, daar was ik me van bewust! Ik dacht eerst aan iets zonder structuurtje, maar kreeg toch een beetje ziekenhuisgevoel van strakke muren..
Grappig dat dat jouw associatie is. In ziekenhuizen gebruiken ze namelijk heel vaak de structuur met de ruit :). Ik heb zelf glasvlies zonder structuur en als je nauwkeurig te werk gaat, ziet dat er na een verfbeurt uit als een gestucte muur. Vind ik persoonlijk voor woon- en slaapkamer geschikter dan de ruit (zeker als je er een kleur op loslaat), maar dat is natuurlijk persoonlijk.

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:40
Geen idee hoe groot je woning is en wat je zelf wilt doen, maar er zijn op Internet best wat partijen die voor 50 euro inclusief, pvc vloer egaliseren en lijmen.

Vooral de vloer is iets voor de lange termijn. Daar zou ik geen consessies in doen. Let er ook op dat als je bijvoorbeeld laminaat neemt, de ondervloer vaak aan bepaalde eisen mbt geluid moet voldoen in een appartement.

Qua verf zou ik wel een merk nemen. Wij zijn erg tevreden over wijzonol muurverf extra mat. 1x dekkend. Goed afneembaar en kon nog best lang bijcorrigeren. Online ook vaak voor een goede prijs te vinden.

• iBugged
Toke_gt schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:16:
[...]

Grappig dat dat jouw associatie is. In ziekenhuizen gebruiken ze namelijk heel vaak de structuur met de ruit :). Ik heb zelf glasvlies zonder structuur en als je nauwkeurig te werk gaat, ziet dat er na een verfbeurt uit als een gestucte muur. Vind ik persoonlijk voor woon- en slaapkamer geschikter dan de ruit (zeker als je er een kleur op loslaat), maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ja ik kan het niet echt goed omschrijven, maar een strakke muur gaf mij geen fijn gevoel, smaken verschillen inderdaad :P
Murkmans schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:26:
Geen idee hoe groot je woning is en wat je zelf wilt doen, maar er zijn op Internet best wat partijen die voor 50 euro inclusief, pvc vloer egaliseren en lijmen.

Vooral de vloer is iets voor de lange termijn. Daar zou ik geen consessies in doen. Let er ook op dat als je bijvoorbeeld laminaat neemt, de ondervloer vaak aan bepaalde eisen mbt geluid moet voldoen in een appartement.

Qua verf zou ik wel een merk nemen. Wij zijn erg tevreden over wijzonol muurverf extra mat. 1x dekkend. Goed afneembaar en kon nog best lang bijcorrigeren. Online ook vaak voor een goede prijs te vinden.
Het gaat om grofweg 60 m² aan vloer die gelegd moet worden. Dit is mijn eerste appartementje, 3000 euro uitgeven aan een vloer is een flinke hap van de spaarrekening en weet niet of ik dat er nu voor over heb.. Leven is vrij onzeker en er zijn kansen genoeg voor een jonge gast als ik :)

Wat betreft de geluidsreductie, ik lees in vele bronnen dat 10dB vermindering wordt gezien als de standaard, daar ben ik voor nu ook van uit gegaan. Ik zal het voor de zekerheid navragen bij de woningcoöperatie.

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Click pvc is prima zelf te leggen, handig om er iemand bij te hebben met ervaring misschien.

Behangklaar is normaal gesproken niet strak genoeg om gelijk te sauzen en tot een mooi resultaat te komen. Dit glad te laten afwerken gaat ook aardig wat kosten per m2, zelf doen kan ook maar is veel werk…

Dat is met alles een afweging, of je vrije tijd genoeg hebt, en als je er genoegen mee neemt als het niet perfect is(als je muren zelf gaat stucen)

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55
iBugged schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:49:
Dank beide voor de snelle reacties!

Ik vrees dat ik geen foto's heb gemaakt specifiek van de vloer, maar wat dat betreft zal ik dan even afwachten hoe goed of slecht het met de vloer staat. Tijdens de kijkdag was de indeling van huisnummers nog niet bekend, dus deze foto's zijn van een van de appartementen. Wellicht dat hier iets uit te halen valt, anders zal het moeten wachten. Imgur linkje met aantal foto's met vloer: https://imgur.com/a/hstLF09

Wat betreft de verf: dat leek mij ook inderdaad (en neem aan dat Sikkens verf bij een Praxis halen alsnog prima is? :P). Wanneer ik eindelijk weet wat ik wil, ga ik daar eens naar kijken!
Zo op het eerste oog ziet die vloer er best vlak uit. Misschien gaat klik-pvc alsnog wel. Lijm-pvc waarschijnlijk niet want dat heeft echt 0 egaliserend vermogen.

Wat betreft je muren. Geen idee of sikkens in de bouwmarkt hetzelfde is; maar wat let je om naar een speciaalzaak (online) te gaan?

Structuur is heel persoonlijk. Die ruit associeer ik net als @Toke_gt met ziekenhuizen ;) Ik had dus spackspuit in mijn huurappartement en vond dat wel mooi. Grote voordeel is ook dat je in 1x klaar bent. In ons nieuwe huis hebben we alle muren laten stucen. Vind dat zelf veel mooier, maar het is ook aanzienlijk duurder.

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Wat tips van mijn kant, heb destijds ook een nieuwbouwappartement opgeleverd gekregen:

- Renovlies (zelf via Super Stuc geregeld);
- Vloer is een quick-step laminaat geweest, wel wat prijziger maar ook kwaliteit;
- Raambekleding via bijv. Veneta;
- Klusspullen kun je halen bij de Hornbach;
- Voor kasten kijk ook eens bij Kvik;
- Diverse meubels via ikea/karwei/fonq (BOAXEL in het washok?).

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:27
iBugged schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:52:
Na enkele jaren op een wachtlijst mag ik mezelf gelukkig prijzen met de toekenning van mijn eerste appartementje, nog gelukkiger met het feit dat het een nieuwbouwappartement is! Nu ben ik nog jong en is dit mijn eerste stap vanuit thuis bij ouders naar mijn eigen stekkie! Ik ben in het bezit van een plattegrond van de woning en de afmetingen van de ruimtes.

Aanstaande woensdag heb ik een kijkdag, maar ik wil me uiteraard goed voorbereiden. Er zijn zowel mensen van de woningcorporatie als technische mensen aanwezig om vragen aan te stellen. Er is bijvoorbeeld vloerverwarming aanwezig en heb al gezien dat je daarvoor een geschikte vloer moet leggen, wat invloed heeft op de kosten. Ik zoek dus vooral tips en vragen die ik eventueel kan stellen aan de mensen bij de kijkdag. Wat zijn vragen die ik écht niet mag vergeten?

Naast de kijkdag ben ik natuurlijk al wat aan het zoeken naar budgetvriendelijke opties voor de muren en vloeren. Ik kom echter niet echt verder in mijn zoektocht en hoor wisselende ervaringen met zo wat elk type vloer en muur wat ik ben tegengekomen.

Welke type vloeren zijn geschikt voor vloerverwarming én relatief vriendelijk tegenover beginners? Laten leggen zou natuurlijk simpeler zijn, maar ik kan elke euro maar één keer uitgeven.. Het idee is om dit zelf te leggen om daar wat te besparen.

Wat betreft muren: volgens de brochure is de muur "behangklaar", maar las dat dat vaak betekent dat er nog geëgaliseerd moet worden, voordat je er iets mee kunt. Ik ben geen fan van patronen of vormpjes, ik zie het liefst gewoon één kleur over de muur. Wat is jullie ervaring hiermee en hebben jullie aanraders voor bepaalde kleuren in bepaalde ruimtes?

Sorry voor de vele vragen, maar ik wil mezelf zo goed mogelijk voorbereiden :P
Ik heb zelf kliklaminaat geplaatst voor onze nieuwbouw met vloerverwarming in een ruimte, vloerbedekking in de andere.

Vloerbedekking is het makkelijkste, ik had niet laten verlijmen i.v.m. huurwoning, waarschijnlijk iets minder efficient qua warmte doorlaten maar werkte prima. Wel laagpolig gedaan. Gewoon een vloerboer waar je vloerbedekking + installatie koopt, die zijn binnen 2 uur klaar.

Muren moet je even bekijken, wij hadden 'glasbehang' en vonden de muren goed genoeg en hebben het zo gelaten. Elke muur die je een kleur geeft/behandelt moet je rekening houden dat je hem aan het eind weer terug moet veranderen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En dan nog wat tips:
* Zorg dat het demontabel blijft, dus niks verlijmen op de vloer.
* Wanneer je in een appartement zit moet je er doorgaans rekening mee houden dat je ondervloer een bepaalde dempingswaarde heeft. Vaak komt dat neer op platen in plaats van folie onder je laminaat.
* Laminaat leggen kun je in principe prima zelf. Neem je tijd, je woont immers nog thuis dus weinig haast neem ik aan.
* Denk aan de legrichting van je vloer (PVC of laminaat maakt niet uit), dat je dit met het licht mee doet.
* Omdat het nieuwbouw is en er nog het nodige vocht uit de muren en vloeren komt zou ik de muren niet te dicht smeren of afdekken met behangsel. Gun het bouwvocht wat tijd om even lekker op te drogen. Dat kan langere tijd duren, afhankelijk van stook- en ventilatiegedrag.
* Denk er aan dat het huur is en dat sommige verhuurders er gek op zijn dat je het achterlaat zoals je het ook gekregen hebt. Spack op de muren zou ik alleen in overleg doen. Als de woningbouw het goed vind dan is er niks aan de hand. Doe dit bij voorkeur via mail zodat je het zwart op wit hebt. Voor hetzelfde geldt roepen ze over een paar jaar dat dit niet de bedoeling kan zijn geweest.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:06
Als ze een woning opleveren met vloerverwarming zal die toch zo opgeleverd zijn dat daar ook vloerafwerking op kan die op een gladde vloer hoort?
Ondervloer en laminaat is natuurlijk slecht voor warmte geleiding. Leuk dat er op die vloer staat dat ie geschikt is voor vloerverwarming maar dat betekend niets anders dan dat ie daarvan niet stuk gaat of kromtrekt. Zegt niets over de warmteweerstand.
Misschien een vloerenbedrijf laten langskomen als je de sleutel hebt om te beoordelen hoe glad die vloer nou wel of niet is als je dat niet zelf kunt beoordelen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:06
iBugged schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:51:
Correct, het gaat om huur! Ik ben klik pvc inderdaad ook tegengekomen als kanshebber. Ik lees wel wisselende verhalen over een ondervloer, maar wel aangeraden wordt voor het verlengen van hun levensduur. Is dat iets waar jij ervaring mee hebt? Ik schrijf de vraag over de warmteweerstand even op, da's wel een goeie inderdaad.

Voor het schilderwerk wacht ik de staat van de muur even af dan, dat blijft voor nu giswerk. Ik ga daarna eens kijken naar een verfwinkel :)
Beetje late reactie maar wellicht nog bruikbaar.

Sommige varianten (klik) PVC hebben een laag die werkt als ondervloer. Je hoeft dan geen aparte ondervloer meer neer te leggen. Zit dat er niet onder, dan kun je (vooral als je op beton legt) het beste wel een ondervloer gebruiken. Het PVC kan anders een schurend geluid maken als er wat oneffenheid is onder de vloer (of een los korreltje beton), wanneer je eroverheen loopt . Dit gaat je echt irriteren na een tijdje.
Daarnaast inderdaad om vocht te weren zoals al werd aangegeven.

• iBugged
Dank weer allen!

Denk dat ik er slim aan doe om voor zowel muur als vloer even langs een speciaalzaak te gaan. Zou zonde zijn als ik op basis van alle adviezen toch de verkeerde keuze maak in de verschillende soorten spul, als ik dan een smak geld uitgeef, dan ook zeker zijn dat het goed past bij mijn situatie.

Ik heb de vraag over geluidsdemping even weggelegd bij de woningbouw, dan weet ik dat in elk geval zeker. Ik zag dat er ook 20dB dempende ondervloeren te koop zijn (weliswaar niet op de plekken waar ik had gekeken), maar wellicht is dat ook de slimme optie. Als ze zeggen dat 10dB voldoende is, maar de onderburen vinden van niet, wil ik niet de "vervelende bovenbuur" zijn omdat ik 100 euro heb bespaard op de ondervloer.

Verlijmen gaan we inderdaad niet doen, daarvoor moet óf heel duur PVC met ondervloer gehaald worden óf geëgaliseerd, dat is beide prijzig (en het argument dat het eruit moet als ik weg ga ook).

• Gadgeteer
iBugged schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:20:
Dank weer allen!

Denk dat ik er slim aan doe om voor zowel muur als vloer even langs een speciaalzaak te gaan. Zou zonde zijn als ik op basis van alle adviezen toch de verkeerde keuze maak in de verschillende soorten spul, als ik dan een smak geld uitgeef, dan ook zeker zijn dat het goed past bij mijn situatie.

Ik heb de vraag over geluidsdemping even weggelegd bij de woningbouw, dan weet ik dat in elk geval zeker. Ik zag dat er ook 20dB dempende ondervloeren te koop zijn (weliswaar niet op de plekken waar ik had gekeken), maar wellicht is dat ook de slimme optie. Als ze zeggen dat 10dB voldoende is, maar de onderburen vinden van niet, wil ik niet de "vervelende bovenbuur" zijn omdat ik 100 euro heb bespaard op de ondervloer.

Verlijmen gaan we inderdaad niet doen, daarvoor moet óf heel duur PVC met ondervloer gehaald worden óf geëgaliseerd, dat is beide prijzig (en het argument dat het eruit moet als ik weg ga ook).
Hou er bij de keuze voor een ondervloer rekening mee dat een ondervloer voor traditioneel laminaat NIET geschikt is voor PVC. Het is wat dat betreft inderdaad zaak om je goed te laten informeren.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:09
Ik lees appartement, is @iBugged dan niet verplicht een geluidsdempende ondervloer toe te passen?
En is een geluidsdempende ondervloer geschikt voor vloerverwarming??

Volgens mij kom je dan op de dure ondervloeren uit.
Let er in ieder geval op dat hij -10dB is en geschikt is voor vloerverwarming.

het standaard 2mm schuimfolie van de bouwmarkt is in ieder geval ongeschikt. -O-

[ Voor 40% gewijzigd door FRANQ op 08-03-2023 11:07 ]

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-12 20:59

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Sinds februari de sleutel van mijn huis. Op de kijkdag hadden we amper foto's genomen alsook hadden we wel een grond plan maar geen specifieke afmetingen voor de keuken en dergelijke genomen.

Mijn tip: FOTO'S NEMEN! :)

learning every day.

• iBugged
Heb inmiddels een underwhelming antwoord van de woningbouw gekregen, ik had expliciet gevraagd naar een geluidsdempingnorm, maar ik kreeg als antwoord "Kliklaminaat met ondervloer of PVC is prima." terug.. Nu wil ik geen vervelende bovenbuur zijn, dus ik zal alsnog kijken voor dempende ondervloer, maar de reactie is niet helemaal wat ik had verwacht..

Wbt de foto's, ik heb van heel veel ruimtes foto's en afmetingen, maar niet specifiek van de vloer genomen :P Ook omdat op de kijkdag de indeling nog niet bekend was en elke vloer weer net iets anders kan zijn natuurlijk :)

• Gadgeteer
iBugged schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:05:
Heb inmiddels een underwhelming antwoord van de woningbouw gekregen, ik had expliciet gevraagd naar een geluidsdempingnorm, maar ik kreeg als antwoord "Kliklaminaat met ondervloer of PVC is prima." terug.. Nu wil ik geen vervelende bovenbuur zijn, dus ik zal alsnog kijken voor dempende ondervloer, maar de reactie is niet helemaal wat ik had verwacht..

Wbt de foto's, ik heb van heel veel ruimtes foto's en afmetingen, maar niet specifiek van de vloer genomen :P Ook omdat op de kijkdag de indeling nog niet bekend was en elke vloer weer net iets anders kan zijn natuurlijk :)
Standaard 10dB ondervloer kost je misschien een paar tientjes voor een heel appartement. Better safe than sorry.
Pagina: 1