Toon posts:

Heel zachte, herhalende (reclame)boodsch in Sony WH 1000xm5.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bertje3000
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-01 22:35
Dit klinkt heel vreemd en ik dacht ff dat ik gek werd. Maar ik heb net mijn Sony Wh 1000xm5 opgezet in een stille omgeving met noise cancelling aan, zonder muziek oid op, en ik hoor héél in de verte, héél zacht, een herhalende reclameboodschap, zo zacht dat het niet goed verstaanbaar is. Iets in de trend van "Lúister, naar (...) world radio, (nog iets)". Ik hoor het iets meer in de rechter oorschelp.

Ik dacht dat m'n telefoon zat te kloten, maar heb de koptelefoon ontkoppeld en het is er nog steeds. ANC uit en ik hoor het niet meer. Maar, en dat maakt het zorgelijk: ik ook het nu ook als ik héél zachte muziek op heb staan - het gaat gewoon door.

Ik snap er echt niks van. Ik heb nog niet iemand anders kunnen laten luisteren. Maar ik heb 'm nu een halfjaar en dit is de eerste keer dat ik het hoor.

Wat mijn vraag is? Nou basically of ik auditieve hallucinaties heb of dat anderen dit herkennen. Zonder de koptelefoon op hoor ik het niét, mocht dat wat uitmaken...

Verwarde groet en alvast dank.

Edit na nog meer herhalingen: het klinkt als "luister naar tomorrowland(?) one world radio" en dan nog een paar woorden met een intonatie als "via je favoriete podcastapp" maar dan andere woorden.

Edit2: ja gegoogled natuurlijk, en het is ook echt iets: https://www.tomorrowland.com/home/radio.
Waarom hoor ik dit ffs? Ook zonder telefoon/bluetoothverbinding dus!

[Voor 14% gewijzigd door Bertje3000 op 21-01-2023 18:38]

Beste antwoord (via Bertje3000 op 21-01-2023 19:00)

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:53
Luister je op dezelfde plek? Eerste waar ik aan dacht is een am/fm signaal dat wordt opgepikt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:53
Luister je op dezelfde plek? Eerste waar ik aan dacht is een am/fm signaal dat wordt opgepikt.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Kun je het ook krijgen op een AM radio?

• Bertje3000
@gelukkie Nee ik ben niet thuis maar op een hotelkamer in België. Ik woon in Nederland normaal. Zou het kunnen dat er een signaal wordt opgepakt door de koptelefoon? En dat dat dus herhalend dezelfde boodschap is?

• Bertje3000
@jeroen3 ik ga het proberen nu

• Bertje3000
Het lukt me hier niet om de boodschap te voorschijn te toveren op een andere manier, ik heb geen app kunnen vinden waarop ik AM golflengtes kan afgaan. Maar ik zal er voor nu maar vanuit gaan dat er een radiosignaal wordt opgepikt. En dat het geen matige subliminal advertising is van Sony, wat ik even dacht...

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:10
Aluminium hoedje op doen tegen de instraling

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ja, je hebt last van een radiosignaal van een zender in de buurt. AM zenders staan hierom bekend en die worden vandaag de dag nog steeds goed gebruikt.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:52
Tomorrowland One World Radio zit op DAB+, maar dat lijkt heel bijzonder. K zou zelf zeggen, terugsturen dat ding..

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:10
Justin013 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:05:
Tomorrowland One World Radio zit op DAB+, maar dat lijkt heel bijzonder. K zou zelf zeggen, terugsturen dat ding..
Moet een analoog signaal zijn, digitaal zou je geen geluid horen, hooguit ruis ofzo.
Dus ouderwetse radiosignalen die storen.

Denk dat je het ding eerst in een andere omgeving moet testen, kan maar zo dat er vrij dicht in de buurt een sterke zender staat die dit veroorzaakt.

Heb zelf een WH 1000XM4 en dat soort dingen nog niet meegemaakt.

• Bertje3000
Eenmaal weer thuis in Nederland hoor ik niks meer, zoals het hoort. Zal aan de precieze plek hebben gelegen daar.
Achteraf wel grappig maar ik dacht op het moment zelf echt even dat ik gek werd haha.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee