Mijn zoon is DJ en Music Producer en heeft een MacBook Pro uit 2019 + 2 externe aardeschijven. 1 voor school (Music Production) en 1 voor zijn DJ en Producer carrière, beide samsung SSD schijven van 1 TB. Hij is eindelijk tot het besef gekomen, dat hij zijn spullen moet gaan back-uppen. Hij wil 1 back-up in de kluis bij ons Thuis leggen en de andere bij opa en oma. Ook dat klinkt verstandig.
Nu komt de discussie, hij dacht ik koop 4 SSD schijven en maak gewoon van elke bestaande SSD 2 kopieën. Ik zeg koop maar gewoon normale externe harde schijven, 2 stuks van ongeveer 4TB, dan kunnen de kopieën van zijn 2 SSD's naar 1 externe harde schijf (in 2 verschillende mappen) en van die externe harde schijf maken we dan weer een 1 op 1 kopie.
De vraag is dus wie van ons 2-en heeft de juiste werkwijze? of is er een werkwijze waar wij nog niet aan gedacht hebben? Dus wat is een goede logische workflow? en kunnen we gewoon in Finder kopiëren of is het beter speciale software te gebruiken?
en welke type en merk harde schijven zouden we het beste kunnen aanschaffen?
We zijn allebei heel benieuwd naar jullie opmerkingen en tips.
Nu komt de discussie, hij dacht ik koop 4 SSD schijven en maak gewoon van elke bestaande SSD 2 kopieën. Ik zeg koop maar gewoon normale externe harde schijven, 2 stuks van ongeveer 4TB, dan kunnen de kopieën van zijn 2 SSD's naar 1 externe harde schijf (in 2 verschillende mappen) en van die externe harde schijf maken we dan weer een 1 op 1 kopie.
De vraag is dus wie van ons 2-en heeft de juiste werkwijze? of is er een werkwijze waar wij nog niet aan gedacht hebben? Dus wat is een goede logische workflow? en kunnen we gewoon in Finder kopiëren of is het beter speciale software te gebruiken?
en welke type en merk harde schijven zouden we het beste kunnen aanschaffen?
We zijn allebei heel benieuwd naar jullie opmerkingen en tips.