Toon posts:

Water stopt regelmatig met doorstromen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 15:08
Ik heb hier thuis al 3 jaar een heel raar probleem met een waterleiding.

Het water stroomt van een normale kraan, naar het toilet, en eindigt bij een buitenkraan op mijn dakterras. Ik heb eens in de zoveel tijd (soms meerdere malen per dag, soms 1 keer per 2 weken) dat het water in het toilet niet meer bijvult, en de kraan op het dakterras ook niet meer werkt.

Het enige dat ik kan doen om het te weer tijdelijk te laten werken is om de kraan aan te zetten, en met hoge snelheid weer dicht te doen zodat je een zogenoemde water hamer effect krijgt. Hierna loopt alles weer normaal door. Ik heb er niet enorm veel last van, gezien het makkelijk op te lossen is, maar ik heb het uiteraard liever helemaal niet.

Enige mede Tweakers die handig is en de oorzaak hiervan kent? Ik heb al wel wat op internet lopen zoeken in de afgelopen maanden, maar niets relevants kunnen vinden.

Alle reacties

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

Heb je misschien overmatige hoeveelheid kalk in de leidingen wat 'losrammelt' door de waterslag?
Of één of andere keerklep die blijft hangen?

Kun je het leidingwerk zien of is alles ingebouwd?

www.elecdev.nl

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:02
waarschijnlijk snap ik je verhaal niet helemaal maar hoe kan je waterslag krijgen bij het dicht draaien als er geen water uit de leiding komt?

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 15:08
twain4me schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:58:
waarschijnlijk snap ik je verhaal niet helemaal maar hoe kan je waterslag krijgen bij het dicht draaien als er geen water uit de leiding komt?
Wellicht was ik niet geheel duidelijk in de beschrijving. Excuses. Om het te verduidelijken, De leiding loopt van de kraan naar het toilet en daarna naar het dak terras. Het gaat ergens mis tussen de kraan en het toilet. Het toilet vult niet bij, en de buitenkraan werkt niet. De eerste kraan die werkt altijd gewoon. Als ik deze dus hard dicht doe om zoals jij het noemt een waterslag te creëren, dan gaat het water weer lopen.

Ik kan helaas niet zien of er kalk in de leiding zit die alles helemaal blokkeert die los rammelt daardoor.
Alles zit in de muren. Ik denk het zelf niet, want het lijkt me niet dat al het kalk los komt en daarna weer in soms 2 uur tijd kan opbouwen. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat het maar een kleine doorgang creëert die weer vult, want het toilet vult niet langzaam. Als die werkt dan is het een constant en snelle stroming van water.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
misschien kan je het met een foto / tekening verduidelijken?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee