Water stopt regelmatig met doorstromen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-07 19:20
Ik heb hier thuis al 3 jaar een heel raar probleem met een waterleiding.

Het water stroomt van een normale kraan, naar het toilet, en eindigt bij een buitenkraan op mijn dakterras. Ik heb eens in de zoveel tijd (soms meerdere malen per dag, soms 1 keer per 2 weken) dat het water in het toilet niet meer bijvult, en de kraan op het dakterras ook niet meer werkt.

Het enige dat ik kan doen om het te weer tijdelijk te laten werken is om de kraan aan te zetten, en met hoge snelheid weer dicht te doen zodat je een zogenoemde water hamer effect krijgt. Hierna loopt alles weer normaal door. Ik heb er niet enorm veel last van, gezien het makkelijk op te lossen is, maar ik heb het uiteraard liever helemaal niet.

Enige mede Tweakers die handig is en de oorzaak hiervan kent? Ik heb al wel wat op internet lopen zoeken in de afgelopen maanden, maar niets relevants kunnen vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Jan_

Discussie is daar >>>

Heb je misschien overmatige hoeveelheid kalk in de leidingen wat 'losrammelt' door de waterslag?
Of één of andere keerklep die blijft hangen?

Kun je het leidingwerk zien of is alles ingebouwd?

www.elecdev.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
waarschijnlijk snap ik je verhaal niet helemaal maar hoe kan je waterslag krijgen bij het dicht draaien als er geen water uit de leiding komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-07 19:20
twain4me schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:58:
waarschijnlijk snap ik je verhaal niet helemaal maar hoe kan je waterslag krijgen bij het dicht draaien als er geen water uit de leiding komt?
Wellicht was ik niet geheel duidelijk in de beschrijving. Excuses. Om het te verduidelijken, De leiding loopt van de kraan naar het toilet en daarna naar het dak terras. Het gaat ergens mis tussen de kraan en het toilet. Het toilet vult niet bij, en de buitenkraan werkt niet. De eerste kraan die werkt altijd gewoon. Als ik deze dus hard dicht doe om zoals jij het noemt een waterslag te creëren, dan gaat het water weer lopen.

Ik kan helaas niet zien of er kalk in de leiding zit die alles helemaal blokkeert die los rammelt daardoor.
Alles zit in de muren. Ik denk het zelf niet, want het lijkt me niet dat al het kalk los komt en daarna weer in soms 2 uur tijd kan opbouwen. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat het maar een kleine doorgang creëert die weer vult, want het toilet vult niet langzaam. Als die werkt dan is het een constant en snelle stroming van water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
misschien kan je het met een foto / tekening verduidelijken?

404 Signature not found