Toon posts:

Cat 6a kabel solderen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ironburn
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-01 17:09
Even een vraag?

Ik heb een cat6a buiten kabel en deze is met een "waterdichte" connector gelast.
Er heeft daar een breuk gezeten vandaar de las.
Gisteren had ik storing op de utp. Mijn meetapparatuur gaf verschillende sluitingen aan
Dus connector opgegraven en jahoor verzopen.

Ik wil eigenlijk een andere situatie maken.
Kabel opnieuw aan elkaar maken maar deze keer solderen en dan krimpkous erover. En dit in een gietmof voor een waterdichte aansluiting.

Maar lees nergens of je utp kan solderen.
Ik heb een 1gbs netwerk liggen.
Als het kan, gewoon solderen met tin? Of andere tips?
Ik hoor het graag van u.

Alvast bedankt

Alle reacties

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:34
beter twee nieuwe stekkers knijpen, en zoiets nemen
https://www.amazon.nl/Wat...l-Koppeling/dp/B08KZTCPQ6

• Ironburn
Waterdichte connector had ik dus al. Maar deze is dus niet zo waterdicht....

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:34
Je hebt ip67 en ip68 , ip68 is bedoeld voor landurige bloodstelling aan water / dieper dan 1 meter diep. Misshcien daarnaast nog een hoop tape omheen gooien voor waterdichtheid, ik denk dat je eerder storingen krijgt als je hem gaat lassen / krimpkousen gaat gebruiken.

Of anders gewoon een waterdichte junction box ip68 er ook nog omheen,
IP68 Waterproof Junction Box

[Voor 16% gewijzigd door supayoshi op 21-01-2023 14:04]

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:54
De bestaande connector is niet waterdicht genoeg maar functioneerde voorheen wel? Is het mogelijk de boel te drogen en dezelfde connector opnieuw te gebruiken en het geheel simpelweg in een gietmof doen? Als je kunt voorkomen dat het vocht bij de connector komt is het goed toch?
Ik zie het voordeel van solderen niet zo. Ingewikkeld om te doen zonder te veel de draaiing er uit te halen en te ontlasten. en na het solderen zit je met exact hetzelfde waterdicht probleem.

Addicted to silent computing

• Ironburn
Crahsystor schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:07:
De bestaande connector is niet waterdicht genoeg maar functioneerde voorheen wel? Is het mogelijk de boel te drogen en dezelfde connector opnieuw te gebruiken en het geheel simpelweg in een gietmof doen? Als je kunt voorkomen dat het vocht bij de connector komt is het goed toch?
Ik zie het voordeel van solderen niet zo. Ingewikkeld om te doen zonder te veel de draaiing er uit te halen en te ontlasten. en na het solderen zit je met exact hetzelfde waterdicht probleem.
Connector heeft ruim een jaar gewerkt. Kabel te dik voor schoentjes, zit lsa connector.
Maar opnieuw gebruiken (droog) en dan gietmof. Of nieuwe connector met lsa en dan gietmof is misschien inderdaad wel goed idee
:-)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:53
Gietmof is een veel betere oplossing, die zijn daar voor gemaakt.

In ieder geval geen aangeknepen connectors gebruiken.
Dat is vragen om het probleem te herhalen.

Solderen kan wel als je daar handig in bent.
Je moet er wel voor zorgen dat je de twist van de aderparen in totaal niet meer dan 2 cm eruit haalt en dat is lastig solderen.
Ik zou zou zoiets gebruiken en dat ingieten in een gietmof.
https://www.netwerkkabel....R-fJKB4Ff3P0aAq4CEALw_wcB

Deze is al waterdicht en als je hem dan ingiet in een gietmof gaat hij echt nooit meer stuk

[Voor 8% gewijzigd door Ben(V) op 21-01-2023 14:18]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Ironburn
Ik denk dat ik eruit ben. Ik zet er weer een lsa connector tussen en dan giet ik deze in een giet of tot een 100% waterdichte aansluiting.
Bedankt voor het meedenken.

[Voor 9% gewijzigd door Ironburn op 21-01-2023 14:22]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is een nieuwe CAT6-a kabel niet voordeliger én naar de toekomst meer bedrijfszeker? Kwaliteitskabel kost van de rol ook hooguit twee Euro / meter.

Dadelijk ga je ook een keer met PoE(+) aan de slag en mag je weer opnieuw aan de 'hobby' :+

[Voor 24% gewijzigd door Will_M op 21-01-2023 14:29]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Ironburn
Will_M schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:28:
Is een nieuwe CAT6-a kabel niet voordeliger én naar de toekomst meer bedrijfszeker? Kwaliteitskabel kost van de rol ook hooguit twee Euro / meter.

Dadelijk ga je ook een keer met PoE(+) aan de slag en mag je weer opnieuw aan de 'hobby' :+
Niet met al het graafwerk wat erbij komt kijken. ;-)

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:34
Ironburn schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:30:
[...]

Niet met al het graafwerk wat erbij komt kijken. ;-)
Tip voor de volgende keer, graaf een 40mm afvoerbuis in, dan hoef je alleen maar nieuwe kabels te trekken en niet meer te graven.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ben(V) schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:16:
Solderen kan wel als je daar handig in bent.
Je moet er wel voor zorgen dat je de twist van de aderparen in totaal niet meer dan 2 cm eruit haalt en dat is lastig solderen.
http://www.marcspages.co.uk/tech/3107.htm

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:53
Tja das niet zo'n best voorbeeld.
Om elke gesoldeerde ader zou krimpkous moeten of tenminste iets van tape.
Op deze manier heb je binnen de kortste keren sluiting tussen de aders.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ben(V) schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:00:
Tja das niet zo'n best voorbeeld.
Om elke gesoldeerde ader zou krimpkous moeten of tenminste iets van tape.
Op deze manier heb je binnen de kortste keren sluiting tussen de aders.
Je moet gewoon helemaal NIET aan het solderen (lassen) van UTP bekabeling willen beginnen. Hoe je het ook wendt of keert, de kans op verstoring aan de IP datastromen (waar UTP bekabeling voor bedoeld is) is met 100% té groot.

Met een goedkope kabeltester zie je er meestal niets van en is je kabel 'OK', zet er een degelijke Fluke op en de bekabeling wordt gewoon, volledig terecht, afgekeurd.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04

lier

MikroTik nerd

Welke kabel is het exact?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee