Toon posts:

Gewipedte HDD WD Green onbruikbaar na partitie maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jklopp
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-02 16:47
Ik heb van een tweaker een hdd overgenomen. Deze was gewiped en windows herkende hem dan ook niet meteen in deze computer.

Ik heb toen via schijfbeheer hem bruikbaar en vindtbaar gemaakt door partitie te maken (schijf:z) maar hierna kon ik hem niet gebruiken. Als ik er iets in wilde zetten crashte het hele systeem en daardoor kon ik ook niet een scndk doen. Windows wil namelijk niet meer booten met de hdd aangesloten. Ook niet met een booteble usb van windows.

Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb alles via windows gedaan.

Mijn vraag
Is mijn hdd stuk en onbruikbaar?

Relevante software en hardware die ik gebruik

B350m mortar msi
Ryzen 7 2700x
16 gb ddr 4 corsair veng
Samsung ssd 1 tb
Gt 720 msi
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Usb boot
Windows herstellen
Andere hdd aansluiten (andere hdd werkt top en windows boot)
Andere ingang op moederbord (werkt niet)

Beste antwoord (via Jklopp op 22-01-2023 21:08)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Toevallig nog een andere s-ata kabel geprobeerd? Zou heel misschien nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22
Kan zijn dat de wipe niet goed is uitgevoerd en de schijf alleen nog een 'raw' partition heeft.
Misschien kan je met een tool zoals diskpart of partition magic iets kan doen.
Beide programma's kan je op een usb flashen en daar vandaan de PC opstarten.

Soms ben ik bijna gelukkig

• Jklopp
Bedankt ik ga het direct proberen!

• Jklopp
De diskpart heb ik een CD-ROM van windows voor nodig of we hdd aabsluiten maar dat wil die dus niet.

Ik heb nu aomei partition assistent op een boot usb staan maar dan blijft die weer haken op het laad scherm.. zodra die hdd is aangesloten lijkt er niks meer mogelijk:(

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22
Wordt de HDD nog wel getoond in het BIOS?

Soms ben ik bijna gelukkig

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:43
Is in de bios de opstartvolgorde nog wel in orde? Normaal gesproken is via schijfbeheer nieuwe partitie aanmaken. Formatteren en drive letter toekennen voldoende.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06:38
Wat is gewiped? Geformatteerd? Windows kan een geformatteerde schijf gewoon meteen zien.

Gewoon kapot denk ik. Vaak kan je hem dan nog wel zien, maar als je er iets mee probeert te doen krijg je kuren, net als dat jij ook zegt. Bootloop is ook een bekend probleem.

Je zou nog een keer CrystalDiskInfo kunnen gebruiken, en kijken wat die er van zegt.

[Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 21-01-2023 15:16]

• Jklopp
Ik ben er in gekomen met aomei en daar heb ik een nieuwe partitie kunnen maken.

Echter start windows nog steeds niet :(

Ik heb de hdd disabled in het boot proces en laat sws de ssd voor gaan.

Vrees dat die dan toch gewoon stuk is.

Hij zou zijn gewiped door een professioneel bedrijf volgens de verkoper. Toen ik hem aansloot zag windows hem niet. In de bios is die steeds wel te zien geweest.

Potsdandorie! Hij boot. Laden duurt wel enorm lang.

Laat jullie zo meer weten!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:37
Als hier Windows op gestaan heeft, is het meestal alleen met Diskpart mogelijk, in cmd als admin. Er staat dan nog een Windows bootsector op en bios vindt deze. Dit kan de opstart problemen verklaren. Dit krijg je pas goed weggegooid met diskpart. Zijn vast ook wel andere tools welke ik niet ken voor dit doel.

Daarna via schijfbeheer initialiseren formatteren en driveletter toevoegen danwel aanpassen, soms met je eerst de toegekende driveletter aanpassen.

Staat ie wel in schijfbeheer? Dit moet altijd. Sluit hem anders pas aan als Windows draait. Dan moet ie gewoon gewoon gevonden worden onder hardware/nieuwe hardware zoeken.

Sws dan Diskpart proberen.

[Voor 46% gewijzigd door NimRod1337 op 21-01-2023 15:54]

• Jklopp
Ja hij staat in schrijf beheer zo had ik het in eerste instantie ook gedaan.

Nu is de pc echt extreem traag en kan ik in diskpart niet typen na activeren. :(

Dus ik typ diskpart (in administrator mode)
Dan gaat die Laden maar kan ik niks meer typen..

Probeer nu het cmd in veilige modus etc. Voor de zekerheid

• Jklopp
Nbt. Ik dacht trouwens dat je een hdd niet zomaar los en vast mocht koppelen als een pc aan staat omdat je dan het mb kunt beschadigen. Klopt dit?

• NimRod1337
Jklopp schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:03:
Nbt. Ik dacht trouwens dat je een hdd niet zomaar los en vast mocht koppelen als een pc aan staat omdat je dan het mb kunt beschadigen. Klopt dit?
Dat kan prima als de schijf in orde is. Als die niet in orde is, kan je symptomen krijgen zoals nu. maar dat is alles, afkoppelen, reboot en weer door.

[Voor 15% gewijzigd door NimRod1337 op 21-01-2023 16:06]

• Jklopp
Ik veilige modus kon ik de diskpart wel doen maar kreeg ik deze Error.

• Jklopp

• NimRod1337
Ah, io error wijst op defecte disk helaas.

• Jklopp
Ah shit helaas

• Jklopp
Iedereen inzetten bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Toevallig nog een andere s-ata kabel geprobeerd? Zou heel misschien nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:59

• Jklopp
Ik had inderdaad andere kabel geprobeerd maar dat hielp niet. Ook draait een andere HD wel met dezelfde kabel.

Ik heb nu van alles geprobeerd maar ik kan hem gelukkig terug sturen naar de tweaker.

Volgens de foutcode is hij defect, en gezien ik er enorm veel tijd aan kwijt ben geweest vind ik het mooi geweest voor nu. :)

Groetjes Joost
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee