Momenteel hebben we nog een oude laptop (HP g121-nd) waarin ik de afgelopen jaren 8GB geheugen aan toe heb gevoegd en deinterne opslag is in stappen uitgebreide naar 1TB SSD voor de primaire schijf en 4TB SSD voor de secundaire schijf. De secundaire schijf zit op de plek van de optische speler. Ik ben best geduldig, maar ook met de upgrades begint de laptop te langzaam te worden.
Wat ga je met je laptop doen?
De zwaarste software die ik gebruik zijn Lightroom en Affinity Publisher, Afinity Designer en Affinity Photo. Daarnaast de standaard office programma's, browsen, etc.
Wat is je budget?
+/- €900. Mocht de laptop uit te breiden zijn met extra geheugen of andere upgrades heeft dat de pre en wil ik daar best wat meer voor betalen. Goedkoper kan altijd
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop wordt eigenlijk altijd thuis gebruikt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een Windows laptop met een verlicht toetsenbord, 17", Zoals omschreven upgrade mogelijkheden is een pre, net als een touchscreen.
De 4TB SSD wil ik in ieder geval overzetten in de nieuwe laptop en als secundaire schijf gebruiken, dan hoef ik niet alle data te verplaatsen van schijf naar schijf. Backups zijn uiteraard aanwezig.
Wat ga je met je laptop doen?
De zwaarste software die ik gebruik zijn Lightroom en Affinity Publisher, Afinity Designer en Affinity Photo. Daarnaast de standaard office programma's, browsen, etc.
Wat is je budget?
+/- €900. Mocht de laptop uit te breiden zijn met extra geheugen of andere upgrades heeft dat de pre en wil ik daar best wat meer voor betalen. Goedkoper kan altijd
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop wordt eigenlijk altijd thuis gebruikt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een Windows laptop met een verlicht toetsenbord, 17", Zoals omschreven upgrade mogelijkheden is een pre, net als een touchscreen.
De 4TB SSD wil ik in ieder geval overzetten in de nieuwe laptop en als secundaire schijf gebruiken, dan hoef ik niet alle data te verplaatsen van schijf naar schijf. Backups zijn uiteraard aanwezig.