moet T.Net n00b-vriendelijker zijn?

Pagina: 1
Acties:

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:22

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Topicstarter
Ikzelf had hier in het begin best moeite mee op t.net, veel termen en afkortingen waar je met moeite achterkomt wat het nou betekent. Dan heb ik het nog niet eens over computer-related. Als je dit steeds moet vragen, dan gaat dat iedereen mateloos irriteren.

Ik stel dus een soort lijst van afkortingen en termen voor, die het voor de n00bs wat makkelijker maakt te 'integreren'.
Dit zijn afkortingen die ook buiten t.net voorkomen, dus misschien dat jullie dit niet de taak van t.net vinden, daar valt wat voor te zeggen.

Ook: Face it, 90% van de nieuwe gebruikers leest de faq niet. Ik heb em ook pas een maand of 2 geleden bekeken. Wel m'n complimenten over de fruitig geschreven faq :).

Ik vind dat er dus een manier gevonden moet worden om mensen de faq te laten lezen, ik zie vaak genoeg mensen verwijzen naar google, of de faq.
Voor mijn part wordt er tegen nieuwe gebruikers gezegd: 'Als je de faq niet leest wordt je niet geregistreerd, t.net kan dit checken' Klinkt misschien niet al te vriendelijk, maar het moet dan maar.

Ook zou bij een usericon of sig best mogen staan of deze gebruiker een nieuwe, gevorderde, veteraan, mod of admin is. Dit maakt het makkelijker om het antwoord in waarde in te schatten.
Je kunt het nu ook wel in zijn/haar profile zien, maar dat werkt niet erg makkelijk, om die allemaal door te kijken.

Laat het weten, heb je andere/betere ideeën, of ben je het niet eens met t.net n00b-vriendelijker te maken?

Ohja, als laatste, kan t.net geen ruimte bieden voor de animated GIF's, net zoals ze nu doen met de statische usericon's. Zoveel space kan dat nu toch ook weer niet zijn, of wel soms :?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 30 augustus 2001 21:52 schreef handige_harrie het volgende:
Ook zou bij een usericon of sig best mogen staan of deze gebruiker een nieuwe, gevorderde, veteraan, mod of admin is. Dit maakt het makkelijker om het antwoord in waarde in te schatten.
Je kunt het nu ook wel in zijn/haar profile zien, maar dat werkt niet erg makkelijk, om die allemaal door te kijken.
Dat was er wel es, maar vervolgens gingen er mensen "spammen/flooden" om meer posts en dus een hogere status te krijgen (allemaal voor mijn tijd)
Ohja, als laatste, kan t.net geen ruimte bieden voor de animated GIF's, net zoals ze nu doen met de statische usericon's. Zoveel space kan dat nu toch ook weer niet zijn, of wel soms :?
Als je een animated gif van minder dan 10KB hebt, kan ie d'r op hoor ;)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja duh, doe het dan niet op aantal posts maar op tijd.
Als je een jaar hier zit, dan gewoon een ranzige titel erbij zetten...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
IMO is t.net een site voor tweakers en andere 'gevorderde' computergebruikers. Als ze er niks van snappen nemen ze toch een abonnementje op de PCM of C!T?

Ik zie namelijk nergens aan dat t.net enige moeite doet om de n00bs wijzer te maken. En da's maar goed ook, want sites en blaadjes die dat wel doen zijn er al meer dan genoeg.

My 2 cents :7

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Mja, je zou in de FAQ bijvoorbeeld kunnen verwijzen naar een site als whatis.com waar allerlei termen (technisch) uitgelegd worden. Verder wil het niets zeggen of je hier al een jaar of 4 jaar geregistreerd staat, je kan net zoveel weten van het bepaalde onderwerp (zijn vast wel mensen die hier 4 jaar zitten en niets weten van netwerken of mobo's).

Volgens mij kom je met een beetje geduld een heel eind...
Dus als ik wat geduld van iemand mag lenen???

Getekend: n00b >:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
Op donderdag 30 augustus 2001 21:52 schreef handige_harrie een te lang verhaal
ga je gang, maak maar een lijst.

Verwijderd

IMO (=In My Opinion) kom je niet op een technisch forum als je geef flauw idee hebt waar het over gaat, ik neem aan dat de meeste gebruikers wel enige kennis van IT (=Information Technology) hebben.

In de GC (=General Chat) fora als bijvoorbeeld de HK (=Huis Kamer) komen er bijna geen technische afkortingen voor, dus daar zit geen probleem.

Zo'n lijst is leuk, maar je moet niet alles aan iedereen willen voorkauwen, enig initiatief van de gebruiker zelf mag je ook wel verwachten en wees eerlijk, als je iets tegekomt wat je niet begrijpt, dan ga je toch zoeken?

UTFS (=Use The Fucking Search), RTFF (=Read The Fucking FAQ) of RTFM (=Read The Fucking Manual) zeg maar :)

/me heeft meteen de aanzet tot een LMHAVN (=Lijst Met Handige Afkortingen Voor Newbies) gegeven...

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op vrijdag 31 augustus 2001 12:22 schreef TgF het volgende:
/me heeft meteen de aanzet tot een LMHAVN (=Lijst Met Handige Afkortingen Voor Newbies) gegeven...
ROFLOL

(= Rolling On Floor Laughing Out Loudly)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
WTF - What the fuck
hcraeS - Search :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Niet technische afkortingen:

IDD = Indeed=Inderdaad
IIG = In Ieder Geval

20*350ZO45°

Verwijderd

Kijk eens naar de jargon file ofzo...

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 22:27 schreef rb338 het volgende:
IMO is t.net een site voor tweakers en andere 'gevorderde' computergebruikers. Als ze er niks van snappen nemen ze toch een abonnementje op de PCM of C!T?

Ik zie namelijk nergens aan dat t.net enige moeite doet om de n00bs wijzer te maken. En da's maar goed ook, want sites en blaadjes die dat wel doen zijn er al meer dan genoeg.

My 2 cents :7
Helemaal mee eens. T.net/GoT is gewoon een site/forum voor de gevorderede pc gebruikers. En ik vindt zeker newbie friendly. Tenminste als mensen es de moeite nemen om de faq's te lezen.

Verwijderd

lamaar, verkeerde topic. SCSI.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 21:56 schreef ACM het volgende:
Dat was er wel es, maar vervolgens gingen er mensen "spammen/flooden" om meer posts en dus een hogere status te krijgen (allemaal voor mijn tijd)
Waarom hebben gebruikers op tw.n dan eigenlijk wel statussen? (en dan ook nog niet echt vriendelijke)

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 31 augustus 2001 19:40 schreef Onno het volgende:

[..]

Waarom hebben gebruikers op tw.n dan eigenlijk wel statussen? (en dan ook nog niet echt vriendelijke)
Die statussen zijn niet gebasseerd op aantal posts of dagen geregged maar op karma. Dan werkt spammen/flooden vaak juist averechts.

Meer info: http://www.tweakers.net/plan/37

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik *weet* waar de statussen op gebaseerd zijn. Maar wat verandert dat? Waarom moet je een labeltje 'feut' of 'godlike' aan mensen hangen? Wat is het nut?

(en nog afgezien daarvan kun je je ook bij het systeem dat op tw.n gebruikt wordt afvragen of die statussen uberhaupt wel iets zeggen over de gebruiker)
Pagina: 1