Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeVlerk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-01-2023
Mijn vraag
...
Ik heb altijd bij Greenchoice een dubbele meter gehad, zg dag nacht verbruik.. sinds kort overgestapt naar anwb energie dynamisch.

nu vraag ik mij af of er dan nog sprake is van een dubbele meter aangezien zij werken met uurtarieven.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...alle informatie op anwb bekeken maar geen vermelding omtrent dubbele meter gevonden

Beste antwoord (via ZuinigeVlerk op 21-01-2023 12:40)

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-05 19:03
Voorwaarde voor een dynamisch contract is dat je een slimme meter hebt die de meterstanden met frequentie x (veelal meerdere keren per uur) registreert en automatisch doorgeeft. Dat een slimme meter zowel een dag als nacht teller heeft maakt dan niet uit. Het gaat erom dat je leverancier de standen uitleest en je verbruik kan registreren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Martensupport
  • Laatst online: 09-05 19:03
Voorwaarde voor een dynamisch contract is dat je een slimme meter hebt die de meterstanden met frequentie x (veelal meerdere keren per uur) registreert en automatisch doorgeeft. Dat een slimme meter zowel een dag als nacht teller heeft maakt dan niet uit. Het gaat erom dat je leverancier de standen uitleest en je verbruik kan registreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Laatst online: 09-05 13:49
Het wordt simpeler als je het als volgt ziet.

Je hebt een slimme meter nodig die per uur kan registreren en vanaf afstand kan worden uitgelezen.

1 vast tarief voor alle uren en dagen
2 hoog en laag tarief afhankelijk van uur en dag
3 dynamisch. Per uur wisselende prijzen. Dag vantevoren bekend.

ANWB is categorie 3

1 en 2 heb je bij een regulier stroomcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 20:35
Ik heb zojuist mijn eerste factuur binnen van anwb energie, maar waar je in de app dus netjes je verbruik kunt aanpassen op het voor dan geldende tarief, is daar in de maandelijkse factuur niets van terug te zien.

Elk uur van de dag wisselende prijzen, maar op de uiteindelijke factuur lijken alleen maar vaste tarieven te staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06
Vermoedelijk een (gewogen) gemiddeld tarief vermeld, wat berekend wordt op basis van de gegevens van verbruik x tarief in elk uur. Dat is veel overzichtelijker dan 30 x 24 regels met het uurverbruik en -tarief ;)

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Powerplay enabled | 1x Sessy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeVlerk
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-01-2023
Praetorian schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:07:
Ik heb zojuist mijn eerste factuur binnen van anwb energie, maar waar je in de app dus netjes je verbruik kunt aanpassen op het voor dan geldende tarief, is daar in de maandelijkse factuur niets van terug te zien.

Elk uur van de dag wisselende prijzen, maar op de uiteindelijke factuur lijken alleen maar vaste tarieven te staan?
In principe is je factuur een overzicht voor geschat verbruik vd volgende maand.. dit is gebaseerd op de gegevens die je zelf in de app hebt aangegeven obv historisch gemiddeld gebruik.

ik ga er vanuit dat de daadwerkelijke verbruiksafrekening aan het eind vh jaar gemaakt wordt.
Pagina: 1