Toon posts:

Van M.2 slot naar USB C: 3.2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 12:25
Mijn USB C: poort is kapot. Geen driver probleem maar elektronisch kapot.

Ik heb een modem kaartje in een M.2 slot zitten dit slot kan ik vrij maken.

Ik ben opzoek naar een M.2 kaartje met 1 of 2 USB C 3.2 poorten.

Natuurlijk heb ik al op Google gezocht tot nu toe niets gevonden.

Als iemand iets weet plaats graag even een link.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
Is het niet handiger om een PCIe x1 kaartje te plaatsen, of gaat het niet om een desktop.

• LEX63
Nielson schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:06:
Is het niet handiger om een PCIe x1 kaartje te plaatsen, of gaat het niet om een desktop.
Bedankt voor de reactie.

Get gaat om mijn notebook waarvan de USB C poort defect is, door kortsluiting van een slechte kwaliteit Chinese USB kabel.

Daarom dacht ik aan de modem kaart te vervangen voor een kaartje met 1 of 2 USB C poorten.

Ik ben nogmaals een uur aan het zoeken geweest. Als het niet bestaat dan houd het op.

[Voor 3% gewijzigd door LEX63 op 21-01-2023 23:10]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik zag laatst in deze Youtube video van alles voorbij komen voor in een M.2 slot. Waaronder ook iets met USB poorten. Maar ik herinner me niet USB-C te hebben gezien. Maar wellicht zet de inhoud van deze video je wel op het juiste spoor.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13
Stel dat er zo’n kaartje is. Dan heb je dus in je laptop ergens een aansluiting voor usb-C. (En een laptop zonder WiFi.)

En hoe ga je daar iets instoppen? Ga je er een kabel aanhangen die door je laptop loopt en er ergens uitkomt?

Waarom wil je specifiek USB-C?

Alle voordelen van USB-C ten opzichte van USB-A ga je niet krijgen met zo’n kaartje.

Waarom niet gewoon een USB-A naar USB-C adapter?

Zoiets: https://www.allekabels.nl...ter/usb-a-naar-usb-c.html

[Voor 3% gewijzigd door White Feather op 22-01-2023 09:09]

• LEX63
White Feather schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:09:
Stel dat er zo’n kaartje is. Dan heb je dus in je laptop ergens een aansluiting voor usb-C. (En een laptop zonder WiFi.)

En hoe ga je daar iets instoppen? Ga je er een kabel aanhangen die door je laptop loopt en er ergens uitkomt?

Waarom wil je specifiek USB-C?

Alle voordelen van USB-C ten opzichte van USB-A ga je niet krijgen met zo’n kaartje.

Waarom niet gewoon een USB-A naar USB-C adapter?

Zoiets: https://www.allekabels.nl...ter/usb-a-naar-usb-c.html
Bedankt voor je antwoord, Ik heb een dure dockingsstation en dat wil ik graag weer gebruiken deze notebook is bijna 5 jaar oud een reparatie gaat ruim €250,- kosten en dat heb ik er niet meer voor over.

Deze notebook moet nog even mee tot 2025.

Als ik het op kan lossen met een mini M.2 kaartje "als het bestaat" dan kan ik de aansluiting wel naar buiten voeren desnoods maak ik een gat of gleuf.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13
Werkte je laptop wel met het dockingstation?

Een laptop van 5 jaar oud heeft meestal alleen USB-C als een ander connectortje dan USB-A.

Geen Displayport-ondersteuning, geen Powerdelivery dan.

Die ondersteuning ga je echt niet met een kaartje, in een slot voor een modem, er bij krijgen. Het enige dat je dat dat kaartje zou gaan krijgen is USB 3.0-snelheid zonder fancy features.

Alleen als je dock dus werkt zonder al die ondersteuning zal die dat dan weer doen.

[Voor 10% gewijzigd door White Feather op 22-01-2023 13:10]

• LEX63
White Feather schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:09:
Werkte je laptop wel met het dockingstation?

Een laptop van 5 jaar oud heeft meestal alleen USB-C als een ander connectortje dan USB-A.

Geen Displayport-ondersteuning, geen Powerdelivery dan.

Die ondersteuning ga je echt niet met een kaartje, in een slot voor een modem, er bij krijgen. Het enige dat je dat dat kaartje zou gaan krijgen is USB 3.0-snelheid zonder fancy features.

Alleen als je dock dus werkt zonder al die ondersteuning zal die dat dan weer doen.
De C poort is dus kapot en dus ook de Thunderbolt waar het dockingsstation mee werkt ook.

Dan moet het voorlopig maar even zonder dockingsstation.

2025 koop in een nieuwe notebook.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee