Donkere vlek wit sanitair verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halloumi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-04-2023
Hallo forumleden,

In onze badkamer hangt een witte gootsteen van de ikea.
Op de gootsteen staan normaal altijd een tandenborstel houder (zo'n stenen bakje) en een potje hier of daar.
Toen ik net de tandenborstelhouder weghaalde zag ik dat er een donkere, grijs gekleurde vlek op het emaille van het sanitair onder zit. Ik krijg die niet weggepoetst met gewoon schoonmaakmiddel.
Mijn vraag is wat dit is en hoe ik het weghaal

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halloumi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdHaz3wyg8Yq5j6oxraXoz_BPIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyIwcbmEByk4sHiKXmkdO0Rc.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Foto ?

Zou het eerst met groene zeep en schoonmaakazijn proberen.

Lijkt me verkleurd misschien stukje met bleek

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 21-01-2023 11:04 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05
Is dat niet een kraandoorvoer dit provisorisch is dicht gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

Aangezien het wit is zou je bleek kunnen proberen? Heeft de Ikea nog onderhoudsintructies online staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halloumi
PROnline schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:03:
Is dat niet een kraandoorvoer dit provisorisch is dicht gemaakt?
Haha, dat zou je bijna denken omdat het perfect rond lijkt. Maar nee, er zit geen extra doorvoer in. Ik heb deze wasbak zelf nieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Mijn echtgenote: "Ja, met sopje en bleek inweken, wel het hele oppervlak meteen meenemen om langzame kleurverschillen te voorkomen op den duur"

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 17:33
Denk niet dat alles hierboven iets gaat uithalen. Mocht het niet gelukt zijn dan kun je proberen met Peroxide gel.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Probeer eerst even een klein stukje. En laat het niet uitdrogen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halloumi
Cobb schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:36:
Denk niet dat alles hierboven iets gaat uithalen. Mocht het niet gelukt zijn dan kun je proberen met Peroxide gel.

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Probeer eerst even een klein stukje. En laat het niet uitdrogen.
Dit is agressief spul, neem ik aan?

Bovenstaande suggesties heb ik geprobeerd en hebben helaas niet geholpen. Heb de indruk dat het wel iets minder is maar het is nog steeds duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aangezien die (keramische?) wastafel van Ikea afkomstig is: Heb je Ikea al benaderd?

Wat je ziet lijkt overigens meer op een reactie van kunststof (lees: de wastafel) op.... Ja, waarop :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 21-01-2023 18:59 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 17:33
Halloumi schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:50:
[...]

Dit is agressief spul, neem ik aan?

Bovenstaande suggesties heb ik geprobeerd en hebben helaas niet geholpen. Heb de indruk dat het wel iets minder is maar het is nog steeds duidelijk zichtbaar.
Het wordt ook gebruikt om speelgoed , lego of oude Nintendo NES te ontdoen van dat vergeelde. Het bijt niet ofzo.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoe kan een keramische wastafel zo verkleuren is de eerste vraag die bij mij opkomt. Ik zou die vraag bij Ikea wegleggen want dit is niet normaal. Ik heb wastafels van 20 jaar oud (was wel duur spul destijds) en die hebben echt al veel geleden met opgroeiende kinderen maar zien er echt nog uit als nieuw. Ik kan daar met agressieve HG ontkalker op, chloor etc etc en er gebeurt helemaal niets.

Ik zou helemaal niets doen en het probleem bij Ikea leggen. Als je zelf gaat rommelen heb je geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halloumi
MotorBeast schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:59:
Hoe kan een keramische wastafel zo verkleuren is de eerste vraag die bij mij opkomt. Ik zou die vraag bij Ikea wegleggen want dit is niet normaal. Ik heb wastafels van 20 jaar oud (was wel duur spul destijds) en die hebben echt al veel geleden met opgroeiende kinderen maar zien er echt nog uit als nieuw. Ik kan daar met agressieve HG ontkalker op, chloor etc etc en er gebeurt helemaal niets.

Ik zou helemaal niets doen en het probleem bij Ikea leggen. Als je zelf gaat rommelen heb je geen poot om op te staan.
Er heeft iets te lang een tandenborstelhouder op gestaan. Maar daar lijkt een wastafel geschikt voor, wat mij betreft.
Je hebt gelijk wat mij betreft. Ik zal Ikea benaderen. Ik heb echter eerder met de klantenservice van Ikea te maken gehad en dan is het niet zo'n fraai bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Halloumi schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:08:
[...]

Er heeft iets te lang een tandenborstelhouder op gestaan. Maar daar lijkt een wastafel geschikt voor, wat mij betreft.
Je hebt gelijk wat mij betreft. Ik zal Ikea benaderen. Ik heb echter eerder met de klantenservice van Ikea te maken gehad en dan is het niet zo'n fraai bedrijf.
DE oplossing. Op een druk moment naar de vestiging gaan en daar als men niets wil doen een beetje drukte maken. Klinkt een beetje aso maar ik heb zo ooit een bank die na 1 jaar er echt niet meer uit zag mijn geld terug gekregen. Alle waar naar zijn geld maar je moet gewoon een houder erop kunnen plaatsen. Volgens mij is de glazuurlaag zo poreus als wat. Kan je poetsen tot je een ons weegt. Krijg je er nooit uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:54
tegenwoordig zijn niet alle wasbakken echt keramiek, maar andere mix materialen. Mogelijk is het van z'n materiaal en enigszins poreus. Dan zou het ook vocht kunnen zijn wat er op den duur uit verdampt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:20
Will_M schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:55:
Aangezien die (keramische?) wastafel van Ikea afkomstig is: Heb je Ikea al benaderd?

Wat je ziet lijkt overigens meer op een reactie van kunststof (lees: de wastafel) op.... Ja, waarop :'(
… Licht? Wat gebeurt er als je het een tijd niet bedekt? Je gaf al aan dat het iets lichter wordt. Kijk het eens een tijdje aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halloumi
Toke_gt schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:56:
[...]

… Licht? Wat gebeurt er als je het een tijd niet bedekt? Je gaf al aan dat het iets lichter wordt. Kijk het eens een tijdje aan.
Ik heb het een tijdje zo gelaten. Ik heb het idee dat het minder wordt, maar het is moeilijk te vergelijken met een foto. Ik kijk het nog even aan. Bedankt allemaal voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40
Witte tandpasta heeft vaak kleine deeltjes in zich voor een polijstende werking. Ik haal vlekjes uit sanitair vaak weg door even met een microvezeldoek en witte tandpasta te polijsten. Al diverse rare krassen mee uit WC en bad gehaald. Op eigen risico uiteraard, maar het zou me niets verbazen als je dit kan wegpolijsten :)

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1