Hoi,
Ik heb wellicht een niet zo slimme keuze gemaakt voor mijn zonnepanelen / omvormer combinatie...het spul is besteld, maar nog niet geleverd...dus misschien is er nog iets te corrigeren als het nodig is.
Wat is de combinatie:
- Jinko 54 cells panelen (P-type)
- AP Systems DS3L
- Oost-West opstelling gericht op ZW-NO
Als ik de gegevens van de panelen in de calculator van AP Systems invoer, geeft deze aan dat de panelen compatibel zijn mits de maximale temperatuur onder de 55 graden celcius blijft (dan zakt de spanning onder de 28 Volt).
Mijn vragen:
Mvg,
Eeg.
Ik heb wellicht een niet zo slimme keuze gemaakt voor mijn zonnepanelen / omvormer combinatie...het spul is besteld, maar nog niet geleverd...dus misschien is er nog iets te corrigeren als het nodig is.
Wat is de combinatie:
- Jinko 54 cells panelen (P-type)
- AP Systems DS3L
- Oost-West opstelling gericht op ZW-NO
Als ik de gegevens van de panelen in de calculator van AP Systems invoer, geeft deze aan dat de panelen compatibel zijn mits de maximale temperatuur onder de 55 graden celcius blijft (dan zakt de spanning onder de 28 Volt).
Mijn vragen:
- Schakelt de DS3L uit op het moment dat de MPPT onder de 28V komt of blijft deze gewoon op het minimum hangen?
- Kan ik hierdoor problemen verwachten met de ZW kant (10 graden hellingshoek), maw hoe waarschijnlijk is het dat de temperatuur hoger dan 55 graden komt?
Mvg,
Eeg.