Vishari Beduk schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:12:
[...]
Nee, ik heb jarenlange ervaring met VS en dat gebruik ik dan ook altijd voor C#. VS code gebruik ik alleen voor Angular en als ik op Linux zit. Ik ben zelfs zo erg dat ik XAML code zonder designer schrijf omdat dit sneller gaat.
Maar wat ik mij afvraag is of dit anno 2023 nog wel verstandig is?
Heb ik misschien een blinde vlek voor de ontwikkelingen buiten mijn comfort zone??
Daarom vraag ik hier op tweakers aan ontwikkelaars met ervaring met beide producten of je efficienter werkt met VS code.
Dat is simpelweg erg afhankelijk van de persoon zelf.
Mijn collega die gek is op vscode, is ook gek er op om allemaal dingen via de terminal te doen. Ik daarentegen ben een luie donder, dus als ik ergens op een knopje kan drukken om hetzelfde te doen, doe ik dat. Heb om die reden ook een paar external tools voor Visual Studio gemaakt, om bijvoorbeeld direct naar onze servers te deployen.
Collega logt dan helemaal blij in op een Linux server en gaat allemaal commando's zitten tikken... ik druk op een knopje en kijk even naar de log om te zien of het gelukt is. Omdat ik er niet van hou om dingen elke keer opnieuw te doen. Dus ik heb er tooling voor gemaakt.
Ik ben dus een persoon met een voorkeur voor een full fledged IDE die met alle bells en whistles komt. Mijn collega houdt juist van iets eenvoudigers.
En tsja, sommige mensen zijn gewoon erg gesteld op bepaalde hardware of tools. Mijn collega moet per se Apple gebruiken. Maakt niet uit hoe onhandig dat is voor een .NET developer. Dus die zit al gauw in vscode aan te rommelen. En als hij iets aan een Windows app moet doen, logt hij speciaal op een virtuele machine in die wij voor hem hosten, zodat hij daar nog iets zinnigs kan doen.
Tsja, ik vind dat superonhandig allemaal. Maar ja, als hij geilt op zijn Mac... whatever.
Wil jij graag vscode gebruiken? Je doet maar.
En dat je XAML met de hand tikt tsja... Microsoft en designers bouwen is nog nooit een goede combinatie geweest.
Toevoeging
Ik heb vandaag eens voor de lol weer eens vscode voor een Angular project gebruikt. Wat ik wel grappig vind, is dat er tegenwoordig een "tree indent size" instelling is. Die heb ik maar even op 20 gezet. Als je veel directories hebt, dan is het tenminste iets duidelijker in welke je zit. Voor de rest lijkt het wel iets beter dan een paar jaar geleden, maar voor .NET development zou ik het zo snel niet gebruiken.
Angular / TypeScript is vscode natuurlijk wel helemaal in thuis en dat gaat prima.
[
Voor 12% gewijzigd door
Lethalis op 23-01-2023 15:03
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.