Geberit duofresh: max gewicht bedieningspaneel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:36
Ik heb enkele weken geleden mijn nieuwe badkamer besteld. Volgens een van de verkopers is het bij het duofresh systeem niet mogelijk om het door mij gekozen bedieningspaneel te gebruiken, omdat deze te zwaar zou zijn voor het ‘uitklapsysteem’. Heeft iemand dit misschien tóch gedaan, en kan dit misschien toch wel?

Het gaat om dit paneel:

https://www.x2o.nl/luca-v...fix-inbouwreservoir-86079

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagermaster
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 08:39
Als ze zelf zeggen dat het niet kan zou ik het ook niet doen. Het mechanisme van het duo fresh systeem is niet zo stevig en dit paneel zit er vrij zwaar uit. Het zou theoretisch vast kunnen met heel veel beleid maar wees niet verbaasd dat het klap systeem redelijk snel kapot kan zijn. Het duofresh systeem zit namelijk iets minder strak op de muur waardoor hier meer zijwaartse krachten op blijven staan.
Als ik verder kijk in de montagehandleiding is de montage net iets anders dan bij de Geberit eigen systemen. Dit zou qua ruimte misschien zelfs ook nog een probleem kunnen geven.

Ik zou het niet doen, heb er net twee bij mij thuis geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:36
Top! Dit zijn de antwoorden waar ik naar op zoek ben:) Ze zijn soms wat voorzichtig vanuit dealers, maar dan klopt het dus in dit geval. Dankjewel :)