Mijn vraag
Ik ben recent overgestapt van provider. Ik had 3 accespoints (AP-AC Lite) bedraad aangesloten die zonder problemen werkte. Na de overstap ben ik begonnen om ze alle drie opnieuw te installeren. Voor de 2 van de 3 is dat gelukt. Maar bij de derde krijg ik de foutmelding dat de 'adoption failed' is, i.c.m. een rood bolletje (disconnected/error). De led op de AP is wit.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 x64
Unifi controler 6.1.71
Java version 8
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nou, wat ik al geprobeerd heb.
Dus dat is mijn vraag: Hoe installeer ik deze software? Dan ga ik vanuit daar weer zelf proberen verder te komen.
Alvast bedankt!
Ik ben recent overgestapt van provider. Ik had 3 accespoints (AP-AC Lite) bedraad aangesloten die zonder problemen werkte. Na de overstap ben ik begonnen om ze alle drie opnieuw te installeren. Voor de 2 van de 3 is dat gelukt. Maar bij de derde krijg ik de foutmelding dat de 'adoption failed' is, i.c.m. een rood bolletje (disconnected/error). De led op de AP is wit.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 x64
Unifi controler 6.1.71
Java version 8
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nou, wat ik al geprobeerd heb.
- Een factory reset op de ap d.m.v. het indrukken van het daarvoor bedoelde knopje. Heeft niet geholpen.
- Toen ben ik op deze website terecht gekomen en heb ik opnieuw een factory reset gedaan. Weer zonder resultaat.
- Volgende stap is het updaten van mijn controller software, maar daar loop ik nu vast. Unifi wil namelijk dat ik versie 11 van Java heb, en die krijg ik niet geïnstalleerd. Als ik mij laat leiden naar de door hen voorgestelde download page kom ik hier uit. Ik heb jdk-11.0.18+10 voor Windows gedownload, unzipped en dan weet ik niet hoe ik het moet installeren.
- bin
- conf
- include
- jmods
- legal
- lib
Dus dat is mijn vraag: Hoe installeer ik deze software? Dan ga ik vanuit daar weer zelf proberen verder te komen.
Alvast bedankt!

Why so serious?