Binnenkort is het zover en ga ik m'n gesponserde cs server laten hosten. Nu vroeg ik me af of je hostingprovider je gaat vragen naar licenties, voor het os bijvoorbeeld. En de BSA, komt die kijken op de servers van klanten bij een hostingprovider?
Tuurlijk niet.
Een hosting provider gaat alle colocated dozen controleren op het os
En de BSA vraagt of ze ff de sleutel van de colocation ruimte en de cabinetten mogen
Maar waarom zorg je niet gewoon dat de licentie op orde is. Een licentie is maar een klein deel van het geheel aan kosten.
Een hosting provider gaat alle colocated dozen controleren op het os
En de BSA vraagt of ze ff de sleutel van de colocation ruimte en de cabinetten mogen
Maar waarom zorg je niet gewoon dat de licentie op orde is. Een licentie is maar een klein deel van het geheel aan kosten.
Verwijderd
Ze kunnen komen kijken en ik denk dat niemand hier je de garantie kan geven dat ze dat niet doen dus zou ik maar een licentie kopen of natuurlijk een CS server onder Linux.Op donderdag 30 augustus 2001 21:46 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Binnenkort is het zover en ga ik m'n gesponserde cs server laten hosten. Nu vroeg ik me af of je hostingprovider je gaat vragen naar licenties, voor het os bijvoorbeeld. En de BSA, komt die kijken op de servers van klanten bij een hostingprovider?
Verwijderd
Geen licensie kopen joh, boeiuh als je maar een particulier bent

Ze gaan echt niet kijken wat je allemaal draait hoor, bovendien boeid het ze niet want ze verdienen aan de enorme hoeveelheden data die je trekt me js cs servertje
Ze gaan echt niet kijken wat je allemaal draait hoor, bovendien boeid het ze niet want ze verdienen aan de enorme hoeveelheden data die je trekt me js cs servertje
Die wordt ook gesponsord die dataOp donderdag 30 augustus 2001 23:47 schreef pimderks het volgende:
Geen licensie kopen joh, boeiuh als je maar een particulier bent![]()
![]()
[mod-mode]
Topic gaat lekker de verkeerde kant op.
Als je de licenties niet betaald, tsja... het zij zo.
Maar het is niet de bedoeling dat men je hier daartoe aanzet, die genen die dat doen zitten vrij dicht bij een waarschuwing daarmee.
[/mod-mode]
Maar je kan een licentievrije CS server neerpoten. (linux/freebsd met CS/hlds servers)
Dat presteert prima (ja ook met CS) en is imho nog veel beter remote te beheren dan een windows bak.
Ik hoop dat je provider, die dus je data sponsort, wel weet dat het al gauw 25-50GB per week gaat worden aan dataverkeer...
Topic gaat lekker de verkeerde kant op.
Als je de licenties niet betaald, tsja... het zij zo.
Maar het is niet de bedoeling dat men je hier daartoe aanzet, die genen die dat doen zitten vrij dicht bij een waarschuwing daarmee.
[/mod-mode]
Maar je kan een licentievrije CS server neerpoten. (linux/freebsd met CS/hlds servers)
Dat presteert prima (ja ook met CS) en is imho nog veel beter remote te beheren dan een windows bak.
Ik hoop dat je provider, die dus je data sponsort, wel weet dat het al gauw 25-50GB per week gaat worden aan dataverkeer...
De ISP is niet verantwoordelijk voor het wel of niet op orde hebben van licenties. Maar ik wil je toch DRINGEND adviseren dat als je een productie server plaatst je licenties op orde te hebben.
Dat het daarbij onzin is om voor de win2k licentie te betalen als het net zo goed op linux draait lijkt me een ander verhaal. Microsoft, of een bedrijf dat ms heeft ingehuurd, controleerd steeksproef gewijs. De BSA is volgens mij een dergelijke organistatie. Al redelijk wat e-mail wisselingen mee gehad.
Overigens vindt ik jou bericht pimderks van donderdag 30 augustus 2001 23:47 useless en dult op 0,0 ervaring.
Dat het daarbij onzin is om voor de win2k licentie te betalen als het net zo goed op linux draait lijkt me een ander verhaal. Microsoft, of een bedrijf dat ms heeft ingehuurd, controleerd steeksproef gewijs. De BSA is volgens mij een dergelijke organistatie. Al redelijk wat e-mail wisselingen mee gehad.
Overigens vindt ik jou bericht pimderks van donderdag 30 augustus 2001 23:47 useless en dult op 0,0 ervaring.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
Ze komen bijna nooit controleren. Het kan voorkomen als je gaat hosten bij een instabiel niet zo best financiel bedrijf dat er ook nog een onderzoek word gedaan om zo de laatste klappen uit te delen
da's natuurlijk onzin Pim.....als je zo'n apparaat in productie hangt (en zelfs colocated gaat plaatsen.) dan zou ik die licenties maar voor elkaar hebben..zou lullig zijn dat die server ineens uit de lucht is....omdat de licenties niet voor elkaar zijn....Op donderdag 30 augustus 2001 23:47 schreef pimderks het volgende:
![]()
Linux lijkt me zowieso een logische keus, en het scheelt je erg veel kosten in dit geval 
Als je niet weet hoe, icq me dan maar.. sponsor ik je ook
Als je niet weet hoe, icq me dan maar.. sponsor ik je ook
Slik... Ik ga me terugtrekken uit HFOp donderdag 30 augustus 2001 23:47 schreef pimderks het volgende:
![]()
Pagina: 1