Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, huiswerk, games zoals minecraft/GTA V/Fortnite
Oudste heeft mijn laptop al een tijd in gebruik (Intel Core i7-6700HQ GeForce GTX 960M) maar ze wil liefst iets vlotters en groter scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 400-500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 x SSD van 256gb
1 x M.2.van 128gb
Voeding uitvoering: Cooler Master Real Power M700
Nog wat losse schijven van 1TB
Dacht in eerste instantie de SSD's te gebruiken als boot voor de systemen. Scheelt toch weer 40-50 euro
Monitoren/muizen/toetsenborden zijn voldoende aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord met M.2 (eventueel RGB)
Case (eventueel RGB)
CPU
Geheugen
Voeding
GPU t.z.t. als budget het weer toelaat. Wat ik zo op internet vond is de CPU én interne GPU van de 5600G totaal vlotter dan wat er in de laptop zit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD ligt voor de hand.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
16GB geheugen
De oudste is helemaal gek van RGB-zooi.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Case: Waar ik tegenaan loop is wel/niet RGB. Zie verschillende redelijk goedkope kasten met RGB maar een moederbord om de boel aan te sturen zit dan vaak weer in een hogere prijsklasse.
Voeding: Tzt een betere GPU erin i.p.v. alleen interne van de 5600G. Geen hoogvlieger, maar iets als een 2dehands 1070/1080 of 20xx generatie. Trekt deze GPU en moederbord dit? Is de voeding die ik nog heb liggen (700 Watt) nog bruikbaar?
Surfen, huiswerk, games zoals minecraft/GTA V/Fortnite
Oudste heeft mijn laptop al een tijd in gebruik (Intel Core i7-6700HQ GeForce GTX 960M) maar ze wil liefst iets vlotters en groter scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 400-500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 x SSD van 256gb
1 x M.2.van 128gb
Voeding uitvoering: Cooler Master Real Power M700
Nog wat losse schijven van 1TB
Dacht in eerste instantie de SSD's te gebruiken als boot voor de systemen. Scheelt toch weer 40-50 euro
Monitoren/muizen/toetsenborden zijn voldoende aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord met M.2 (eventueel RGB)
Case (eventueel RGB)
CPU
Geheugen
Voeding
GPU t.z.t. als budget het weer toelaat. Wat ik zo op internet vond is de CPU én interne GPU van de 5600G totaal vlotter dan wat er in de laptop zit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD ligt voor de hand.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
16GB geheugen
De oudste is helemaal gek van RGB-zooi.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Case: Waar ik tegenaan loop is wel/niet RGB. Zie verschillende redelijk goedkope kasten met RGB maar een moederbord om de boel aan te sturen zit dan vaak weer in een hogere prijsklasse.
Voeding: Tzt een betere GPU erin i.p.v. alleen interne van de 5600G. Geen hoogvlieger, maar iets als een 2dehands 1070/1080 of 20xx generatie. Trekt deze GPU en moederbord dit? Is de voeding die ik nog heb liggen (700 Watt) nog bruikbaar?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Boxed | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Moederborden | ASRock A520M-HVS | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Behuizingen | ??? | € ??,?? | € ??,?? |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 41,90 | € 41,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 79,90 | € 79,90 |
| Totaal | € 324,60 | |||