• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-01 13:35
Foto's
Beschikbare (dak)ruimte
5*5m
Schaduw
geen / oriëntatie Zuid
Jaarverbruik
2200-2500 Kwh
Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase
Budget en doel
vergroening, toekomstig meer verbruik compenseren.
Wie gaat het project uitvoeren
bedrijf
Bijhouden van data
basis
Reeds verkregen offertes
(zonder btw, 6%, oude woning)
5.500 / 3200 Wp (8 panelen) : 1.7185
10.200 / 3200 Wp (8 panelen + 5 kWh batterij)

panelen zijn : 8 x 400 Wp, omvormer: Huawei hybride sun2000-3KTL-L1
Regio
Oost-Vlaanderen, België

Ik vermoed dat de prijs wat aan de hoge kant ligt, het dak is zonder complexiteit, maar wel relatief klein. Ik had gehoopt er iets meer op te kunnen leggen, maar de aanbieder heeft maar 1 paneel.

De aanbieder kan ook binnen de 6 maand leveren. Doe ik hier een extreem dure zaak aan ? Ik ben wel fan om een batterij te kopen, maar vrees dat ik de investering er nooit uithaal... Krijg ik die wel volgeladen ? Zoek ik een andere paneel verkoper ?

alvast bedankt !

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04
Snel weglopen, dat zijn panelen uit het vorig decennium. En ook nog de hoofdprijs

Op een 5x5 dak gaan helaas niet meer panelen passen… maar 8 stuks van 400W(+) zou wel moeten lukken.

Generaliserend: accu’s zijn in de winter altijd leeg, in zomer altijd vol. Wat je er mee doet is je eigen verbruik verhogen, waardoor je minder afname betaald en minder slecht betaald teruglevert. Kosteneffectief? Vaak lastig… maar te simuleren in een kosten baten berekening.

[Voor 43% gewijzigd door Ronald op 20-01-2023 17:12]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• svennd
Ronald schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:10:
Snel weglopen, dat zijn panelen uit het vorig decennium. En ook nog de hoofdprijs

Op een 5x5 dak gaan helaas niet meer panelen passen… maar 8 stuks van 400W(+) zou wel moeten lukken.
Dag Ronald, bedankt voor je advies, ik merk dat ik een typfoutje maakte, het zijn 400W panelen. Ik had gehoopt dat er andere maten te vinden zouden zijn, blijkbaar niet, dank !

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04
De gangbare panelen rond 400W zijn ruwweg zelfde maat.

Ze zijn wel langer te krijgen, richting 500W en meer, dat zou wellicht passen… maar dan zal je dus gewoon verder moeten zoeken naar een installateur met flexibelere houding.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• svennd
okay dat lijkt me logisch, en is de prijs van 1.7 een aanvaardbare prijs ? Ik neem aan dat ze wat duurder zijn dan de concurrentie, maar er zit ook een relatief groot bedrijf achter en uiteraard is alles duurder geworden.

[Voor 4% gewijzigd door svennd op 20-01-2023 17:18]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee