Pioneer sphda160dab

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• femkevd
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-01-2023
Mijn vraag
onlangs een golf 6 gekocht, waarbij de radio al aanwezig was (pioneer sphda160dab). Nou wil ik gebruik maken van android auto, maar helaas dat werkt niet.
Radio geeft aan dat er geen usb aansluiting is, terwijl mijn telefoon via usb aansluiting is aangesloten. Telefoon laad wel op.
Waar kan het aan liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android telefoon (OnePlus 9pro)
Nieuwste update voor radio (ook dit lukte via usb)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gereset naar fabrieksinstellingen
Radio ontkoppeld

Helaas geen factoor + doos van de radio, dus kan hem ook niet naar pioneer sturen.
Zij vermoeden een defect.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• femkevd
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-01-2023
Uiteraard bedoel ik factuur en geen factoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

femkevd schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:34:
Uiteraard bedoel ik factuur en geen factoor.
Welkom op GoT. Snap ik. Er zit een mogelijkheid om je post te wijzigen, die kun je daar mooi voor gebruiken. Op mobiel is het een actie dropdown, op desktop een icoontje :)

Ontopic: die golf zal een af fabriek ingebouwde usb aansluiting hebben gok ik ,welke je nu gebruikt. De pionier heeft zijn eigen usb ingang. Als die afgemonteerd is gok ik dat ie ergens in het dashboard kastje zit. Het is in ieder geval geen ingebouwde, maar een usb contrastekker. Dus op zoek naar een tweede :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-08 22:32
Wat werkt er precies niet? Waar loop je op vast? Kan je je telefoon wel via bluetooth verbinden met de radio?
Al een handleiding opgezocht van de radio?

[ Voor 56% gewijzigd door WEBGAMING op 21-01-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Zelf heb ik de Pioneer SPH-DA230DAP waarbij ik in het begin ook problemen had met de verbinding tussen mijn smartphone (toen de Samsung Note 10) en de radio. Ik meen mij te herinneren dat dat met een update van Android Auto op mijn telefoon was opgelost. Wel is een goede usb snoer vereist (moet geschikt zijn voor de data snelheid voor Android Auto) voor een goede verbinding.

Wat je zelf kan proberen (naar aanleiding van het antwoord van @The Eagle ) is het aansluiten van een usm stick met muziek op de usb poort. Hiermee kan je controleren of die usb wel op de radio is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland2204
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 03-08-2024
Dit probleem heb ik ook. Heb net een nieuwe pioneer sph-da160dab radio gekocht. Toen ik hem voor het eerst aansloot. Werkte android car play wel gewoon. Schakelde steeds over als ik de oplaad stekker erin deed. Die aangesloten is op de usb achter op de radio. Maar toen ik de volgende dag de radio verder wilde inbouwen. Deed de usb aansluiting het niet meer. Althans het koppelen met android car play. Laad wel op via de usb. Maar geeft aan dat de usb niet juist is. Heb meerdere kabels geprobeerd. Zelf een wirless usb aansluiting voor android car play. Maar dan geeft hij de zelfde melding. Heb ook al eens de radio proberen te resetten. Maar zonder resultaat. En de kabels allemaal lis gehad een dag. En daarna weer aangesloten. In de hoop dat hij dan weer in begin modus zou komen. Maar helaas ook geen gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEMPER_CURIOSUS
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-01 12:32
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem: originele USB-A kabel aangesloten. Android Auto geprobeerd te activeren zonder succes. Geprobeerd met Pixel 6Pro, Pixel 6a en een jaar oude Samsung (model weet ik niet). Ook een nieuwe USB-A naar USB-C datakabel gekocht. Werkt allemaal niet. In het Pixel 6Pro Android Auto installatie menu wordt aangegeven de kabel aan te sluiten, maar die zit er dus in (laadt op). Pioneer schrijft dat ik maar onder garantie moet inruilen. Maar nu komt het: met een iPhone XS doet Apple Car Play het meteen perfect. Overigens doet mijn Pixel 6Pro het wel via draadloos Android Auto in mijn auto van de zaak. Ook de Firmware van mijn sph-da160dab is nieuwer dan die te downloaden is bij PIoneer. Wie het weet, mag het zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 17:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik gebruik geen Android Auto, maar ik meen mij te herinneren dat er ergens in die Pioneer (en ook Kenwood) units nog wel eens een optie in de instellingen zit om ‘auto start Android Auto/Apple Car Play’ te activeren. Als dit niet aanstaat, boot de unit niet automatisch naar Android Auto/Apple Car play bij het inpluggen. Kun je die optie toevallig vinden?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEMPER_CURIOSUS
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-01 12:32
Dankjewel, maar bij een iPhone doet Carplay het meteen bij het inpluggen, dus als het een algemene functie is (die ik in "instellingen" tot nu toe niet heb kunnen vinden) dan staat het dus al aan. Maar ik heb een andere oplossing gevonden. Ik heb een iPhone 7 gekregen en zet daar mijn TomTom abbo ook op (kan tot 10 gebruikers overigens). En laat dan die iPhone in mijn auto (met een simonly van €45 per jaar, daar is wel mee te leven). Heb ik toch wat ik wilde: TomTom met flitsers en files op mijn Pioneer scherm. De rest (mijn originele Pixel) blijft dan bij het oude en kan via Bluetooth verbonden worden.
Pagina: 1