Toon posts:

Hulp nodig met eerste Gaming Pc en 2 monitoren budget 1500,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Unstoppable2956
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-01 00:22
Hallo Tweakers,
Hopelijk doe ik dit goed!

Ik ben altijd een console gamer geweest, maar een paar jaar geleden begon ik op mijn laptop hier en daar wat games te spelen. Na lang nadenken wil ik eindelijk een gaming pc kopen sinds mijn laptop ook ouder wordt. Helaas heb ik niet echt veel verstand over computer systemen. Reddit stuurde mij hierheen dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!

Mijn totale budget is 1800,- euro (Later toegevoegd door een fout in de titel). Mijn budget voor de Gaming Pc is 1500,- euro. Ook zou ik graag 2 bijpassende monitoren willen kopen. Hiervoor heb ik een budget van 300,- euro. Ik kan eventueel mijn budget vergroten voor de monitoren als dit bedrag niet uitkomt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Grotendeels ben ik van plan om hierop te gamen, maar ik studeer momenteel ook dus verwacht ik dat ik hier en daar wat schoolwerk op het systeem zal maken zoals powerpoints/word bestanden. Games die ik zou spelen zijn bijvoorbeeld shooters zoals Escape from Tarkov en survival games zoals 7 Days to Die. Daarnaast zou ik ook graag 2 bijpassende monitoren willen kopen. 1 zou ik voor gamen gebruiken en de andere zou ik voor Discord/Twitch gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de Gaming pc heb ik een budget van 1500,- euro en voor de 2 monitoren hoop ik dat een budget van 300,- euro genoeg is, maar als dat niet uitkomt kan ik het verhogen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen antwoord op de 2 boven gestelde vragen sinds ik er niet echt verstand van heb. :-(

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag wil ik een pre built, omdat ik mezelf niet vertrouw om een pc in elkaar te zetten. Liefst wil ik een zwarte behuizing met 1 kleur verlichting zoals rood of blauw, maar ik ben niet zo kieskeurig als het niet uitkomt.

Ga je overklokken?
Met mijn huidige laptop moet ik meestal alle settings op 'Low' (Laag) zetten dus ben ik al blij als ik ze op hoog kunnen worden gezet.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn eerste Gaming pc en 2 monitoren uit te kiezen. Hopelijk kunnen jullie mij ook een paar tips geven. :)

[Voor 1% gewijzigd door Unstoppable2956 op 20-01-2023 16:02. Reden: Fout bedrag in titel gezet moet 1800,- zijn]

Alle reacties

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 254,90€ 254,90
1MoederbordenGigabyte B650M DS3H€ 179,-€ 179,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X 12G OC€ 469,-€ 469,-
1BehuizingenFractal Design Core 1100€ 47,-€ 47,-
1MonitorenPhilips E-line 275E1S Zwart€ 215,53€ 215,53
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.5€ 29,90€ 29,90
1Geheugen internKingston Fury Beast KF556C36BBEK2-32€ 143,53€ 143,53
1VoedingenCorsair TX650M (2021)€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesKingston NV2 1TB€ 54,81€ 54,81
Totaal€ 1.473,57

En dan het scherm dus 2x ✅

• Unstoppable2956
Hallo WiLLoW_TieN,

Mijn excuus maar ik zie net dat ik een fout heb gemaakt in de titel. Mijn totale budget is 1800,- euro. Hierbij bedoelde ik 1500 voor de Gaming pc en 300 voor de 2 monitoren. Met deze informatie, zal u dan hetzelfde systeem aanbieden? En misschien een domme vraag, maar kan ik een bedrijf de pc in elkaar laten zetten? Sinds ik mezelf niet vertrouw met het in elkaar te zetten

• flo12392
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Sommige bedrijven zetten hem inderdaad voor je in elkaar, zie bijvoorbeeld Azerty. Dat is echter niet gratis.

Een PC in elkaar zetten is echter niet zo moeilijk als het lijkt. Je zou bijvoorbeeld eens dit filmpje kunnen bekijken, en het dan nog eens heroverwegen.

Wat betreft de beeldschermen; wil je per se twee dezelfde? Ik heb zelf eigenlijk altijd een duurder scherm gehad om op te gamen, en een wat goedkoper beeldscherm ernaast.

• Unstoppable2956
Hallo flo12392,

Ik zal het filmpje zeker een kans geven, maar ik ben bang dat ik niet van opinie verander. Ik voel me veel beter als ik een pro het laat doen.

Nee, de beeldschermen hoeven niet perse twee dezelfde te zijn. Ik dacht zelf namelijk ook een duurder scherm voor gamen te halen en wat goedkoper beeld ernaast als ik hem toch niet gebruik voor gamen

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59
Unstoppable2956 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:01:
Hallo WiLLoW_TieN,

Mijn excuus maar ik zie net dat ik een fout heb gemaakt in de titel. Mijn totale budget is 1800,- euro. Hierbij bedoelde ik 1500 voor de Gaming pc en 300 voor de 2 monitoren. Met deze informatie, zal u dan hetzelfde systeem aanbieden? En misschien een domme vraag, maar kan ik een bedrijf de pc in elkaar laten zetten? Sinds ik mezelf niet vertrouw met het in elkaar te zetten
Dat systeem met 2x die monitor en assemblage en Win10 zit je denk ik precies op €1800 😉
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee