Toon posts:

Heeft mijn voeding een opdonder gehad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:14
Mijn vraag
Vorige week heb ik een ASUS TUF RX 6800 XT OC gekocht als upgrade van mijn 5700xt maar na een paar dagen geretourneerd vanwege verschrikkelijke coil whine.
Nu heb ik mijn MSI Gaming X RX 5700 XT weer in mijn kast maar merk dat ik nu met hoge fps (boven 120fps) ook coil whine heb.
Voorheen heb ik in de drie jaar dat ik deze computer gebruik nog nooit coil whine gehoord.
Ik ben bang dat iets in mijn kast een opdonder heeft gehad van die ASUS kaart (ik denk mijn voeding??) waardoor ik nu met mijn originele setup ook ineens coil whine ondervindt..

In de tussentijd kan ik gewoon alle games die ik voorheen kon spelen gewoon spelen op 1440p high settings overigens.

Wat denken jullie, is mijn voeding aan het sterven of zie ik beren op de weg waar er geen zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn configuratie:
AMD Ryzen 5 3600 Boxed
MSI B450M Mortar Max
MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK (2 x 8gb op 3200mhz)
be quiet! Straight Power 11 650W
XPG SX8200 Pro 1TB

Alle reacties

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:03
Komt de coil whine niet uit de voeding ipv uit de videokaarten?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:09
ruftman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:20:
of beide ,zowel de voeding als 6800 xt hebben coil whine

De 6800xt vraagt meer van de voeding ,dan zal de whine wel harder zijn van de voedng
Asus kaarten hebben er zelf ook regelmatig last van dat ze coil whine ..

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:05
Met hoeveel kabels sluit je de voeding aan op de videokaart?

• NightRaven88
Uszka schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:17:
Met hoeveel kabels sluit je de voeding aan op de videokaart?
Met één kabel. Maar dat is in drie jaar tijd nog geen probleem geweest.

• NightRaven88
ruftman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:20:
Dat weet ik niet zeker. Heb alleen van achter mijn bureau het geluid geconstateerd.

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17
NightRaven88 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:37:
[...]

Met één kabel. Maar dat is in drie jaar tijd nog geen probleem geweest.
Dit soort dingen, een 6800XT moet je niet daisychainen. Klaar.

Dit is allemaal in de trend van; "Mijn PC is kapot"
"Ja dat kan dit, dit of dat zijn"

"Ja maar hij heeft het altijd gedaan?"

Heb je een andere voeding om mee te testen, kun je horen waar het geluid vandaan komt?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02 22:41
Gokje: je gebruikt nu een andere kabel, of in het geval van deze voeding, want modulair, een andere aansluiting op de voeding?

De genoemde voeding heeft separate 12V rails. Het is niet ondenkbaar dat één van die rails meer/ander (pitch) coil whine vertoont dan de ander.

Mijn eerste poging zou zijn, als je nu op de 12V3 rail hangt met die kaart, de 12V4 te proberen, of vice versa.
Sluit je allicht uit of je voeding "een klap heeft gehad", in jouw ogen (/oren?).

De volgende stap is inderdaad, zoals Bad Brains aangeeft, om netjes de twéé 8pin-connectors op die GPU (volgens specs) netjes op twéé aparte rails aan te sluiten.

...En volgende keer dat je een voeding koopt, te realiseren wat de gevolgen/impact van een voeding met separate 12V rails zijn/is, want ik kan me op zich ook bést voorstellen dat een 12V/22A rail niet héél happy wordt van een power draw die die 264W nominaal potentieel, bij piekbelasting, danig overstijgt.

Dat gezegd hebbende, sluit nou alstjeblieft je voeding éérst aan zoals het hoort...

• NightRaven88
Bad Brains schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:43:
[...]

Dit soort dingen, een 6800XT moet je niet daisychainen. Klaar.

Dit is allemaal in de trend van; "Mijn PC is kapot"
"Ja dat kan dit, dit of dat zijn"

"Ja maar hij heeft het altijd gedaan?"

Heb je een andere voeding om mee te testen, kun je horen waar het geluid vandaan komt?
Helemaal correct. Daar is het forum voor denk ik dan, om via medetweakers met meer kennis die als klankbord mij in de juiste richting kunnen helpen voor ik lukraak dingen ga vervangen. Het niet daisychainen van een voedingskabel voor een 6800xt is dus nieuws voor mij. Het hele concept daisychainen moest ik überhaupt eerst googlen. 🤣

• NightRaven88
iceheart schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:46:
Gokje: je gebruikt nu een andere kabel, of in het geval van deze voeding, want modulair, een andere aansluiting op de voeding?

De genoemde voeding heeft separate 12V rails. Het is niet ondenkbaar dat één van die rails meer/ander (pitch) coil whine vertoont dan de ander.

Mijn eerste poging zou zijn, als je nu op de 12V3 rail hangt met die kaart, de 12V4 te proberen, of vice versa.
Sluit je allicht uit of je voeding "een klap heeft gehad", in jouw ogen (/oren?).

De volgende stap is inderdaad, zoals Bad Brains aangeeft, om netjes de twéé 8pin-connectors op die GPU (volgens specs) netjes op twéé aparte rails aan te sluiten.

...En volgende keer dat je een voeding koopt, te realiseren wat de gevolgen/impact van een voeding met separate 12V rails zijn/is, want ik kan me op zich ook bést voorstellen dat een 12V/22A rail niet héél happy wordt van een power draw die die 264W nominaal potentieel, bij piekbelasting, danig overstijgt.

Dat gezegd hebbende, sluit nou alstjeblieft je voeding éérst aan zoals het hoort...
Ok, zondag heb ik tijd om te rommelen. Dan ga ik eerst maar eens twee seperate 8pin kabels leggen naar de videokaart.

• freaky35
Kan me niet voorstellen dat er wat kapot is gegaan door die kaart.
Anders had je wel stabiliteits problemen ect gehad.

vervangen heeft weinig nut,want je moet eerst weten wat coilwhine geeft,een moederbord kan dit bv ook nog geven.en natuurlijk je huidige kaart

Weet je al zeker waar het vandaan komt eigenlijk?

[Voor 5% gewijzigd door freaky35 op 20-01-2023 18:59]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17
Long shot, kan het de 22-11 driver zijn die AMD kaarten fried?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• NightRaven88
Bad Brains schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:34:
Nee, bewust even oudere drivers geïnstalleerd staan.

Ik heb m'n kabels erbij gepakt van m'n voeding.
Die daisychained kabel waar 2x 8pin aanzit heb ik twee kabels van maar ik heb geen kabels met één 8pin aansluiting.
Kan ik van beide kabels 1x 8pin gebruiken voor de gewenste aansluiting? Dat ik van iedere daisychained kabel 1 x de 8pin aansluit?

• freaky35
ja dat is prima :) 2 aparte kabels vanuit de voeding dat is waar het om gaat

[Voor 51% gewijzigd door freaky35 op 20-01-2023 21:51]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Bad Brains schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:34:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74201778

too long and a miss

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• NightRaven88
Ik had onverwacht toch nog 'n uurtje tijd vanmiddag. Tijd om ff te prutsen.

Heb nu een tweede kabel gelegd naar de videokaart.
Nu de kaart met twee aparte kabels aangesloten is hoor ik nog steeds coil whine.
Echter, in zodanig mindere mate dat het alleen met het geluid uit, glazen zijpaneel er af en een fps van 250+ nog te horen is.
Mijn "probleem" is dus eigenlijk opgelost. Of in ieder geval zodanig gereduceerd dat ik er geen last meer van heb.

Powerdraw is met die 5700xt maar ±150watt natuurlijk (undervolted) dus bij lange na niet de ±260watt die de 6800xt trok.
Ik ben nog steeds van mening dat de 6800xt veel te veel coil whine had en ik er goed aan heb gedaan om te retourneren maar vraag mij nu wel af hoeveel minder het was geweest als ik vanaf het begin de kaart met twee aparte kabels had aangesloten in plek van één kabel met 2 aansluitingen.

• freaky35
Daar zit ehm het verschil in, de voeding word een stuk minder belast met de 5700xt en dus ook minder whine

.Ik betwijfel of de 6800xt eerlijk gezegd wel de veroorzaker was van de whine.
Ik gok ook vooral de voeding.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NightRaven88 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:32:
Ik had onverwacht toch nog 'n uurtje tijd vanmiddag. Tijd om ff te prutsen.

Heb nu een tweede kabel gelegd naar de videokaart.
Nu de kaart met twee aparte kabels aangesloten is hoor ik nog steeds coil whine.
Echter, in zodanig mindere mate dat het alleen met het geluid uit, glazen zijpaneel er af en een fps van 250+ nog te horen is.
Mijn "probleem" is dus eigenlijk opgelost. Of in ieder geval zodanig gereduceerd dat ik er geen last meer van heb.

Powerdraw is met die 5700xt maar ±150watt natuurlijk (undervolted) dus bij lange na niet de ±260watt die de 6800xt trok.
Ik ben nog steeds van mening dat de 6800xt veel te veel coil whine had en ik er goed aan heb gedaan om te retourneren maar vraag mij nu wel af hoeveel minder het was geweest als ik vanaf het begin de kaart met twee aparte kabels had aangesloten in plek van één kabel met 2 aansluitingen.
2 jaar geleden had je ook al coil whine met de MSI 5700XT

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NightRaven88
Hackus schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:58:
[...]

2 jaar geleden had je ook al coil whine met de MSI 5700XT
Is dat zo? Ik kan mij alleen herinneren dat ik last had van hoge junction temperaturen. Coil whine staat mij niet bij. Daarom ook gekeken naar undervolten toen.
Jouw geheugen hierin is dan beter dan dat van mij. 😅

• NightRaven88
Goedemorgen medetweakers,

Ik ga toch upgraden naar een andere voeding voor ik een nieuwe grafische kaart ga aanschaffen.
In het achterhoofd gehouden dat ik een 6800XT, de nog niet uitgekomen 7800 (xt?) of een vergelijkbare kaart aan wil schaffen.

Welke voeding zouden jullie mij aanraden met welk wattage?
Natuurlijk heb ik zelf ook even gekeken en zou dan kiezen voor een: uitvoering: be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W
Heb met de huidige voeding van BeQuiet wel schik gehad maar ben toch enigszins terughoudend om weer voor een Straight Power voeding te gaan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je zoveel geld wilt uitgeven is dit de beste keuze. voor €150,-
uitvoering: Corsair HX750 V2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NightRaven88
Hackus schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:05:
Als je zoveel geld wilt uitgeven is dit de beste keuze. voor €150,-
uitvoering: Corsair HX750 V2
Ik zou indien mogelijk de kabels van de 650watt voeding hergebruiken, zodoende dat ik weer voor de BeQuiet zou kiezen. Kan het hergebruiken van kabels wel of is dit af te raden?
Kabelmanagement is niet echt mijn ding..

• ColdBurn89
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:59
NightRaven88 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:11:
[...]

Ik zou indien mogelijk de kabels van de 650watt voeding hergebruiken, zodoende dat ik weer voor de BeQuiet zou kiezen. Kan het hergebruiken van kabels wel of is dit af te raden?
Altijd kabels gebruiken die bij de PSU zitten. Je denkt dus dat je een voeding probleem hebt, maar je wilt het riskeren je oude kabels te gebruiken? Doe het in 1 x goed alvorens er een overgangsweerstand in je kabels zit.

AMD Ryzen 7700X | Asus Rog Strix B650E-F | NZXT H7 Flow | NZXT Kraken X73 | AMD Radeon XFX 7900XT 310 Merc

• NightRaven88
ColdBurn89 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:41:
[...]

Altijd kabels gebruiken die bij de PSU zitten. Je denkt dus dat je een voeding probleem hebt, maar je wilt het riskeren je oude kabels te gebruiken? Doe het in 1 x goed alvorens er een overgangsweerstand in je kabels zit.
Goed punt.. dat wordt dus 'n dagje met rommelen met kabels.

• ColdBurn89
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:59
NightRaven88 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Goed punt.. dat wordt dus 'n dagje met rommelen met kabels.
Stelt ook niet zoveel voor hoor. Alleen kabels (GPU/MOBO) vervangen heb je zo gedaan. Benieuwd of dit je probleem oplost!

AMD Ryzen 7700X | Asus Rog Strix B650E-F | NZXT H7 Flow | NZXT Kraken X73 | AMD Radeon XFX 7900XT 310 Merc

• NightRaven88
ColdBurn89 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:45:
[...]

Stelt ook niet zoveel voor hoor. Alleen kabels (GPU/MOBO) vervangen heb je zo gedaan. Benieuwd of dit je probleem oplost!
De kabels zelf wel. Alleen het daarna weer helemaal netjes via het frame van de kast naar de voeding leiden met tie-wraps en klitteband bandjes zodat het weer super strak eruit ziet.
Ben niet van de kabel management maar het moet er wel perfect uitzien.
Heerlijke tegendraadse tegenstrijdigheid in één persoon. :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:44

_Apache_

For life.

Coilwhine is niets meer dan een vibratie. Als je de vibratie van toon kan veranderen heb je er bijna altijd geen last meer van. Een voeding (of gpu, of mobo) met coilwhine zijn ook niet aan het sterven oid.
Zie het een beetje als een rammeltje in de oude, misschien hinderlijk voor het gehoor, maar geen reden om de auto te vervangen.

Je kunt het verhelpen door er een druppeltje hot-glue up te doen. Dan verander je het gewicht, en de natuurlijke frequentie waardoor de toon zakt, of zelfs verdwijnt.

[Voor 33% gewijzigd door _Apache_ op 30-01-2023 10:11]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NightRaven88 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:11:
[...]

Gewoon de kabels gebruiken die mee zijn geleverd.

• NightRaven88
Hackus schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:29:
[...]

Gewoon de kabels gebruiken die mee zijn geleverd.
Duidelijk, hierboven was het ook al geadviseerd.

Is die 750 watt voldoende? Minimum geadviseerde wattage is al 750 watt voor een 6800xt.
Stel, ik wil graag wat overhead hebben en kies er sporadisch voor om een 4080 te kopen.
Voldoet die 750 watt dan nog steeds?

Niet dat ik per se een hoop geld wil uitgeven voor een voeding, rond de €150-€175 is zo'n beetje het budget waar ik aan zit te denken. Maar ik wil wel zeker weten dat ik voldoende prik heb, of het nu een 6800xt, 7800(xt) is of misschien wel een 4080 of 7900 xt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NightRaven88 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:34:
[...]

Duidelijk, hierboven was het ook al geadviseerd.

Is die 750 watt voldoende? Minimum geadviseerde wattage is al 750 watt voor een 6800xt.
Stel, ik wil graag wat overhead hebben en kies er sporadisch voor om een 4080 te kopen.
Voldoet die 750 watt dan nog steeds?

Niet dat ik per se een hoop geld wil uitgeven voor een voeding, rond de €150-€175 is zo'n beetje het budget waar ik aan zit te denken. Maar ik wil wel zeker weten dat ik voldoende prik heb, of het nu een 6800xt, 7800(xt) is of misschien wel een 4080 of 7900 xt.
Dat is zat. 6800XT verbruikt niet zoveel, en 7800XT(X) ook niet. heb zelf een 7900XTX.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53
Ik draai een AMD Ryzen7 5700X met een AMD RX6800XT op een 650W voeding.
En wel deze ; uitvoering: Cooler Master V650 Gold-V2

• NightRaven88
Hackus schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Dat is zat. 6800XT verbruikt niet zoveel, en 7800XT(X) ook niet. heb zelf een 7900XTX.
Met die voeding die je aanraadde? Netjes..!
Geeft mij weer wat vertrouwen.
WiLLoW_TieN schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:46:
Ik draai een AMD Ryzen7 5700X met een AMD RX6800XT op een 650W voeding.
En wel deze ; uitvoering: Cooler Master V650 Gold-V2
Kijk, dit is ook prettig. Ervaringen zijn welkom.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NightRaven88 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Met die voeding die je aanraadde? Netjes..!
Geeft mij weer wat vertrouwen.

[...]

Kijk, dit is ook prettig. Ervaringen zijn welkom.
Nee, ik had al goede voeding. Ik had me ook gek laten maken toen de RX6900XT uitkwam, en ik had toen een 650W uitvoering: be quiet! Dark Power Pro 11 650W
Met een OC 5900X en 6900XT was dat te mager. op dat moment was de HX 750w v2 nog stuk duurder, en ik had gerekend op 850w. advies van GPU fabrikant is ook ruim gerekend, en zelfs een bagger voeding van 750w kan de spikes niet aan. eigenlijk heb je daar niets aan.

• NightRaven88
@Hackus

Als mijn voeding al geen opdonder heeft gehad dan nu zeker wel.
Kameraad van mij heeft een 6800xt die ik mocht testen nu ik de voeding op 2 aparte kabels heb aangesloten.
Puur om te kijken of de coil whine van de combinatie gpu/psu kwam of alleen de gpu.
In zijn systeem namelijk geen coil whine.

Alles aangesloten, knopje ingedrukt en.. poef! Rook en een klein vlammetje in de koeler van de kaart te zien.
Kaart doet het nog wel maar de koeler en RGB verlichting kaduuk.
Toch voor ± 20 seconden superposition benchmark gedraaid.. en wederom flinke coil whine.

Met de 5700xt doet de pc het nog steeds maar vertrouw het hele boeltje niet meer.

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:38
Je drukt er gewoon nog een andere kaart in ook?? Wauw, hulde voor je dapperheid... Ik had die voeding al lang een slinger richting kliko gegeven.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:43
meljor schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:27:
Je drukt er gewoon nog een andere kaart in ook?? Wauw, hulde voor je dapperheid... Ik had die voeding al lang een slinger richting kliko gegeven.
Ook hulde voor de uitlener van de 6800 XT!

• NightRaven88
Update:

Heb met BeQuiet een akkoordje weten te treffen.
Ik lever mijn uitvoering: be quiet! Straight Power 11 650W in en krijg een uitvoering: be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W ter vervanging met bijbetaling van mijn kant. Krijg vandaag de nieuwe voeding geleverd.

Ook de geleende 6800xt is onder garantie vervangen door Asus, iedereen happy.

Volgende stap wordt weer rondneuzen voor een nieuwe grafische kaart.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:43
NightRaven88 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:19:
Update:

Heb met BeQuiet een akkoordje weten te treffen.
Ik lever mijn uitvoering: be quiet! Straight Power 11 650W in en krijg een uitvoering: be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W ter vervanging met bijbetaling van mijn kant. Krijg vandaag de nieuwe voeding geleverd.

Ook de geleende 6800xt is onder garantie vervangen door Asus, iedereen happy.

Volgende stap wordt weer rondneuzen voor een nieuwe grafische kaart.
Dan hebben jij en de uitlener van de kaart mazzel gehad met deze zeer goede service van Be Quiet! en Asus. _/-\o_

• NightRaven88
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:20:
[...]

Dan hebben jij en de uitlener van de kaart mazzel gehad met deze zeer goede service van Be Quiet! en Asus. _/-\o_
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Maatje van mij heeft al jaar exact dezelfde GPU(asus strix) en gebruikt deze voeding uitvoering: be quiet! Pure Power 11 650W FM

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee