Arcanum

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
En, al gespeeld?

Ik vind het tot nu toe (ben nog niet zo heel erg ver) in Single Player *erg* koel, en in Multi Player *erg* slecht.

Eerst het tweede maar even: in Multiplayer kan je niet saven. Ja: je kan niet saven. Hoe ze denken dat je een module uit kan spelen zonder ooit dood te gaan is mij een raadsel, maar deze design keuze hebben ze gemaakt. Er is echter zo'n storm van protest dat ze waarschijnlijk een patch gaan uitbrengen zodat je wel kan saven, dus ik heb goede hoop.

Single player is echter erg gaaf. Het tofste is dat het echt heel veel uitmaakt wat voor karakter je speelt, en dat je heel veel verschillende karakters kan spelen. Ik ben nu bezig met een halfling thief, die iedereen en alles leeg steelt, backstabt etcetera. En met een female elven 'debutante', die ontzetten veel Charisma, Beauty en Persuasion heeft, een zut followers die al de combat doen, en zich overal een weg doorheen lult. :)

Om een voorbeeld te geven van een quest die je op heel veel manieren kan oplossen: minor spoiler

In het begin kom je bij wat dieven die een brug bewaken en tol vragen. Hoe kom je over die brug? Minstens vijf mogeljkheden:
* De dieven dood slaan.
* 100 gold betalen
* De sleutel pickpocketen
* Hun quest oplossen (opblazen van bouwmaterialen voor nieuwe brug)
* Of, als je goed in persuasion bent, ze wijs maken dat jij van de Thieves Underground bent, dat zij op iemand anders werkterrein opereren en dat je het misschien wel goed kunt maken voor hen als zij geld geven om de boel recht te zetten... en ze verontschuldigen zich en geven je nog 200 gold op de koop toe >:)

Wat vinden jullie er van?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Klinkt goed :) Is het een spel zoals Baldur's Gate of zo?

Verwijderd

Klinkt goed.

Ik heb het spel al in bestelling staan inmiddels, het is nu eindelijk officieel verkrijgbaar.

Verwijderd

In de beta kost die brug 1000 gold :(

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Sorry, ik bedoel ook 1000 gold. :o

Het lijkt een beetje op BG, het is ook een RPG. Maar er zitten veel dingen in die heel anders zijn, geen AD&D regels bijvoorbeeld (eindelijk!). Ook werkt de engine heel anders (met tilesets ipv voorgetekende achtergronden), waardoor het een stuk minder mooi is maar ze er wel een editor bij konden doen waarmee je zelf modules kan bouwen.

Verwijderd

offtopic:
*test*

Verwijderd

Ik heb het idee dat arcanum op de fallout(2) engine draait.

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Neelon

FOR PONY!!!

Dus niet. Arcanum ziet er iets gelikter uit. En Arcanum is trouwnes niet door Interplay gemaakt, maar door Troika.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Volgens mij niet. De graphics zijn wel nogal 'dated', maar zo erg vind ik dat niet. In een RPG boeit mij dat minder dan in een shooter of zo, en het geeft wel een leuke sfeer.

Wat ook heel erg goed is is de achtergrond. Zo heeft de bibliotheek in Tarant een stuk of 15 boeken die je kan lezen, en die dingen zijn echt lang, en erg goed geschreven en koel. In allerlei details kom je de wereld weer tegen, veel beter dan ik tot nu toe heb gezien in een RPG. En eindelijk kan je vrouwelijke character haar charmes ten volle benutten om vooruit te komen. >:)

Verwijderd

Dit spel is echt TOP, ben lang niet meer zo verslaafd geweest aan een spel.

Het beste aan het spel is toch wel het verhaal, en de site quest, die je dus op heel wta manieren kunt oplossen.

Ben nu een level 15 Dwarf, met Expert FireArms, en heel wat skills in Explosives :), en wat in traps... en thieving

werkt allemaal erg goed samen..... ik heb alleen heel erg het gevoel dat er teveel quest zijn... en het levellen gaat makkelijker als in Diablo II.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 21:33 schreef Neelon het volgende:
Dus niet. Arcanum ziet er iets gelikter uit. En Arcanum is trouwnes niet door Interplay gemaakt, maar door Troika.
troika is toch ex fallout medewerkers?:9

Verwijderd

klopt

Verwijderd

Dus toch :) :P

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Wordt firearms een beetje goed na een tijdje? Want in het begin is het drie keer niks.

Verwijderd

Ik ben niet echt verder gegaan met mijn firearms karakter. Die was gewoon te slap en kogels waren te duur. Ik denk dat je pas rond level 20 aan zoiets moet beginnen.

Ik heb al wel gezien dat er een hoop mooie wapens te krijgen zijn. Veel beter dan die pistolen die je in het begin krijgt.

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kan iemand wat sceeni's posten?

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 21:30 schreef Crookie het volgende:
Screenshots

:P
thx ik kon uit het topic niet goed halen wat voor soort spel het nu was :)

Verwijderd

ik heb casual gamer maatje overgehaald arcanum te kopen en binnekort ff burnen.....oja ik heb zo ook hitman via hem >:)

Verwijderd

handig joh misbruik maken van die niet wetende homey's *D

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ik hoorde op de boards dat firearms in het begin zeer zwak, en later zeer sterk werden; dat zou in Fallout ook zo zijn geweest, maar die heb ik nooit gespeeld.

Wat ik wel weet is dat je het ook zonder combat skills goed kunt spelen. :) Ik heb nu 20 Charisma, en een max followers van 6. :9~

• IceStorm
  • Laatst online: 19:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 02 september 2001 21:36 schreef BoneFly_ het volgende:
ik heb casual gamer maatje overgehaald arcanum te kopen en binnekort ff burnen.....oja ik heb zo ook hitman via hem >:)
Oh jee wat een bikkel ben jij zeg |:( Spellen hoor je gewoon in een winkel te kopen en het is al helemaal zielig om vrienden spellen aan te praten zodat jij ze kunt kopieren.
Hou dit topic gewoon even leuk en als je perse moet opscheppen doe dat dan tegenover je vrienden oid.

Verwijderd

Ik heb sinds het begin al firearms, werkt erg goed. Ben nu level 26, en nu ben ik op zoek naar een Firearms Master, Expert ben ik al. :). Kogels zijn duur, tot dat ik een schematic van Bullets had gevonden, (een beetje saltpeter en kool :)...

Naast firearms heb ik heel wat in explosives skills, en mechanical werkt erg goed samen, explosieven om ze op af stand te houden en een Accelerated gun om ze af te knallen :). je kunt zelfs headshots maken..

Oja, hoe kan ik aan meer Followers komen ik heb er nu 1, (Virgil is dood....) en ik kan er niemand meer vinden. Ofze willen me niet :(...

Ik zal straks eens wat screenies plaatsen.

Verwijderd

Oja, de patch is ook al uit.... zeker de moeite waard...

Verwijderd

Spelletje wil ik al wat langer morgen ff kijken of de Free Record hem heeft :) Zal wel weer slecht voor mijn tijd planning zijn maar Fallout reeks rulez en deze zal ook wel rulen :)

Verwijderd

Top spel, zeker leuk hoe je vrijwel altijd meerdere manieren hebt om quests op te lossen, vaak een goede en een evil way :)

Als je alignment -100 is wil die trouwens op geen enkele manier meer omhoog gaan heb ik gemerkt, en bijna niemand wil je party joinen.

Alleen jammer dat er een levelcap op zit, als level 50 bent kan je niet meer stijgen... ben maar gestopt toen ik level 50 was dus, geen zin om quests te doen zonder er xp voor te krijgen... hopen dat er een patch komt om die cap te omzeilen..

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ik wil graag een wat lagere reputatie, maar ik blijf maar ver in de good zitten, omdat ik af en toe een hoop zombies ga hakken. (Lees: laat hakken door mijn slaafse followers >:) .)
Oja, hoe kan ik aan meer Followers komen ik heb er nu 1, (Virgil is dood....) en ik kan er niemand meer vinden.
Wat is je max followers? (Hangt van je Charisma af.)

Je kunt igg krijgen:
- Virgil, aan het begin.
- Magnus, voor P. Schuyler & Sons
- Sogg Mead Mug, in Shrouded Hills
- Evil mage voor graveyard in Ashbury
- Dog, in Ashbury
- Technologist Healer vrouwtje in Dernholm.
- Halfling in Dernholm.

Niet iedereen wil je altijd joinen, maar er zitten vast nog veel meer gasten in het spel dan ik nu ken.

Overigens heb ik een vette dexterity penalty, en ik snap niet hoe het komt? Ik heb geen cursed items aan of bij me, ben niet encumbred, heb geen wonden en ben niet gecursed. Slapen en healen (op alle manieren) helpt niet. Iemand een idee?

Verwijderd

Ik heb er weer een follower bij, mechanized Archanid, self-made! Wel duur koste in totaal zo'n, 9000 gold, maar dan heb je ook echt wat.
Al die followers uit je lijste willen me niet meer...

Ben nu level 31, ik vind dat het levellen wel erg snel gaat, 1 quest en 3 levels hoger...

Ik zit nu een beetje dynamite en plastics uit te proberen, (weet iemand nog leuke dingen om op te blazen..)

Ik heb het gevoel dat ik nu voor het eerst een beetje vast zit in het spel, ik ben op zoek Katorn crystals om een bril mee te maken zodat ik de entrance kan zien van de Wheel Clan.

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

hmz, dit spel ga ik zeker eens proberen!! En al helemaal omdat je in het begin Elder JOACHIM schijnt te moeten zoeken :P

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

Ik heb 'm gister gekocht maar ik moet er wel aan wennen want het wel veel Dialoog wat je krijgt. Verder is ie echt lelijk, maar ik ben zelf dan ook Might & Magic, BG, Evil Islands, wat er stuk voor stuk grafisch beter uitziet.
Het zal noig wel wennen zijn, maar de vele mogelijkheden die het spel biedt is wel goed. Het lijkt bij alle RPG's wel of/of. Of je hebt een mooie rpg en een redelijke spelinhoudt, of je hebt slecht graphics en een goed inhoudt. Tot nu toe is dat iig wel zo.
1 ding heb ik nu gezien in het spel wat me wel bevalt. Ik kwam iemand tegen (een 'elf city dweller) vrij in het begin jke kan hier het volgende doen:
- hem doden.
- Hem bang maken zodat ie wegloopt
En vast wel nog meer, maar omdat ik te weinig tijd had kon ik niet meer mogelijkheden uitproberen. Vanavond wellicht meer, maar ik ben bang dat ik ff het boekje door moet nemen (wat ik meestal niet nodig heb).

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ik kan je garanderen dat je bijna iedere quest op vele manieren op kan lossen. :)

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Op zondag 02 september 2001 21:36 schreef BoneFly_ het volgende:
Lekkere uitzuiger ben jij!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Het spel is idd zeer goed, ik heb het nog niet zo veel gespeeld maar de combinatie van victoriaanse technologie in fantasy wereld (met elfen, dwergen, orcs enz) is zoooo goed, zo appart :9~

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Arcanum is idd zeer goed. Was vroeger al erg aan mijn pc gekluisterd met fallout 1 en 2 en dit lijkt er presies op. Nadeel is dat die magic(k) te veel op dat van baldur's gate lijkt. Het zou leuker zijn als er wat meer gewone aanvals spells zouden zijn (Diablo-alike spells)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ik moet er nodig mee verder gaan - straks vakantie, dan heb ik weer tijd. Maar het is typisch zo'n spel dat je niet even een paar uur per week kan spelen. Of je speelt het zeer intensief, of niet. En ik heb 't nu nogal druk, dus op dit moment is het: niet. ;(

Pagina: 1