Intel Nuc Essential Mini mounting opties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Helleuh,

Ik heb een Intel® NUC 11 Essential Kit - NUC11ATKC2 aangeschaft om dit systeem als een betaalbaar en lichtgewicht beeldkrant/narrowcast systeem in te gaan richten.

https://www.intel.com/con...atkc2/specifications.html

Toen ik mij hierin begon te verdiepen kwam ik al snel op het pad van de Essential Kit omdat dit model itt de meeste andere Intel NUC's als compleet systeem geleverd kan worden met 4GB RAM en een 64GB emmc opslag wat meer dan voldoende volstaat waarvoor het wordt ingezet. Ander pluspunt wat ik hiervan begreep is het 'intergrated mounting system'... en als je de handleiding erbij pakt lijkt het inderdaad zo te zijn dat alles in het pakketje zit inclusief een mooie plaat om het apparaat achter een monitor te kunnen schroeven of aan de muur.

Maar of ik begrijp het niet of er ontbreekt wat, want de genoemde mounting plate zit er niet bij en met de beste wil van de wereld kan ik ook nergens vinden of deze los aan te schaffen zijn. Toch lijkt dit wel specifiek voor dit systeem te zijn omdat de wijze waarop het moet worden opgehangen geen standaard VESA maat is van 10x10 ofzo... het zijn twee schroeven die in de plaat gehaakt moeten worden. Uiteraard kan je zelf wat knutselen etc, maar ik heb het liefst toch een mooie strakke wijze.

De handleiding: https://www.intel.com/con...el-nuc/NUC11AT_L10_UG.pdf

Kortom mijn hulpvraag is, is er iemand bekend met dit specifieke model en de wijze waarop ik deze mooi kan 'mounten'? Mis ik nou iets, zie ik iets over het hoofd? In de handleiding staat wel dat de mounting plate 'optional' is maar krijg wel de indruk dat deze erbij had moeten zitten... ik kan dat ding iig nergens vinden, ook bij Intel zelf niet.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 30-01-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:28
MicGlou schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:35:
Maar of ik begrijp het niet of er ontbreekt wat, want de genoemde mounting plate zit er niet bij en met de beste wil van de wereld kan ik ook nergens vinden of deze los aan te schaffen zijn.
Het is triest ja. Volgens Intel website zijn er een paar leveranciers:.
https://www.intel.com/con.../000024053/intel-nuc.html

Daar kun je ze wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@MicGlou maar als je het hebt over een lichtkrant setup, is zelfs de goedkoopste nuc dan niet een behoorlijk beetje over powered.

ik weet niet of je nog makkelijk aan een compute stick kunt komen momenteel maar dan heb je helemaal geen mouting opties nodig, hooguit een druppeltje hotglue of een stukje duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
i-chat schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:52:
@MicGlou maar als je het hebt over een lichtkrant setup, is zelfs de goedkoopste nuc dan niet een behoorlijk beetje over powered.

ik weet niet of je nog makkelijk aan een compute stick kunt komen momenteel maar dan heb je helemaal geen mouting opties nodig, hooguit een druppeltje hotglue of een stukje duct tape.
Nee, computesticks is naar gekeken en daar geen opties in gevonden. Ook nog aan een RP gedacht, maar zie daar ook maar eens aan te komen, en ook qua prijs maakt dat eigenlijk niet uit.

De gekozen NUC is de lichtste en goedkoopste passende oplossing die we konden vinden... en kan eventueel nog voor een kleine presentatie of het draaien van een video worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Je bent van plan om hem aan te schaffen én je weet zeker dat de plaat er niet bij zit? Snap ik niet. Misschien toch navragen bij de zaak waar je hem gaat kopen?

Of een alternatieve machine zoeken. Bij een Asus Mini PC zit wel standaard een VESA-plaat. Is wel wat prijziger, maar het is een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 16:58
Ben je bekend met Digital Signage players?
Het lijkt er op dat dit is wat je zoekt. Vooral als je het zakelijk in wilt gaan zetten.

In de hobby sfeer kan ik me voorstellen dat je voor een NUC gaat, want die is wat flexibeler in te zetten.

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Reinier schreef op zondag 29 januari 2023 @ 08:20:
Je bent van plan om hem aan te schaffen én je weet zeker dat de plaat er niet bij zit? Snap ik niet. Misschien toch navragen bij de zaak waar je hem gaat kopen?

Of een alternatieve machine zoeken. Bij een Asus Mini PC zit wel standaard een VESA-plaat. Is wel wat prijziger, maar het is een optie.
Nee, het systeem is al aangeschaft... en zou met een 'fully intergrated mounting' systeem komen. Mijn vraag is dus voornamelijk of er nu wat ontbreekt of dat deze mounting plate toch nog apart moet worden aangeschaft? Als je de handleiding erbij pakt krijg ik (iig) de indruk dat deze plaat erbij zou moeten zitten... dat blijkt niet zo te zijn. Maar dan is de vraag, waar is deze plaats in hemelsnaam te krijgen? Want niemand lijkt deze exacte plate te verkopen. Kortom... vragen vragen... er ontbreekt iets bij het systeem of Intel adviseert iets te gebruiken wat niet te krijgen is... hoe zit dit nou precies? Ik kan er geen duidelijkheid over krijgen na veel zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Redbull4u schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:02:
Ben je bekend met Digital Signage players?
Het lijkt er op dat dit is wat je zoekt. Vooral als je het zakelijk in wilt gaan zetten.

In de hobby sfeer kan ik me voorstellen dat je voor een NUC gaat, want die is wat flexibeler in te zetten.
Daar is naar gekeken, maar doorgaans draaien dergelijke apparaten geen normaal OS en komt er qua beheer ook meer bij kijken... ook qua kosten ietwat duurder.

Deze NUC draait gewoon op Windows en kan als het moet dus ook heel makkelijk voor andere zaken worden ingezet en kan dan in principe zelfs door een leek worden bediend omdat het gewoon Windows betreft. De toepassing is ook geheel niet 'professioneel', puur om wat nieuwsberichten e.d. weer te geven... zitten zelfs geen bewegende beelden bij, puur statische 'slides'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

MicGlou schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Nee, het systeem is al aangeschaft...
OK, zin 1 in de topicstart zegt iets anders. Maar goed, ik weet het dan verder ook niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Reinier schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:56:
[...]

OK, zin 1 in de topicstart zegt iets anders. Maar goed, ik weet het dan verder ook niet :)
Je hebt helemaal gelijk... waarom ik dat zo heb geschreven 8)7 Zat denk ik op het moment van schrijven nog met wat anders in het hoofd... ik heb het aangepast.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 30-01-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:30
@MicGlou

Volgens mij heb ik een bracket over van een Intel NucAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgKFHQqoBn_9b4PfPYoYSIc8Chw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FKqXEcDquZytCYiEhDyjGr2.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb er geen nut meer voor. Ik dacht eigenlijk dat het van mijn Gigabyte Brix was, maar nameten leert mij dat dit niet past. In het verleden had ik ook een Nuc, waar deze bracket dan blijkbaar van is. De hart op hart afstand is 85 mm van het gedeelte waar de Nuc ingeschoven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Mereco schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:11:
@MicGlou

Volgens mij heb ik een bracket over van een Intel Nuc[Afbeelding]
Ik heb er geen nut meer voor. Ik dacht eigenlijk dat het van mijn Gigabyte Brix was, maar nameten leert mij dat dit niet past. In het verleden had ik ook een Nuc, waar deze bracket dan blijkbaar van is. De hart op hart afstand is 85 mm van het gedeelte waar de Nuc ingeschoven wordt.
Heel erg vriendelijk, maar deze plate lijkt mij niet te passen... de NUC Essential is nl. een afwijkend formaat vergeleken met de "normale" NUC van Intel, de Essential is wat breder dan de standaard NUC.
Pagina: 1