flipchip en een ppga samen op 1 bord draaien ??!!

Pagina: 1
Acties:

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Hallo allemaal.
Ik heb een probleem en een vraag.
Heb hier 2 Celerons 800 mhz. de 1e celeron(06/01/2001) is een flipchipversie de draait op 1.7 volt. de andere celeron(08/04/2001) is de 370 pin versie en die draait op 1.75 volt. Ze moeten komen te draaien op een Asus P2B-DS. Dat is de bx chipset van intel op slot 1 basis. Heb 2 asus converters. De vraag nu is, kunnen deze 2 processoren samen werken? zo nee, kan ik ze terug brengen en op welke standaard moeten ze dan draaien. beide als flipchip of beide als de normale socket370. Om eerlijk te zijn weet ik dus niet of er verschil in zit. Bij voorbaat dank voor eventuele info.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• Sjoq
tevens ik heb al in de search gezocht, kwam er niet over uit :(. Waren te veel freaky topics, en velen gingen er niet eens over :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Werkt niet; CeleronII's (533A and up) kunnen niet SMP'en ;( . Overigens is er geen verschil tussen de socket 370 en 'flipchip'; it's all the same.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Sjoq
keescpk wat heb ik nou aan die website bij asus ? ik kom er nog niet over uit hoor. Dit gaat even boven mijn pet, omdat dit de eerst keer is dat ik zoiets onderneem.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 13:40
Op donderdag 30 augustus 2001 21:45 schreef Sjoq het volgende:
keescpk wat heb ik nou aan die website bij asus ? ik kom er nog niet over uit hoor. Dit gaat even boven mijn pet, omdat dit de eerst keer is dat ik zoiets onderneem.
Op die pagina staat mooi welke processoren jouw bordje ondersteund..

En dat zijn dus geen FCPGA-celerons (de celeron II's).. Zoals al eerder opgemerkt kunnen die celeron II's geen SMP (symetric multiprocessor)..
Je kunt op het bordje dus wel P-III's stoppen (echter met een 100MHz bus!) Dat kunnen dus ook de socket-370 versies met converter zijn..

(overigens haal je twee dingen door elkaar.. Socket370 is de pin-layout van de processor, Flipchip=FCPGA is de behuizing!)

• Sjoq
nog een vraagje dan
heb hiet nog wel 2 celerons liggen 300A mendocino's
maar het probleem is dat ze niet samen willen werken. zodra ze samen op de moederbord zitten, is er geen beeld.Hoe zit dat dan?

Pagina: 1