Toon posts:

silvercrest stekkerdoos op hue bridge

Pagina: 1
Acties:

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-01 08:20
Hallo

om de sluipstroom van mijn pc 's nachts uit te schakelen leek mij dit een handig apparaatje:
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100344747

Ik krijg hem wel gekoppeld aan de hue bridge, en in een automatisering, maar die schakelt alles uit of alles aan, en hij zou per stekker moeten kunnen schakelen...
Als ik google kom ik weinig tegen, en hier op het forum alleen hele oude berichten.

Weet iemand hoe ik meer functionaliteit van de stekkerdoos in hue beschikbaar krijg?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Het relevante zinnetje op die pagina is:
* Mogelijke beperkingen in functionaliteiten met systemen en apparaten van andere Zigbee 3.0-systeemproviders
Het apparaat gebruikt Zigbee, maar er staat nergens dat dit apparaat volledig Hue compatibel is. Jouw ervaring laat zien dat dit dus blijkbaar maar gedeeltelijk werkt. Waar haal je de stelling vandaan dat hij dit via Hue ook per stekker zou moeten doen?

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:11
Dit is te verwachten als je producten uitwisselt. Ik vrees dat het niet gaat werken.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl)

• MSXBas
ik had gehoopt dat ik meer functionaliteit zou hebben dan alleen on/off. Maar het verlengsnoer is goedkoper dan een innr smart plug (maar die steekt verder uit de muur), dus ik ben al tevreden met de huidige functionaliteit.
Mijn hue bridge werkt wel prima met hue, ikea en innr producten.

Ik snap alleen niet als hue zigbee 3 is, en mijn stekkerdoos zigbee 3 (en de lidl bridge zigbee 3), waarom er verschil in functionaliteit is afhankelijk van welke bridge je gebruikt.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Omdat Hue (maar andere systemen ook) toch kleine aanpassingen/toevoegingen gebruiken bovenop het standaard protocol, waardoor 'standaard' Zigbee niet 100% aansluit. Keuze van de fabrikant.

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:11
Wat Archer inderdaad zegt. Verder, een specifiek product vereist specifieke aansturing. Als HUE niet iets dergelijks heeft... Soms werkt het inderdaad gewoon, maar je kan hier niet blind vanuit gaan.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl)

• MSXBas
zou deze kruis-compatibiliteit beter moeten worden door de komende matter update?
Dwingt de matter-ondersteuning ook striktere zigbee 3.0 protocol ondersteuning af?

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Waarschijnlijk ligt het niet eens aan het protocol, maar aan de manier waarop het Hue-systeem werkt met apparaten. Bijv. een schakelaar heeft doorgaans maar één functie: aan- of uitzetten. Hue ziet de Lidl stekkerdoos en vindt het commando om alle stekkers aan of uit te zetten: klaar.
Met deze stekkerdoos is echter iets speciaals aan de hand: hij heeft niet één, maar vier functies (voor elke stekker een + alles in een keer). Hue ziet die extra functies niet, ook al "spreken" zij beide perfect Zigbee.
Net zoiets als twee mensen die Nederlands spreken: als de een moeilijke woorden gebruikt die de ander niet kent, dan begrijpt de ander hem niet. Toch spreken ze alletwee dezelfde taal...

Mijn GPS-collectie

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee