Lieve mensen, vanwege de aanschaf van een hybride warmtepomp en gezinsuitbreiding ben ik mij aan het oriënteren op de aanschaf van zonnepanelen. Nu heb ik hier nog niet zoveel kaas van gegeten als sommige en vraag ik graag jullie advies!
Ik woon op nummer 35, en de tuin ligt op het zuidoosten. Mijn voornemen is om alleen de achterkant van het huis te bedekken met zonnepanelen.
De dakkapel (ik gok dat dit in 1998 is geplaatst) is 2.38 x 5,36. Deze is drie maanden geleden nog voorzien van een nieuwe laag betumineuze dakbedekking.
Offerte 1:
Levertijd zou voor augustus zijn, verder was deze persoon aan de telefoon vaag. Hij gaf aan dat zij (als bedrijf) er bewust voor gekozen hebben om geen zonnepanelen op dakkapellen te plaatsen i.v.m. instortingsgevaar of het gevaar dat dit kan wegwaaien.
Kosten zijn 2.02 euro per KWH
Offerte 2
Levertijd volgens deze offerte zou binnen 20 weken zijn.
Kosten zijn 1,86 per KWH
Het dakplan ziet er zo uit volgens deze partij
Offerte drie
De levertijd zou in april kunnen zijn, daarvoor heb ik nog gebeld.
Kosten zijn 1,60 per KWH.
Zij hebben een ander dakplan in gedachten (3 zonnepanelen op het dakkapel en 5 op het schuine dak)
Bedenkingen:
- Doet bedrijf 1 overdreven over zonnepanelen op een plat dak of vallen de risico's mee?
- Zijn de prijzen aan de goede kant voor zonnepanelen of kan ik nog beter doorzoeken?
- De dakplannen van offerte 1 en 2 verschilt. Een vraag die in mij opkomt is als volgt: kan een plat dak wel met gemak drie zonnepanelen dragen?
- Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar offerte 3, zijn daar nog dingen over te zeggen?
Alvast bedankt voor het lezen!
Foto's
Ik woon op nummer 35, en de tuin ligt op het zuidoosten. Mijn voornemen is om alleen de achterkant van het huis te bedekken met zonnepanelen.
Beschikbare (dak)ruimte
Volgens funda zou de ruimte onder de dakkapel ongeveer 2,97 (8 dakpannen tot de dakkapel) x 5,36 zijn.De dakkapel (ik gok dat dit in 1998 is geplaatst) is 2.38 x 5,36. Deze is drie maanden geleden nog voorzien van een nieuwe laag betumineuze dakbedekking.
Schaduw
Volgens mij is deze niet of nauwelijks aanwezig, er is wel een hoge boom bij de buren (in de tuin van nummer 31), maar daar verwacht ik weinig last van te hebben.Huidige elektriciteitsaansluiting
Een 3 fase aansluiting had de vorige bewoonster al geregeld.Budget en doel
We kunnen maximaal 7000 euro investeren hierin.Wie gaat het project uitvoeren
Een bedrijf moet dit gaan doen, ik ben a-technisch helaas.Bijhouden van data
Ik woon nog maar 5 maanden in dit huis. Het energieverbruik van vorig jaar (eind juli t/m december) was ongeveer 1500 kwh. Er is toen wel veel geklust in dit huis, wat wij niet van plan zijn dit jaar. Wel heeft er gezinsuitbreiding plaatsgevonden en hoop ik nog ooit een tweede kind te krijgen.Reeds verkregen offertes
Ondertussen heb ik een aantal bedrijven gebeld of een e-mail gestuurd.Offerte 1:
Levertijd zou voor augustus zijn, verder was deze persoon aan de telefoon vaag. Hij gaf aan dat zij (als bedrijf) er bewust voor gekozen hebben om geen zonnepanelen op dakkapellen te plaatsen i.v.m. instortingsgevaar of het gevaar dat dit kan wegwaaien.
Kosten zijn 2.02 euro per KWH
Offerte 2
Levertijd volgens deze offerte zou binnen 20 weken zijn.
Kosten zijn 1,86 per KWH
Het dakplan ziet er zo uit volgens deze partij
Offerte drie
De levertijd zou in april kunnen zijn, daarvoor heb ik nog gebeld.
Kosten zijn 1,60 per KWH.
Zij hebben een ander dakplan in gedachten (3 zonnepanelen op het dakkapel en 5 op het schuine dak)
Regio
NijmegenBedenkingen:
- Doet bedrijf 1 overdreven over zonnepanelen op een plat dak of vallen de risico's mee?
- Zijn de prijzen aan de goede kant voor zonnepanelen of kan ik nog beter doorzoeken?
- De dakplannen van offerte 1 en 2 verschilt. Een vraag die in mij opkomt is als volgt: kan een plat dak wel met gemak drie zonnepanelen dragen?
- Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar offerte 3, zijn daar nog dingen over te zeggen?
Alvast bedankt voor het lezen!