Hallo,
Sinds december de eigenaar van een vrijstaande nieuwbouwwoning voorzien van een Nibe lucht BA-SVM 10-200/12 E warmtepomp en 27 zonnepanelen. 3-persoonshuishouden.
Afgelopen weken lag de buitentempratuur wat hoger en dan is het stroomverbruik 20-25kwh per dag waarin ik veronderstel dat dit gebruikelijk is in een vrijstaande woning.
Nu is mijn vraag of het stroom verbruik niet aan een te hoge kant is bij koude dagen.
Op koude dagen zoals deze week waarin de tempratuur onder de 4 graden is het verbruik al snel 50-70kwh per dag. De addition verwarming is uitgeschakeld.
in de woonkamer is het 20,5 graden en staat snacht's op 19.
In de slaapkamers staat de tempratuur snachts nog wat lager.
Hieronder een aantal foto's toegevoegd. Wellicht omdat het een nieuwbouwwoning is dat dit verbruik in de eerste maanden gebruikelijk is.
Hebben jullie advies hierin, of kan ik pas oordelen over een langere periode?
Mocht er meer informatie nodig zijn laat het me weten.
Alvast bedankt voor jullie adviezen en toelichting.
Mark
/f/image/zPDla9YD4x0zPeRvYV9DU5Iu.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8XHEt83Eq4TsTRevpOVKRWju.png?f=user_large)
Sinds december de eigenaar van een vrijstaande nieuwbouwwoning voorzien van een Nibe lucht BA-SVM 10-200/12 E warmtepomp en 27 zonnepanelen. 3-persoonshuishouden.
Afgelopen weken lag de buitentempratuur wat hoger en dan is het stroomverbruik 20-25kwh per dag waarin ik veronderstel dat dit gebruikelijk is in een vrijstaande woning.
Nu is mijn vraag of het stroom verbruik niet aan een te hoge kant is bij koude dagen.
Op koude dagen zoals deze week waarin de tempratuur onder de 4 graden is het verbruik al snel 50-70kwh per dag. De addition verwarming is uitgeschakeld.
in de woonkamer is het 20,5 graden en staat snacht's op 19.
In de slaapkamers staat de tempratuur snachts nog wat lager.
Hieronder een aantal foto's toegevoegd. Wellicht omdat het een nieuwbouwwoning is dat dit verbruik in de eerste maanden gebruikelijk is.
Hebben jullie advies hierin, of kan ik pas oordelen over een langere periode?
Mocht er meer informatie nodig zijn laat het me weten.
Alvast bedankt voor jullie adviezen en toelichting.
Mark
/f/image/zPDla9YD4x0zPeRvYV9DU5Iu.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8XHEt83Eq4TsTRevpOVKRWju.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FecA6Xe9eR9FlD82btDjEiY2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Mark Dekker op 20-01-2023 14:26 ]