Graag jullie feedback aangaande offerte van een leverancier.
8x Canadian Solar 400Wp full black [paneel]
1x SolarEdge SE3000HDWave [omvormer]
8x SolarEdge S440 optimizer
1x Montage voor 8 panelen
Inclusief montagesysteem
Totaal excl. BTW: € 5.600,00
Deze combinatie levert op:
Geïnstalleerd vermogen: 2,782 kWh.
8x Canadian Solar 400Wp full black [paneel]
1x GoodWe GW3000D-NS [omvormer]
Inclusief montagesysteem
Totaal excl. BTW: € 4.700,00
Geïnstalleerd vermogen: 2,715 kWh.
Het betreft een plat dak.
Er is geen schaduw-werking.
Installatie ligt vol in de zon en op het zuiden, 6 meter verwijderd van eerste hoge constructie.
Ik heb geen slimme meter. Huidige meterkast voldoet voor het aanleggen (geen upgrade nodig)
Doel is om zo dicht mogelijk bij geen kosten (uitgezonderd vaste lasten) voor elektriciteit te komen.
Ik wil dit jaar 2023 airco's (splitunits) installeren dit gaat dan om 4 units dit zal zijn weerslag hebben op het verbruik dus uitbreiding of eventueel nu al op voorbereiden is ook een doel.
Wat zijn nu de voordelen van de duurdere offerte? De extra opbrengst is te verwaarlozen dus er moet iets anders zijn dat het prijsverschil rechtvaardigt.
Hoe makkelijk kan ik uitbreiden (heb nog ruimte op een overkapping ernaast). Welke optie is dan gunstiger?
Huidige aanvraag
Mijn geschat verbruik is 3000kWh en is op basis van 2 personen. Dit is wel een lastige inschatting aangezien het huishouden dit jaar is teruggegaan van 4 naar 2 personen....Aanbiedingen
Leverancier heeft 2 aanbiedingen gedaan. Helaas zonder prijs specificatie per onderdeel.1e Aanbod
Aantal Omschrijving8x Canadian Solar 400Wp full black [paneel]
1x SolarEdge SE3000HDWave [omvormer]
8x SolarEdge S440 optimizer
Inclusief montagesysteem
Totaal excl. BTW: € 5.600,00
Geïnstalleerd vermogen: 2,782 kWh.
2e Aanbod
Aantal Omschrijving8x Canadian Solar 400Wp full black [paneel]
1x GoodWe GW3000D-NS [omvormer]
Inclusief montagesysteem
Totaal excl. BTW: € 4.700,00
Geïnstalleerd vermogen: 2,715 kWh.
Extra info
Foto van legplan vanuit offerte.Info dak
Afmetingen dak (bij benadering) 6m x 5mHet betreft een plat dak.
Er is geen schaduw-werking.
Installatie ligt vol in de zon en op het zuiden, 6 meter verwijderd van eerste hoge constructie.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Waarde hoofdaansluiting is: 3x25AIk heb geen slimme meter. Huidige meterkast voldoet voor het aanleggen (geen upgrade nodig)
Budget en doel
Budget is tot 8000 euro maar dit is geen doel
Doel is om zo dicht mogelijk bij geen kosten (uitgezonderd vaste lasten) voor elektriciteit te komen.
Ik wil dit jaar 2023 airco's (splitunits) installeren dit gaat dan om 4 units dit zal zijn weerslag hebben op het verbruik dus uitbreiding of eventueel nu al op voorbereiden is ook een doel.
Bijhouden van data
Als ik op 1 of andere manier digitaal kan observeren wat de opbrengst is ben ik al tevredenRegio
EindhovenVragen die ik nu heb
Is het een redelijk/goed aanbod?Wat zijn nu de voordelen van de duurdere offerte? De extra opbrengst is te verwaarlozen dus er moet iets anders zijn dat het prijsverschil rechtvaardigt.
Hoe makkelijk kan ik uitbreiden (heb nog ruimte op een overkapping ernaast). Welke optie is dan gunstiger?