Toon posts:

Domeinnaam verwijzen naar andere domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Craain
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25
Mijn vraag
hoe kan mijndomeinnaam doorwijzen naar andere domeinnaam?

Relevante software en hardware die ik gebruik
niet relevant

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
redirect heet het volgens mjj?

Weet iemand hoe ik mijn domeinnaam kan doorverwijzen naar andere domeinnaam.

Bv wanneer ik Telegraaf.nl tik en dan moet hij automatisch naar tweakers.nl. kan iemand mij vertellen hoe?

Alle reacties

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
CNAME kan je via DNS je eigen domeinnaam synoniem maken van het IP van het andere domein.
301 voor permanente doorverwijzing via http, 302 voor tijdelijk

[Voor 93% gewijzigd door luukvr op 20-01-2023 08:52]

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat regel je meestal bij je provider. Zie https://mijndomein.zendes...am-E-mailpakket-instellen

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het op 1 computer is: hosts bestand.

Is het voor jouw hele netwerk: local DNS door middel van bijvoorbeeld PiHole.

Is het voor jouw eigen domein en moet het naar een andere domeinnaam elders op het internet: zoals hierboven: CNAME instellen in de DNS instellingen bij de toko waar je jouw domeinnaam geregistreerd hebt.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:18
Vanuit DNS kan je niet een compleet domein doorsturen; omdat het hoofd-record van een domein een A-record moet zijn, en die kunnen alleen IP-adressen bevatten (CNAME kan, maar dan alleen voor het domein mét bijv. www ervoor). Doorsturen op basis van bijvoorbeeld een 301-redirect kan je vaak activeren via een paneel waar je het domein geregistreerd hebt. Soms gratis, soms betaald.

[Voor 9% gewijzigd door Nielsvr op 20-01-2023 08:52]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:08

SambalBij

We're all MAD here

Dat zal je met een webserver (zelf gehost of middels een doorstuurservice van een provider) moeten doen.

Bovengenoemde zaken als CNAME records, hosts files, lokale DNS servers gaan allemaal niet werken. Althanks, als het om een website, of iets anders TLS encrypted, gaat.

Je kunt best via die weg een eigen DNS naam naar het IP of de host van tweakers.net verwijzen, maar het eerst wat er dan gebeurt is dat je browser (of andere applicatie) over de connectie gaat klagen omdat je in je browser craain.nl hebt ingetikt, terwijl er op het certificaat tweakers.net staat.
Je wil dus iets hebben wat eerst die connectie netjes oppakt met het juiste certificaat, en vervolgens op een nette manier (301 of 302 redirect) de browser doorstuurt naar de gewenste hostname.

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee