[PS4] Kan een oud racing wheel werken op een PS4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 22:21
Mijn vraag
Via via heb ik een PS4 slim gekregen. Nou ben ik compleet totaal nieuw in de wereld van de playstations, dus ik moet alles daarin nog uitvinden voor mezelf (helaas gaat dat ivm ziekte niet erg gemakkelijk, dus sorry als de vraag te makkelijk of al vaker gesteld is).

Ik heb uit een ver verleden nog een Guillemot force feedback racing wheel met pedalen. deze heeft erg lang in de berging gelegen, maar ziet er nog prima te gebruiken uit en reageert nog prima. Een tijdje geleden nog op een pc aan de praat gehad en dat werkte prima.
Is deze op een of andere manier ook op een PS4 slim werkend te krijgen, of is dat compleet verloren moeite.

Relevante software en hardware die ik gebruik
een PS4-Slim met de meest recenter software vers geïnstalleerd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
het stuur gaat wel aan en geeft tegendruk. maar op de PS4 is nergens iets te vinden op het moment dat het stuur wordt aangesloten. een toetsenbord op de gebruikte usb poort wordt wel direct herkent

Beste antwoord (via blazez op 19-01-2023 21:20)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
Nope, kans is zeer klein dat de PS4 daar de juiste drivers voor heeft. Als 'ie niet direct herkend wordt, houdt het op.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Nope, kans is zeer klein dat de PS4 daar de juiste drivers voor heeft. Als 'ie niet direct herkend wordt, houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Daar was ik al bang voor. dank je wel. Dat herkennen, dat gaat altijd samen met een melding op het scherm neem ik aan ? Ik kreeg tenslotte van dat toetsenbord een melding links boven in het scherm.
Dus als zo een melding niet in beeld komt, herkent de PS4 hem niet en is het kansloos ? (ongeveer samengevat?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
blazez schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:13:
Daar was ik al bang voor. dank je wel. Dat herkennen, dat gaat altijd samen met een melding op het scherm neem ik aan ? Ik kreeg tenslotte van dat toetsenbord een melding links boven in het scherm.
Dus als zo een melding niet in beeld komt, herkent de PS4 hem niet en is het kansloos ? (ongeveer samengevat?)
Je zou het nog kunnen proberen in een (race)spel, maar als je niet zo'n melding krijgt, dan acht ik de kans zeer klein dat 'ie het doet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Top, dank je wel.