Toon posts:

Lampen Peugeot 5008 doen raar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Oetel
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-01 13:15
Als de aut.verlichting aan staat doen mijn koplampen het niet, heel klein lampje brandt er dan. Achter doet het wel goed.

Als ik de automatische verlichting uit staat, dan doen mijn koplampen het wel, maar achter niet.
(Ik weet niet of het hetzelfde licht is als normaal, volgens mij niet de juiste sterkte licht, maar wel raar, want er zou geen licht moeten branden bij stand ‘0’.

Is iemand bekend hiermee?

De auto komt uit 2012,

Alle reacties

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 13:53
Klinkt als een defecte lichtschakelaar 🤔

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:22
Lampen vervangen waarschijnlijk overleden, de lamp die brand in de 0 stand zal de dagrijverlichting zijn. doet je grootlicht het wel als je aan de hendel trekt of duwt. Zitten H7 lampen in.

Wat je ook kan doen is de lampen verwisselen van groot naar dim om zo te testen of het werkt mocht je geen reservelampen hebben.

Ik raad je ook aan om het instructieboekje eens goed door te nemen zodat je weet wat wat doet.

[Voor 37% gewijzigd door Toerq op 19-01-2023 21:30]

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:49
Klinkt als een echte Franse auto 😉

• Oetel
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-01 13:15
D de jong: Haha idd een Franse auto met ook nog eens de verkeerde motor (1.6 thp). Dus we zijn ook heel erg aan het twijfelen wat we gaan doen.

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Stomme vraag misschien, maar heb je ook in het gebruikersboekje gekeken hoe je lampjes (zouden moeten) werken?

Soms is het niet zo logisch bedacht/ontworpen voor de fabrikant (Frans ...) en gezien de hoeveel mafketels op de weg met de verkeerde verlichting aan/uit (stadslicht in 't donker, lampen te hoog gezet, mistachterlicht aan terwijl dat niet mag, enz enz.) zou je echt de enige niet zijn ;)

Er kan natuurlijk ook iets stuk zijn, maar dat weet je alleen als je ook weet hoe het wel zou moeten functioneren. :P

[Voor 14% gewijzigd door kwibox op 19-01-2023 23:42]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee