:strip_exif()/f/image/xIxFyoVVFtqmQDD3mr5AeFBr.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag
Ik heb een Remeha tzerra ace ketel gehangen en ben bezig om de installatie wat te finetunen.
mijn hele cv installatie is waterzijdig ingeregeld, en over het algemeen verwarmt alles naar behoren.
Het huis is vrij goed geïsoleerd en dus eenmaal op temperatuur dus de warmtevraag vrij laag.
Ik heb een nefit easy thermostaat die middels een convertor met opentherm aan de ketel is gekoppeld.
Wat ik echter niet snap is waarom mijn ketel niet terug lijkt te moduleren.
Als er weinig warmtevraag is start de ketel op, gaat vrijwel direct naar het maximaal ingestelde vermogen toe en springt vervolgens uit. Dit doet hij ondanks dat het retour water nauwelijks opgewarmd is voor het terug komt. dus dit is ook niet direct pendel gedrag, het lijkt meer op het gepulseerd warmte de installatie in sturen.
Ik zou echter verwachten dat hij eerst terug zou gaan moduleren naar een lage last en pas als dan de temperatuur te ver op loopt stoppen, maar dat lijkt hij dus niet te doen.
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen, en of dit normaal gedrag is?
Als ik kijk naar de status van de ketel in het menu
dan geeft hij op dat moment statuscode 31 "Beperkt int.stelpunt"
ik vindt ook nergens terug wat dat instelpunt dan is.
de temperatuur in de woonkamer is wel spot-on dus wat dat betreft geen klagen, maar hij springt dus vooral 's middags om de paar minuten aan en weer uit, lijkt me niet het meest efficiënte..
Gr Dick