Hoi Tweakers,
Inmiddels al een poosje aan het oriënteren naar een CPU upgrade. Op dit moment heb ik een R5 3600, maar wil ik meer performance uit mijn game desktop. Via mijn simracing community heb ik mij laten adviseren dat velen van hen 5800X3D zouden kiezen. Ook als ik hier rondzwerf in het forum, schijnt het een enorme boost te kunnen geven. Een twijfelaar als ik wil mij toch nog verder laten adviseren door de expertise hier, om tot een weloverwogen keuze te komen. Tevens zal ik mogelijk ook mijn koeler moeten vervangen.
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor simracen (ACC) en af en toe andere games (GTA5, COD, City Skylines). Daarnaast doe ik ook graag een beetje grafisch werk zoals Photoshop, Illustrator en wat videobewerking. Mogelijk wil ik in de toekomst ook er bij streamen, maar dit heeft geen prioriteit voor nu.
Ik zoek een?
Ik heb behoefte aan wat extra advies, of ik goed doe aan de Ryzen 7 5800X3D. Ik heb al een koeler, maar voldoet deze voor de 5800X3D? Zo niet, welke koeler is daarbij het meest geschikt? Ik prefereer een luchtkoeler, i.v.m. onderhoud en het langer mee zal gaan dan een waterkoeler. Maargoed, zolang het niet ten koste gaat van de performance natuurlijk.
Dit heb ik gevonden als mogelijke kandidaten, mits mijn huidige luchtkoeler vervangen moet worden:
uitvoering: Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B
uitvoering: be quiet! Dark Rock Pro 4
Belangrijk om er bij te vermelden dat mijn huidige koeler van 163mm nog net niet tegen het glas aan zit.
Wat is je budget?
€500,-, dat is inclusief de CPU. Dus dat is nog €150,- voor de koeler.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag blijf ik bij AMD betreft CPU. Koeling heeft geen voorkeur qua merk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hopelijk heb ik mijn vraag zo duidelijk mogelijk gesteld
Inmiddels al een poosje aan het oriënteren naar een CPU upgrade. Op dit moment heb ik een R5 3600, maar wil ik meer performance uit mijn game desktop. Via mijn simracing community heb ik mij laten adviseren dat velen van hen 5800X3D zouden kiezen. Ook als ik hier rondzwerf in het forum, schijnt het een enorme boost te kunnen geven. Een twijfelaar als ik wil mij toch nog verder laten adviseren door de expertise hier, om tot een weloverwogen keuze te komen. Tevens zal ik mogelijk ook mijn koeler moeten vervangen.
Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor simracen (ACC) en af en toe andere games (GTA5, COD, City Skylines). Daarnaast doe ik ook graag een beetje grafisch werk zoals Photoshop, Illustrator en wat videobewerking. Mogelijk wil ik in de toekomst ook er bij streamen, maar dit heeft geen prioriteit voor nu.
Ik zoek een?
Ik heb behoefte aan wat extra advies, of ik goed doe aan de Ryzen 7 5800X3D. Ik heb al een koeler, maar voldoet deze voor de 5800X3D? Zo niet, welke koeler is daarbij het meest geschikt? Ik prefereer een luchtkoeler, i.v.m. onderhoud en het langer mee zal gaan dan een waterkoeler. Maargoed, zolang het niet ten koste gaat van de performance natuurlijk.
Dit heb ik gevonden als mogelijke kandidaten, mits mijn huidige luchtkoeler vervangen moet worden:
uitvoering: Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B
uitvoering: be quiet! Dark Rock Pro 4
Belangrijk om er bij te vermelden dat mijn huidige koeler van 163mm nog net niet tegen het glas aan zit.
Wat is je budget?
€500,-, dat is inclusief de CPU. Dus dat is nog €150,- voor de koeler.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag blijf ik bij AMD betreft CPU. Koeling heeft geen voorkeur qua merk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 179,95 | € 179,95 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550M PRO-P | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | SilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Monitoren | AOC Q27G2U/BK Zwart | € 239,- | € 239,- |
1 | Casemodding | SilentiumPC Aurora Stripes ARGB | € 14,95 | € 14,95 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Shadow Rock 3 Zwart | € 49,01 | € 49,01 |
1 | Ventilatoren | SilentiumPC Stella HP ARGB 120 PWM, 120mm | € 12,95 | € 12,95 |
1 | Toetsenborden | Cooler Master MasterSet MS121 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX436C18FB4K2/32 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Solid state drives | Gigabyte AORUS Gen4 SSD 500GB | € 83,46 | € 83,46 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 163,99 | € 163,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 928,11 |
Hopelijk heb ik mijn vraag zo duidelijk mogelijk gesteld