Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Er komen een aantal spellen uit die veel van je systeem vragen die ik graag zonder problemen wil spelen. Denk aan Final fantasy 16 (hopelijk voor pc) forspoken, Sanctuary: Shattered Sun etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had eerst €2000 als max bedacht maar heb daar ondertussen €2400 van gemaakt. Dus ik zie €2400 echt wel als een max. Als ik alles uit het lijstje bij Alternate bestel ben ik €2355 kwijt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
M.2 sata SSD 1tb voor data opslag (Foto’s, video’s etc).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel nog heel erg tussen AMD of Nvidia. Wat betreft hardware ben ik zeer tevreden met mijn gtx 1070 en zou eigenlijk weer voor Nvidia willen gaan. Alleen de prijzen slaan op het moment nergens op. Maar bij AMD is dat na mijn mening niet veel beter.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag 3 M.2 sloten hebben. Er gaan nu al gelijk 2 schijven in een ik wil de mogelijkheid hebben tot uitbreiden.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen
- Past alles goed in de kast.
- Is dit de juiste voeding voor dit systeem. Heb hier niet heel veel verstand van.
- Is G.Skill een betrouwbaar merk en is dit wat betreft snelheden en latancy een goed zetje ram.
- Over de kast ben ik ook nog niet 100% zeker. Ik wil eigenlijk een dichte kast hebben. Persoonlijk ben ik niet zo van de kerstboomverlichting in mijn pc. Als iemand een betere kast weet die niet lelijk is zodat mijn vriendin mij niet het huis uit zet 😉
Verder is al het nuttige advies welkom 😊
Gamen. Er komen een aantal spellen uit die veel van je systeem vragen die ik graag zonder problemen wil spelen. Denk aan Final fantasy 16 (hopelijk voor pc) forspoken, Sanctuary: Shattered Sun etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had eerst €2000 als max bedacht maar heb daar ondertussen €2400 van gemaakt. Dus ik zie €2400 echt wel als een max. Als ik alles uit het lijstje bij Alternate bestel ben ik €2355 kwijt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
M.2 sata SSD 1tb voor data opslag (Foto’s, video’s etc).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 369,90 | € 369,90 |
1 | Moederborden | ASUS Prime X670-P | € 289,20 | € 289,20 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 Ti VENTUS 3X 12G OC | € 909,- | € 909,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S - Window | € 103,65 | € 103,65 |
1 | Waterkoeling | be quiet! Pure Loop 280mm | € 101,49 | € 101,49 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 F5-6000J3636F16GX2-TZ5K | € 165,69 | € 165,69 |
1 | Voedingen | Corsair RM850e | € 140,99 | € 140,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 199,- | € 199,- |
Totaal | € 2.278,92 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel nog heel erg tussen AMD of Nvidia. Wat betreft hardware ben ik zeer tevreden met mijn gtx 1070 en zou eigenlijk weer voor Nvidia willen gaan. Alleen de prijzen slaan op het moment nergens op. Maar bij AMD is dat na mijn mening niet veel beter.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag 3 M.2 sloten hebben. Er gaan nu al gelijk 2 schijven in een ik wil de mogelijkheid hebben tot uitbreiden.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen
- Past alles goed in de kast.
- Is dit de juiste voeding voor dit systeem. Heb hier niet heel veel verstand van.
- Is G.Skill een betrouwbaar merk en is dit wat betreft snelheden en latancy een goed zetje ram.
- Over de kast ben ik ook nog niet 100% zeker. Ik wil eigenlijk een dichte kast hebben. Persoonlijk ben ik niet zo van de kerstboomverlichting in mijn pc. Als iemand een betere kast weet die niet lelijk is zodat mijn vriendin mij niet het huis uit zet 😉
Verder is al het nuttige advies welkom 😊