Toon posts:

Epson WF-100 print geen zwart, maar paars vanuit kleurenjets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• justinbrammer
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-01 16:38
Hi,

Ik heb 2 weken terug een Epson WF-100 draagbare printer 2ehands gekocht. Ik dacht met een aantal reinigingsprogramma's en nieuwe inktjets de printer wel weer aan de gang te krijgen.. echter dat lukt dus niet helemaal.

De printer print geen zwart en gebruikt ook geen zwarte inkt bij afdrukken. Ik heb zojuist 10 printjes van een zwart vlak gemaakt op de stand Epson Glossy, hoge kwaliteit. Om de spuitmondjes weer even goed door te spoelen, echter bleek bij mijn check dat de zwarte inkt nog steeds op hetzelfde niveau staat en de kleur in inktwaarde is gedaald. Logisch, want de vlakken welke zwart zouden moeten zijn, zijn nu paars.

Ik heb inmiddels 2 reinigingsboxen en 2 nieuwe inktjets gebruikt. Begint een duur geintje te worden.

Mijn stappen tot nu toe
- Reinigingsprogramma 5x uitvoeren, 6 uur wachten, weer 5x uitvoeren.
- Via driver reinigingsprogramma meermaals uitvoeren
- Op hoge kwaliteit geprint met veel inkt, in grijswaarden --> pakt dus geen zwarte toner.
- Weer reinigingsprogramma uitgevoerd
- Inktklepje onder de toners open geschroefd en de alles met een vochtig wattenstaafje schoongemaakt.

Wat ik gebruik:
- Toners van 123 inkt - niet origineel.
- normaal papier
- originele onderhoudsboxen

Ik vind het model en formaat van de printer plus het feit dat ik draadloos zou kunnen printen heel erg fijn, daarom dat ik deze ook had gekocht, dus wil de printer het liefst aan de praat krijgen.

Iemand de verlossende tip _/-\o_ , weggooien en nieuwe kopen is ook een tip.

Dank en Groetjes,
Justin

Alle reacties

• justinbrammer
Kleine toevoeging:

Op de normale afdrukstand print de printer helemaal niks op het papier. Bij het programma uitlijnen geeft deze hele licht zwarte krijtstrepen en bij het spuitmondjes controleren geeft de printer ook wat puntjes en krijtstrepen, maar bijna niks.

Ik heb er even foto's van gemaakt.

• justinbrammer

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:50
Wat voor resultaat geeft de Nozzle check ?
https://www.epson.nl/nl_NL/faq/KA-01085/contents?loc=nl-nl
Die geeft per printgaatje een lijn, doet zwart het een beetje of helemaal niets ?

Mogelijk is de ribboncable naar de printkop stuk; maar dan verwacht ik ook geen zwart-status/inktinhoud
iemand heeft de kop heel drastisch met een injectiespuit schoongemaakt:
YouTube: How to fix all Epson WF-SERIES inkjet printer?Didn't print Black Fix...

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:50
Ik mis geel in de nozzle check ?
Het lijkt erop dat de zwarte spuitkop gewoon erg verstopt is; dus nog meer schoonmaken.
Ook kan het zijn dat er lucht in de piezokop is gekomen, dan werkt afdrukken ook niet goed meer.

Dat is helaas een groot nadeel van inkjet printers; je moet ze wel blijven gebruiken anders verstopt de boel.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
Het lijkt er op dat de nozzles van de zwarte kanalen in de printkop verstopt zitten.
Die zijn misschien nog wel schoon te krijgen door de kop te verwijderen en door te spoelen met warm water. Eventueel eerst een badje geven van water met een klein beetje ammoniak er in.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• justinbrammer
@Yaksa : Ik heb zojuist de kanalen helemaal doorgespoeld met warm water, tot er eigenlijk alleen nog maar schoon water was. Daarna goed droog gemaakt en net weer printje gemaakt. Nog steeds geen zwart, kop is schoon en kussens uitgespoeld.

Hebben we nog meer opties?

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:15
Een printje is niet genoeg, de kanalen moeten zich weer vullen met inkt.
Je zou een dieptereiniging via het printerprogramma zelf kunnen uitvoeren, dan vullen de kanalen zich weer. Daarna weer een testprint doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• justinbrammer
Aah okee ga ik dat even proberen. Heb de printer net weer gereinigd.

Ben nu de firmware aan het updaten, daarna check ik de spuitkanaaltjes weer en voer ik weer een reiniging uit.

Thanks voor de hulp
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee