Epson WF-100 print geen zwart, maar paars vanuit kleurenjets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinbrammer
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-01-2023
Hi,

Ik heb 2 weken terug een Epson WF-100 draagbare printer 2ehands gekocht. Ik dacht met een aantal reinigingsprogramma's en nieuwe inktjets de printer wel weer aan de gang te krijgen.. echter dat lukt dus niet helemaal.

De printer print geen zwart en gebruikt ook geen zwarte inkt bij afdrukken. Ik heb zojuist 10 printjes van een zwart vlak gemaakt op de stand Epson Glossy, hoge kwaliteit. Om de spuitmondjes weer even goed door te spoelen, echter bleek bij mijn check dat de zwarte inkt nog steeds op hetzelfde niveau staat en de kleur in inktwaarde is gedaald. Logisch, want de vlakken welke zwart zouden moeten zijn, zijn nu paars.

Ik heb inmiddels 2 reinigingsboxen en 2 nieuwe inktjets gebruikt. Begint een duur geintje te worden.

Mijn stappen tot nu toe
- Reinigingsprogramma 5x uitvoeren, 6 uur wachten, weer 5x uitvoeren.
- Via driver reinigingsprogramma meermaals uitvoeren
- Op hoge kwaliteit geprint met veel inkt, in grijswaarden --> pakt dus geen zwarte toner.
- Weer reinigingsprogramma uitgevoerd
- Inktklepje onder de toners open geschroefd en de alles met een vochtig wattenstaafje schoongemaakt.

Wat ik gebruik:
- Toners van 123 inkt - niet origineel.
- normaal papier
- originele onderhoudsboxen

Ik vind het model en formaat van de printer plus het feit dat ik draadloos zou kunnen printen heel erg fijn, daarom dat ik deze ook had gekocht, dus wil de printer het liefst aan de praat krijgen.

Iemand de verlossende tip _/-\o_ , weggooien en nieuwe kopen is ook een tip.

Dank en Groetjes,
Justin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinbrammer
Kleine toevoeging:

Op de normale afdrukstand print de printer helemaal niks op het papier. Bij het programma uitlijnen geeft deze hele licht zwarte krijtstrepen en bij het spuitmondjes controleren geeft de printer ook wat puntjes en krijtstrepen, maar bijna niks.

Ik heb er even foto's van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinbrammer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPCCof0rnyNZqp3sdKXS4OngDG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YoZwdFsqyFLU6rPG9TCww2uS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Av8C8NSlkV0hiVlLjEePtRMS92E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftYpE1jdpsVpEjgrQitzCmqK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Wat voor resultaat geeft de Nozzle check ?
https://www.epson.nl/nl_NL/faq/KA-01085/contents?loc=nl-nl
Die geeft per printgaatje een lijn, doet zwart het een beetje of helemaal niets ?

Mogelijk is de ribboncable naar de printkop stuk; maar dan verwacht ik ook geen zwart-status/inktinhoud
iemand heeft de kop heel drastisch met een injectiespuit schoongemaakt:
YouTube: How to fix all Epson WF-SERIES inkjet printer?Didn't print Black Fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Ik mis geel in de nozzle check ?
Het lijkt erop dat de zwarte spuitkop gewoon erg verstopt is; dus nog meer schoonmaken.
Ook kan het zijn dat er lucht in de piezokop is gekomen, dan werkt afdrukken ook niet goed meer.

Dat is helaas een groot nadeel van inkjet printers; je moet ze wel blijven gebruiken anders verstopt de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Het lijkt er op dat de nozzles van de zwarte kanalen in de printkop verstopt zitten.
Die zijn misschien nog wel schoon te krijgen door de kop te verwijderen en door te spoelen met warm water. Eventueel eerst een badje geven van water met een klein beetje ammoniak er in.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinbrammer
@Yaksa : Ik heb zojuist de kanalen helemaal doorgespoeld met warm water, tot er eigenlijk alleen nog maar schoon water was. Daarna goed droog gemaakt en net weer printje gemaakt. Nog steeds geen zwart, kop is schoon en kussens uitgespoeld.

Hebben we nog meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Een printje is niet genoeg, de kanalen moeten zich weer vullen met inkt.
Je zou een dieptereiniging via het printerprogramma zelf kunnen uitvoeren, dan vullen de kanalen zich weer. Daarna weer een testprint doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinbrammer
Aah okee ga ik dat even proberen. Heb de printer net weer gereinigd.

Ben nu de firmware aan het updaten, daarna check ik de spuitkanaaltjes weer en voer ik weer een reiniging uit.

Thanks voor de hulp
Pagina: 1