Hallo Tweakers,
Ik heb een vraagje;
Ik ben een 3D visualizer van beroep en ik hou van Lego.
Nu wil ik een aantal custom baseplates maken, die deel gaan uitmaken van een relatiegeschenk.
Het idee is dat ik een basisplaat heb waarop ik een legoversie ga bouwen van een product waarvan ik renderings heb gemaakt, en die naar de klant stuur. De reden dat ik een eigen baseplate wil (laten) printen ten opzichte van een gewone originele Lego Baseplate is omdat ik wil dat de bouwplaat mijn logo heeft in plaats van het LEGO-logo.
Ik denk dat er meerdere mogelijke uitdagingen zijn, te weten:
-De print moet behoorlijk perfect zijn, anders blijft Lego er niet goed op zitten.
-Het logo op de knopjes is natuurlijk vrij klein, dus de printer moet een behoorlijk hoge resolutie hebben.
-Ik zou het materiaal zo dicht mogelijk bij echt lego-plastic willen hebben.
Dus...is dit een grote uitdaging of is dit best te doen, als je maar weet wat je doet?
Welke methode zou je aanraden? Welke printer zou de beste keuze zijn?
Ik hoor graag van jullie! Bedankt voor jullie tijd
:strip_exif()/f/image/m2tgOe8eMf9GF9HSdoqiJRmg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een vraagje;
Ik ben een 3D visualizer van beroep en ik hou van Lego.
Nu wil ik een aantal custom baseplates maken, die deel gaan uitmaken van een relatiegeschenk.
Het idee is dat ik een basisplaat heb waarop ik een legoversie ga bouwen van een product waarvan ik renderings heb gemaakt, en die naar de klant stuur. De reden dat ik een eigen baseplate wil (laten) printen ten opzichte van een gewone originele Lego Baseplate is omdat ik wil dat de bouwplaat mijn logo heeft in plaats van het LEGO-logo.
Ik denk dat er meerdere mogelijke uitdagingen zijn, te weten:
-De print moet behoorlijk perfect zijn, anders blijft Lego er niet goed op zitten.
-Het logo op de knopjes is natuurlijk vrij klein, dus de printer moet een behoorlijk hoge resolutie hebben.
-Ik zou het materiaal zo dicht mogelijk bij echt lego-plastic willen hebben.
Dus...is dit een grote uitdaging of is dit best te doen, als je maar weet wat je doet?
Welke methode zou je aanraden? Welke printer zou de beste keuze zijn?
Ik hoor graag van jullie! Bedankt voor jullie tijd
:strip_exif()/f/image/m2tgOe8eMf9GF9HSdoqiJRmg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l70bRr39otP0Te416onkZA5s.jpg?f=fotoalbum_large)