Foto Bibliotheek omzetten van JPG naar HEIC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 15:57
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een methode / tool op de iPhone of eventueel op Windows om een groot aantal JPG foto's om te zetten naar HEIC om zo wat ruimte te beparen (2GB komt aardig dichtbij), met behoud van alle metadata

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple iPhone's (11+), iPad en AppleTVs (4K) met iOS 16.2
Windows PC met Windows 10, ImageMagick, LibHEIF, ExifTools, IrfanView

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Initieel via de iPhone, met de Shortcuts app. Hierin kan je een flow configureren waarmee je 1 of meerdere foto's omzet van jpf naar heic, inc. metadata. Dat werkt goed voor de eerste foto, maar de metadata voor de opvolgende foto's word niet correct opgeslagen - er gaat iets mis met de datums (bug).

Tevens geprobeerd op Windows, met ImageMagick, LibHEIF en ExifTools. Daar lukt het allemaal goed mee, maar gaat het weer niet goed met het kleur-profiel. Dit word niet correct overgenomen van de originele JPG waardoor de resulterende HEIC veel te felle kleuren heeft.

Ik ben dus op zoek naar een andere methode. Gaat om ca 30k foto's,

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:16
Ik kan geen tool aanwijzen die dit met 100% zekerheid goed gaat doen, maar ik zou je aanraden om op zoek te gaan naar een oplossing via je computer aangezien je op je telefoon ook heel erg tegen de rekenlimieten van je apparaat aan gaat lopen. Dit gaat best lang duren en garanties zijn er helaas niet dat alles goed gaat.

Je kan ook bijbetalen voor iCloud storage en op je telefoon voor 'optimize storage' kiezen, dan worden de full-size exemplaren in iCloud gezet en gebruik je niet puur je iPhone als opslag. Levert je tevens wat meer back-up veiligheid op. Anders wordt dit alleen maar een uitstel van executie....