Indeling kleine, smalle kinderkamer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiss
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-04 23:32
Misschien niet heel erg 'bouwen', maar wel iets waar ik mogelijk jullie tips heel hard kan gebruiken:

We zijn bezig met de afwerking van ons nieuwbouwhuis. Daarbij moeten er ook twee dreumeskamertjes worden ingericht. (Tweeling van 16 maanden)

We willen ze i.v.m. medische problemen graag dicht bij ons hebben, alleen wel beide op een eigen kamertje. Dit betekend dat één van de twee een erg kleine slaapkamer krijgt.

Voor nu liggen ze nog in een ledikantje, echter willen we niet over 2 jaar wéér een nieuwe kamer realiseren, dus er moet rekening gehouden worden met de komst van een groter bed.

In de kamer moet minimaal een bed, kledingkast en speeltafeltje/bureautje kunnen komen. Alleen hoe dan? 🤗😅😔

Misschien is er hier iemand creatief die met een geniaal plan of idee komt. De hulp is heel erg welkom, want ik krijg het zelf niet bedacht, maar heb er wel letterlijk slapenloze nachten van😓

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiQsfQpIQStwl28BGb8Yo-bAp80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jS2GJzOL9guxlwQ1ZFECOrn1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LtXYq-Ppax-mf4AXn4HDy8VSo90=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jmKyVRnxVsqBrs89nB6gKSdl.jpg?f=user_large

Beste antwoord (via Meiss op 20-01-2023 10:42)

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:13
Meiss schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:16:
[b]
In de kamer moet minimaal een bed, kledingkast en speeltafeltje/bureautje kunnen komen. Alleen hoe dan? 🤗😅😔
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEquE-WZtZzVIcU0E4-l3UwpzXA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WdvNF2SKPPu9X9BJ5LxAONzv.jpg?f=user_large

Ik zou het bed in een ombouw zetten tussenwc-muur en kast in. Dat zal eerst nog een peuterbed zijn, dus kleiner dan hier ingetekend. Als je kind wat groter is kan dat op die plek een (half)hoogslaper worden met speelplek of bureautje eronder.
Ik had vroeger thuis overigens een kamertje van minder dan 2 bij 3, maar dat is heel lang mijn favoriete kamertje geweest, omdat het zo lekker knus was.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Voor een baby heb je aan een bed genoeg. De rest kan later, als het tegen die tijd nog relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiss
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OedjxHMq7WgVaR_wF9A5_ZzmW6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVg6ODt5WViyMajOrf3KCkA7.jpg?f=fotoalbum_large

Op beide kinderkamers zouden we graag dit behang terug willen laten komen, alleen dan de ene kamer dus een andere kleur dan de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:25

M2M

medicijnman

bed vlak achter de WC, kast in de enige hoek die mogelijk is en het tafeltje voor 't raam. Kast met een schuifdeur uiteraard. Paar plankjes aan de wand voor leesboeken en je zit prima. Dat het tafeltje voor 't raam staat maakt weinig uit, maar veel meer kun je met deze kamer niet doen. Een hoogslaper met buro/speelplek eronder is niet echt praktisch met anderhalf jarigen.

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:14

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat je nog kan doen is in de tussenmuur een sprong maken, dan kan in de nis het bed, en dan een muur/kast combi aan twee kanten.

Of juist het bed in de nis bij de kleine kamer.

[ Voor 28% gewijzigd door teacher op 18-01-2023 23:27 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:07
Ik had vroeger een hoogslaper, dus bed, kast(en), bureau in een als kind.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 18-01-2023 23:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:40

Dogooder

dus...

Ik zou bed parallel met raam zetten in de verre hoek.
Kast tegen achterwand van de wc en speel tafeltje tussen bed en kast in.

De muurtekening dan tegen de lange binnenwand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:17

EiT

Muur had je tijdens de bouw moeten laten verspringen ter hoogte van toilet. Dan had de kamer iets meer ruimte gehad.

Nu bed voor het raam en kast tegen wc muur.

Wel kijken of ze niet het raam kunnen openen.

Edit: spuit 11. Lijkt dat iedereen dezelfde ideeën heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door EiT op 18-01-2023 23:27 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
[b]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEquE-WZtZzVIcU0E4-l3UwpzXA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WdvNF2SKPPu9X9BJ5LxAONzv.jpg?f=user_large

Ik zou het bed in een ombouw zetten tussenwc-muur en kast in. Dat zal eerst nog een peuterbed zijn, dus kleiner dan hier ingetekend. Als je kind wat groter is kan dat op die plek een (half)hoogslaper worden met speelplek of bureautje eronder.
Ik had vroeger thuis overigens een kamertje van minder dan 2 bij 3, maar dat is heel lang mijn favoriete kamertje geweest, omdat het zo lekker knus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiss
Toke_gt schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:44:
[...]

[Afbeelding]

Leuk idee, ben alleen bang met een hoogslaper of iets dergelijks dat het helemaal plomp over komt. En het is eigenlijk die zijde welke mij het mooist lijkt voor het behang.

Ik denk alleen wel dat ik hier iets mee kan om op voor te borduren.
Wat fijn om te horen dat jij je zo prettig voelde bij dat kamertje. (Voelt als tweelingmoeder toch naar dat je er één van beide in de kleinste kamer moet leggen, dus die moet ook echt prettig worden. 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiss
teacher schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:25:
Wat je nog kan doen is in de tussenmuur een sprong maken, dan kan in de nis het bed, en dan een muur/kast combi aan twee kanten.

Of juist het bed in de nis bij de kleine kamer.
Ook aan gedacht, alleen is de stukadoor net al klaar 😅
Vandaar mijn vraag voor zo tips, om te kijken of het niet zo toch te realiseren is.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Als vader van 2 kids met 3 jaar ertussen....

Bij onze eerste duwde de kraamverzorging (terwijl het sliep) moeder de vrouw de stofzuiger in de handen .. vrouwlief begon te piepen .."maar .. maar de kleine slaapt" .. inderdaad mooi moment om je huishouden te doen. was de reactie .. immers buurman kan muziek op standje luid zetten en of verbouwen met de klopboor daar moet kind aan wennen.
Meiss schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 01:23:
Ook aan gedacht, alleen is de stukadoor net al klaar 😅
Vandaar mijn vraag voor zo tips, om te kijken of het niet zo toch te realiseren is.

Bedankt voor het meedenken.
en je openings post
Dit zijn "luiervullende" lastpakken :+ (elke leeftijd heeft zijn charme als we het netjes houden)

Ergens op leeftijd 8 tot 12 jaar begint een kind zich bewust te worden van zijn/haar lichaam (identiteit) tegen die tijd ben je 6+ jaar verder en dan genoeg tijd gehad om over dit "probleem" na te denken. (als het dan een issue is) maar dan heb je een bulk meer ervaring met je kids.

Kortom ik vraag me af waarom je ze niet op 1 kamer mikt, en dus de andere kamer als "speelhok" gebruikt, er kan een bijzondere reden zijn dat je het niet doet, maar die mis ik in je openingspost/reacties

Er is geen probleem tot dat je het een probleem maakt ;)
ik zou de kamer(s) tot 1 kamer omvormen zeg maar over 6 jaar zie je dus verder

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meiss
vso schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 06:34:

Bij onze eerste duwde de kraamverzorging (terwijl het sliep) moeder de vrouw de stofzuiger in de handen .. vrouwlief begon te piepen .."maar .. maar de kleine slaapt" .. inderdaad mooi moment om je huishouden te doen. was de reactie .. immers buurman kan muziek op standje luid zetten en of verbouwen met de klopboor daar moet kind aan wennen.

[...]

en je openings post

[...]
Dit zijn "luiervullende" lastpakken :+ (elke leeftijd heeft zijn charme als we het netjes houden)

Ergens op leeftijd 8 tot 12 jaar begint een kind zich bewust te worden van zijn/haar lichaam (identiteit) tegen die tijd ben je 6+ jaar verder en dan genoeg tijd gehad om over dit "probleem" na te denken. (als het dan een issue is) maar dan heb je een bulk meer ervaring met je kids.

Kortom ik vraag me af waarom je ze niet op 1 kamer mikt, en dus de andere kamer als "speelhok" gebruikt, er kan een bijzondere reden zijn dat je het niet doet, maar die mis ik in je openingspost/reacties

Er is geen probleem tot dat je het een probleem maakt ;)
ik zou de kamer(s) tot 1 kamer omvormen zeg maar over 6 jaar zie je dus verder
Uit elkaar namelijk hierom:
https://files.fm/u/smt6cquww 🤣🙈

Ik ben de moeder die wanneer bezoek zachtjes tegen het raam tikt omdat de kinderen misschien slapen zegt; aanbellen, want een postbode drukt ook onaangekondigd op die bel.
Er wordt ook gewoon gestofzuigd in huis, zelfs op hun kamertje. Áls ze al even wakker worden, sliepen ze zo wel weer verder.

Echter wanneer ze aan elkaar gaan trekken om samen te spelen wordt doorslapen erg lastig. Dus wanneer de mogelijkheid er is, en die is er, uit elkaar.
(Ook i.v.m. de medische situatie is het soms wenselijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandondlp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:45
Het eerste jaar maakt het niet uit, dan spelen ze nog niet veel in de kamer. Mijn dochter word bijna 2 en nu speelt ze wel vaker in haar kamer. Zij had ook de kleinste slaapkamer, met een onhandige indeling. Nu hebben we haar kamer omgeruild met onze slaapkamer.

Nu hebben allebei de kinderen een grote slaapkamer. Waar ze ruimte genoeg hebben voor een bureau en ook lekker kunnen spelen. Wij hebben niet zoveel ruimte nodig in onze slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Meiss schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 07:26:
[...]

Uit elkaar namelijk hierom:
https://files.fm/u/smt6cquww 🤣🙈

Ik ben de moeder die wanneer bezoek zachtjes tegen het raam tikt omdat de kinderen misschien slapen zegt; aanbellen, want een postbode drukt ook onaangekondigd op die bel.
Er wordt ook gewoon gestofzuigd in huis, zelfs op hun kamertje. Áls ze al even wakker worden, sliepen ze zo wel weer verder.

Echter wanneer ze aan elkaar gaan trekken om samen te spelen wordt doorslapen erg lastig. Dus wanneer de mogelijkheid er is, en die is er, uit elkaar.
(Ook i.v.m. de medische situatie is het soms wenselijk)
:+ oOo _ het was meer even het idee op zijn kant te zetten natuurlijk het filmpje waren die van mij maar zo klein <3 (gevulde luiers is dan wat minder .. hahahaha) maar puber(s) hebben op dit moment ... :X

Again leeftijd + charme >:) affijn oplossingen zijn er .. alleen degene die past zal je even is wellicht niet meteen de meest "gewenste"

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
[...]

[Afbeelding]

2 meiden (inmiddels 4 en 6) hier. de jongste ligt ook op ongeveer zo een kamertje en dat gaat prima hoor. wij hebben min of meer ook bovenstaande opstelling.

wat je evt nog kan overwegen als de ruimte het toelaat is de kast met de rug tegen dat muurtje bij de wc. ze zijn nu nog wat jong en het bedje mogelijk nog klein? de oudste heeft inmiddels zo een ikea hoogslaper die we zelf nog wat gepimpt hebben (kleurtje, met vuren balken een 'dakje' erop gemaakt). voordeel daarvan is dat de ruimte eronder dan benut kan worden. daar speelt ze nu veel met vriendinnetjes. je mag altijd een PB sturen voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:40
Voor deze situaties hebben ze hoogslaapers bedacht. Daaronder bureau/kasten werk.
Of een halve hoogslaper, met 2/3 rijen hoge ladekasten onder het bed, ook ideaal.

Mocht je perce hanggkleding willen hebben, kan dit ook in een andere kamer, of je eigen kast?
Zo hebben wij het opgelost. Onze kleding hing in de kledingkast van 1 van de kinderen :+

[ Voor 36% gewijzigd door barry86 op 19-01-2023 08:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 20:38

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

barry86 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:21:
Voor deze situaties hebben ze hoogslaapers bedacht. Daaronder bureau/kasten werk.
Of een halve hoogslaper, met 2/3 rijen hoge ladekasten onder het bed, ook ideaal.

Mocht je perce hanggkleding willen hebben, kan dit ook in een andere kamer, of je eigen kast?
Zo hebben wij het opgelost. Onze kleding hing in de kledingkast van 1 van de kinderen :+
Maar niet voor een tweeling van 16 maanden 8)7

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:52
Je kan bij IKEA een peuterbed kopen. Da's minder groot dan een eenpersoonsbed maar wel groot genoeg om wat jaartjes in vooruit te kunnen.
Voor wat speelgoed zou ik de TROFAST kast aanraden en dan deze.

Als je niet meer bang bent dat ze uit bed vallen zou je een opklapbed kunnen overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 20:38

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

DedSec85 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:26:
Je kan bij IKEA een peuterbed kopen. Da's minder groot dan een eenpersoonsbed maar wel groot genoeg om wat jaartjes in vooruit te kunnen.

Als je niet meer bang bent dat ze uit bed vallen zou je een opklapbed kunnen overwegen.
Arme rug voor de ouders, ik zou juist voor iets hoger ledikant kiezen op deze leeftijd nog. Ook handig om onder het bed "bakken" met speelgoed/kleren kwijt te kunnen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:02

D4NG3R

kiwi

:)

Even over een andere boeg: Is er een specifieke reden dat je de twee nu een eigen kamer wil geven? Gooi lekker twee bedden in de grotere kamer en maak van de kleine een losse speelkamer. :)

Denk dat dat alleen al prettig is i.v.m. toilet-geluiden 's nachts. Tegen de tijd dat ze 10+ zijn kan je wel een keer uitvechten wie waar komt te liggen als ze ieders een eigen plek willen. _O-

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 19-01-2023 08:51 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07
Dat is toch echt geen kleine slaapkamer hoor. :o

Ik zou wel het hoofdeind zo ver mogelijk weghouden van de WC. Scheelt toch wat met lawaait wat daar vanaf komt.

Als de leeftijd komt dat een eigen bureau gewenst is, dan zou ik dan over gaan op een hoogslaper, maar dat lijkt mij voorlopig nog niet nodig.

Dat je behang niet uitkomt met de beste layout klinkt een beetje als als een probleem van jou en niet van je kind. Vorm volgt functie en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Kinderen hebben helemaal geen grote kamer nodig. Ik heb zelf tot mijn 16e in een 2 bij 2 kamer geslapen met een hoogslaper/bureau. De eerste 12 jaar was het prima.

Wij hebben een hybride ledikant gekocht met te verwijderen zijkant. Daar heeft de kleine tot 3,5 jaar in geslapen. Daarna kan je best een hoogslaper met goede uitvalbeveiliging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Meiss schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 01:21:
[...]
Leuk idee, ben alleen bang met een hoogslaper of iets dergelijks dat het helemaal plomp over komt. En het is eigenlijk die zijde welke mij het mooist lijkt voor het behang.
Dat is ook zo van die hoogslaper, maar een groter bureau dan een speeltafel ga je er niet in krijgen. Wel kun je er natuurlijk voor kiezen om de kast elders te parkeren. Ik zou de wand tegenover het bed van dat mooie behang voorzien. Dan ziet je kind dat het beste en daar doe je het toch voor?
Ik denk alleen wel dat ik hier iets mee kan om op voor te borduren.
Wat fijn om te horen dat jij je zo prettig voelde bij dat kamertje. (Voelt als tweelingmoeder toch naar dat je er één van beide in de kleinste kamer moet leggen, dus die moet ook echt prettig worden. 🥰
Wij waren thuis met drie kinderen en hadden niet drie dezelfde kamers. Mijn ouders losten dat op door eens in de zoveel tijd te rouleren. En dan merk je vanzelf welk kind zich op welke kamer het meest senang voelt. Het hoeft niet allemaal op een weegschaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Dogooder schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:26:
Ik zou bed parallel met raam zetten in de verre hoek.
Kast tegen achterwand van de wc en speel tafeltje tussen bed en kast in.

De muurtekening dan tegen de lange binnenwand.
Dit dus. Het bed niet tegen de WC aan, ivm doortrek geluiden 's avonds / 's nachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

In in dergelijke kamer (2x3m) ligt mijn dochter van inmiddels 5 ook sinds haar geboorte. Gaat tot nu toe prima, tot een bepaalde leeftijd wordt de kamer alleen nog gebruikt als slaapkamer en dan is het al snel groot genoeg. Daarna kan je altijd verder kijken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u7vxf76.png
Ledikant is op een moment vervangen door kleuterbed.

Sterker nog, inmiddels ligt mijn zoontje van 2,5 ligt er nu ook tijdelijk bij (geduurdende een verbouwing) dmv ledikantje onder een hoogslaper. Dat gaat zo goed dat we overwegen om straks als er grotere kamers beschikbaar zijn, die in te richten als speelkamer en die kleine kamer als slaapkamer blijven gebruiken voor 1.

[ Voor 21% gewijzigd door Wuursj op 19-01-2023 09:03 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik zou dat kleine kamertje als iets tijdelijks zien voor een paar jaar. Dan 1 van de kinderen naar zolder. Tenzij 1 van de 2 toch niet zelfstandig boven gaat spelen met bijv. Lego of Brio treintjes..... Voor mij was enig vloeroppervlak toch wel gewenst, anders hadden mijn ouders alle Lego zooi altijd beneden gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:48
De kamer lijkt op onze babykamer toen wij nog in ons appartement zaten. Wellicht kun je hier wat inspiratie uithalen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Kinderen van die leeftijd hebben alleen een bed nodig (3-1 meegroei bed petit amelie). En een komode waar wat zooi in kan. De rest is allemaal niet nodig op dat moment en kan meegroeien met het kind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:33
Zenomyscus schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:14:
De kamer lijkt op onze babykamer toen wij nog in ons appartement zaten. Wellicht kun je hier wat inspiratie uithalen.

***members only***
Ik mis hier alleen een kleding kast. Je kan een heel eind komen met de commode, maar op een gegeven moment ga je toch wel wat 'hang' ruimte missen. Maar deze kan ook ergens anders komen, maar af en toe is het wel handig voor slaapzakken en van die sneeuwpakken.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 16:43
Een tweeling moeder hier :) Zie al genoeg tips over het hoe in te richten van de kamer, wil je graag een tip meegeven: bij ons was het precies hetzelfde geval, feest in de ledikanten. Besloten ze een eigen kamer te geven met daarin beide een meegroei bed. Dit hebben we twee weken volgehouden en daarna zijn ze weer bij elkaar gaan slapen. Ze slapen nu nog steeds in dezelfde kamer, zijn 6 jaar.
Het spelen was wel over in de meegroei bedden trouwens. De tip is dus eigenlijk, weet je zeker dat beide apart goed gaat? Voordat je, je suf zoekt naar de juiste indeling, helemaal mooie kamers en ze liggen nog bij elkaar in hetzelfde bed ;)

[ Voor 4% gewijzigd door herda op 19-01-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:33

mollie

Hier ook een tweeling en genoeg kamers om te kunnen kiezen, maar voor ons was 1 kamer ook de beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:48
EJonk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:30:
[...]

Ik mis hier alleen een kleding kast. Je kan een heel eind komen met de commode, maar op een gegeven moment ga je toch wel wat 'hang' ruimte missen. Maar deze kan ook ergens anders komen, maar af en toe is het wel handig voor slaapzakken en van die sneeuwpakken.
Er past echt een hoop in die kast hoor. We komen geen ruimte tekort. Enkel oude kledingmaten doen we in een tas en die staat ergens anders. Wij hangen niks op voor de kleine. Zelf doe ik dat overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:15
vso schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 06:34:

offtopic:
Geheel offtopic en geen input voor een indeling o.id. Totaal eens met de opmerking van de kraamzorg omtrent gewoon stofzuigen als de kleine slaapt! Maar is de kraamzorg er juist niet voor het stofzuigen e.d. Een kraamzorg die de moeder laat stofzuigen lijkt me niet de bedoeling :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:33
Afbeeldingslocatie: https://www.livengo.nl/media/catalog/product/cache/1731cfa544b0440351033cc973e7dac3/s/t/steigerhout_kajuitbed_kinderen.jpg
https://www.livengo.nl/ka...1H4An6EAQYAiABEgK9PfD_BwE

Ik zou gaan voor een bed met een hogere achterwand, en deze voor het raam plaatsen.
Dit bed is 200cm + 12cm ombouw, Zou dus mooi passen in de breedte.
De hogere achterwand voorkomt dan dat de koude lucht van het raam in het bed "valt"

Dan hou je op de rest van de kamer de meeste ruimte over voor een kast en evt. een bureautje om aan te spelen.

Onder het bed zitten opberg bakken voor het speelgoed ( en snoeppapiertjes, stenen uit de tuin en de mooie verdorde blaadjes van het schoolplein }) ), dus dan blijft de kleding kast ook een kledingkast ;)

Je voorkomt ook mooi dat het raam opengedraaid kan worden, gezien de mooie hoge ramen hoef je dus ook niet bang te zijn dat je kinderen een keer de sleutel vinden en uit het raam vallen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:44

VW-Arjan

★★★★★

En de tussenmuur verplaatsen?
Dus een nis maken waar de deur van de onderste kamer in draait.
En de tussenmuur op het midden van de 2 kamers zetten, zodat ze beiden even breed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 15:20
In plaats van alle suggesties voor hoogslapers zou ik het persoonlijk omdraaien - ledikant en later bed onder, en dan eventueel wat kastruimte erboven. Kun je nog leuke stickers opplakken, of nachtlampje aan de onderkant, kun je een doek voor hangen dat ze kunnen spelen als een soort afgesloten tentje. En veiliger dat ze er niet in kunnen klimmen als ze eenmaal wat groter zijn :D Dan hou je ruimte zat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Laatst online: 23:19

macnerd

No Apples please :-)

Voor hele jonge kinderen:
Er zijn kinderbedjes die kunnen meegroeien, volgens mij o.a. bij Ikea. Matras komt dan in 2 delen en de achterkant kan dan 90 graden omhoog gemonteerd worden voor inkorten. Als "bureau" kun je Ikea Lack bijzettafeltjes gebruiken en als stoel een kinderstoeltje.

Ikea Stuva hoogslaper: bed, kledingkast en bureau. Vanaf een jaar of 5 schat ik, tot een jaar of 11-12.

Daarna kun je de muur doorbreken om een bedstee te maken in de kleinste kamer, met in de andere kamer een hoogslaper (kinderen liggen dus boven elkaar maar wel in eigen kamers).

Je kunt ook nog denken aan een bed dat opgeklapt kan worden. Met een opklapbaar bureau aan de andere muur en een klapstoel erbij.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Misschien niet heel erg 'bouwen', maar wel iets waar ik mogelijk jullie tips heel hard kan gebruiken:

We zijn bezig met de afwerking van ons nieuwbouwhuis. Daarbij moeten er ook twee dreumeskamertjes worden ingericht. (Tweeling van 16 maanden)

We willen ze i.v.m. medische problemen graag dicht bij ons hebben, alleen wel beide op een eigen kamertje. Dit betekend dat één van de twee een erg kleine slaapkamer krijgt.

Voor nu liggen ze nog in een ledikantje, echter willen we niet over 2 jaar wéér een nieuwe kamer realiseren, dus er moet rekening gehouden worden met de komst van een groter bed.

Misschien is er hier iemand creatief die met een geniaal plan of idee komt. De hulp is heel erg welkom, want ik krijg het zelf niet bedacht, maar heb er wel letterlijk slapenloze nachten van😓

Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nieuwbouw hé... Dan de tussenmuur laten verspringen en zo de kamer wat groter maken. Zijn ze ook meer gelijk qua oppervlak.

Of toilet daar weg, dan muur waar wasbakken aan hangen iets naar links zodat daar ruimte voor toilet komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15

bonzz.netninja

Niente baffi

DedSec85 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:26:

Ik heb spijt dat wij destijds een klein bed gekocht hebben voor onze 3 jarige dochter en zou nu altijd een normaal bed formaat kopen. Het is gewoon heel handig om een extra logeerbed in huis te hebben mocht het nodig hebben, maar in dit kleuterbed van ons pas ik met geen mogelijkheid in :P

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

ik zou dan dit voorbeeld nemen, maar dan niet de kast achter het bed, maar juist andersom Dus een kast achter de wc, en daarachter het bed:

- je hebt mogelijk nog minder last van geluid uit de wc vandaan, als je daar slaapt/ligt
- wanneer je kind speelt op een tafel of op de grond, moet je erlangs of mogelijk overheen om bij de kast te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Iķ vind het idee van plaatsing voor het bed een goed plan, ik denk de beste keus qua indeling. Je houdt best nog wat nuttig ruimte over voor andere meubels.

offtopic:
Het bed zelf is wel een van de lelijkste meubelstukken die ik ooit heb gezien :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:58
Ledikant en commode lijkt mij het enige wat nodig is voor kinderen van 16 maanden. En als ze groter worden een bed en een kast in parallelopstelling in de 'nis' aan de rechterkant.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
HyperTrophy schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:16:
[...]
ik zou dan dit voorbeeld nemen, maar dan niet de kast achter het bed, maar juist andersom Dus een kast achter de wc, en daarachter het bed:

- je hebt mogelijk nog minder last van geluid uit de wc vandaan, als je daar slaapt/ligt
- wanneer je kind speelt op een tafel of op de grond, moet je erlangs of mogelijk overheen om bij de kast te komen.
Je hebt dan erg weinig ruimte om aan tafel of op de grond te spelen (bed ca 80/90 cm, tafeltje 50/60, heb je 60-80 cm bewegingsruimte. Met kast tegenover tafel is dat 30-40 cm meer.
En hoe vaak moet je nu helemaal in de kast van je kind zijn als het daar zit te spelen? Dan wacht je toch gewoon met terugleggen stapeltje wasgoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Laatst online: 21:33
FirePuma142 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Iķ vind het idee van plaatsing voor het bed een goed plan, ik denk de beste keus qua indeling. Je houdt best nog wat nuttig ruimte over voor andere meubels.

offtopic:
Het bed zelf is wel een van de lelijkste meubelstukken die ik ooit heb gezien :+
Dit wilden wij op de kleine slaapkamer hier ook doen, maar vanwege inbouwkast was dit niet mogelijk helaas.

Het was het eerste bed wat ik tegen kwam wat op mijn idee leek ;) , mijn smaak is het ook niet.
Tip voor TS: Google op kajuitbed , staan ook mooiere modellen op :P

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

belly89 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:29:
[...]
offtopic:
Geheel offtopic en geen input voor een indeling o.id. Totaal eens met de opmerking van de kraamzorg omtrent gewoon stofzuigen als de kleine slaapt! Maar is de kraamzorg er juist niet voor het stofzuigen e.d. Een kraamzorg die de moeder laat stofzuigen lijkt me niet de bedoeling :|
nu ja zo "offtopic" is het niet, en @Meiss reageert zelf ook erop ..

Het punt is dat sommige ouders een 10km stilte zone om hun kind willen afdwingen
OF
stapvoets in een bewegende atractie van de Efteling willen zitten zodat hun baby het ook kan ervaren.

Beide zijn natuurlijk van de pot gerukte overdreven voorbeelden, maar geef mensen de kans.. hierom druk je als kraamzorg "verse" ouders de stofzuiger in de hand en --> ga stofzuigen nu dat het kind slaapt. oftewel het is niet zo bijzonder je bent 1 van de velen ..

Zo zijn er vele "nestdrang / verse ouders" voorbeelden

Maar nadat de TS een filmpje deelde van spelende kinds ipv slapende .. dan is het bovenstaande wel erg off-topic ja :)

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:38
Mocht je de voorstellen volgen die het bed vlakbij het raam willen zetten, let dan op met je zonwering. Zulke kleintjes moeten nog geen gordijnen, en zeker geen touwtjes van luxaflex o.i.d. binnen grijpafstand van hun bedje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13
Tweelingpapa hier, van twee meisjes van nu 19 maand.

Ik begrijp dat je twee ledikantjes niet tegen elkaar aan wilt zetten, dat was hier ook geen succes, maar allebei op een andere kamer gaat echt niet werken. De dames hier weigeren te slapen als hun zus niet op dezelfde kamer aanwezig is!

Wij hebben het zo opgelost, ze kunnen elkaar zien, soms is het nog een half uur ‘kletsen’ voor ze slapen, maar dan slapen ze wel als roosjes verder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxhLcHocmrlCvyAi6lppsgV5rVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vT4L5084X5MAFbNbV9Y6lYkH.jpg?f=fotoalbum_large

Tegen de tijd dat ze uit het ledikantje gegroeid zijn moeten we wel eens kijken of hier ook twee grotere bedden passen, of dat we wat moeten gaan verhuizen naar een andere kamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Hier ook een tweeling papa van 3 jaar. Wij hebben ze tot een maand of 2 geleden op dezelfde kamer gehouden. Ledikantjes ging goed tot het moment dat ze bij elkaar begonnen te klimmen (stonden tegen elkaar aan).

Toen snel 2x normale (200x70), lage bedden op dezelfde kamer gemaakt met zgan matrassen die we toch al hadden. Ging prima. We hadden ook nog een peuterbedje, die stond al op de 'logeerkamer'. Deze kamer is nog kleiner dan de kamer waar TS het over heeft. Was erg handig als er 1 ziek/eerder wakker was.

Recent vroeg er 1 om permanent in dat logeerbed te slapen. Prima toch? Op die kamer staat niks meer dan een peuterbed, kastje en kleine speelgoed kist. Kan meneer zich even vermaken voordat we naar beneden gaan. Alle andere speelgoed ligt beneden.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiss
herda schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:08:
Een tweeling moeder hier :) Zie al genoeg tips over het hoe in te richten van de kamer, wil je graag een tip meegeven: bij ons was het precies hetzelfde geval, feest in de ledikanten. Besloten ze een eigen kamer te geven met daarin beide een meegroei bed. Dit hebben we twee weken volgehouden en daarna zijn ze weer bij elkaar gaan slapen. Ze slapen nu nog steeds in dezelfde kamer, zijn 6 jaar.
Het spelen was wel over in de meegroei bedden trouwens. De tip is dus eigenlijk, weet je zeker dat beide apart goed gaat? Voordat je, je suf zoekt naar de juiste indeling, helemaal mooie kamers en ze liggen nog bij elkaar in hetzelfde bed ;)
Wat leuk!
Het zou kunnen dat het niet gaat, maar daar kom je enkel pas achter wanneer je het probeert. In dat geval zou dan alsnog de kleine kamer een speelkamer worden. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiss
bonzz.netninja schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:15:
[...]

Ik heb spijt dat wij destijds een klein bed gekocht hebben voor onze 3 jarige dochter en zou nu altijd een normaal bed formaat kopen. Het is gewoon heel handig om een extra logeerbed in huis te hebben mocht het nodig hebben, maar in dit kleuterbed van ons pas ik met geen mogelijkheid in :P
Wij gaan straks als ze het ledikant ontgroeien ook gelijk voor een grotere. Met een tweeling en geen volgende op komst kun je het namelijk niet doorgeven en vind ik het allemaal wel prijzig genoeg, haha!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meiss
Jeetje, wat een hoop reacties (en tweelingouders!), goede tips, en sommige tips waar ik lekker niets mee ga doen 😜

Ik ben vannacht na al echt een tijdje slecht slapen hierover op de één of andere manier heel erg opgeschoten; Vond een idee waar ik wel wat mee kan en ik denk dat ik een hele leuke oplossing heb, zonder verbouwingen aan muren e.d. (Mocht apart slapen niet lukken zijn de kosten beperkt gebleven, en is de grote kamer niet kleiner geworden... tweelingband is namelijk heel erg sterk.)

Ik ben vandaag toilet geluiden gaan luisteren en die zijn er eigenlijk amper, zeker niet meer dan ze nu gewend zijn, en dat heeft mij op de volgende indeling gebracht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Llq1kDPUEQIKJdVbWjJAwkNDbnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZl5OEagFTnD26LyGzQQ3wqk.jpg?f=fotoalbum_large

Bed heb ik liever niet onder het raam, maar zo ingetekend dat het past mochten ze uit hun ledikantje groeien.

Het tafeltje zullen we pas realiseren wanneer ze een jaar of 4/5 zijn, dan kan er voor die tijd een tipi-tentje of glijbaantje speelmat of iets dergelijks komen.

Ik denk zelf dat ik met onderstaande indeling voldoende opbergruimte heb, zonder dat het kolossaal wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:06
Denk voor opbergruimte ook eens aan de hoogte boven het bed, indien je geen hoogslaper plaatst. Onder andere Ikea heeft allerlei kasten die geschikt zijn om aan de muur te bevestigen.
Misschien is een staande (kleding)kast dan niet eens nodig.

In mijn eerste appartementje had de enige slaapkamer ongeveer de afmetingen van dit kamertje en daar kreeg ik dankzij een hangende kledingkast toch een tweepersoonsbed, voldoende kastruimte én een groot bureau in.

Denk bij het bed ook aan een plek om 'spulletjes' op te leggen. Er is naast het bed geen plek om een nachtkastje neer te zetten. Een plank van 15-20cm bij het hoofdeind geeft in de toekomst ruimte om een (lees)lampje en wekker neer te zetten en een (voorlees)boekje neer te leggen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
een hoogslaper is wel ideaal hoor als ze wat ouder zijn. De jongste is bijna 4 en ligt net in een hoogslaper. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Meiss schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:18:.

Het tafeltje zullen we pas realiseren wanneer ze een jaar of 4/5 zijn, dan kan er voor die tijd een tipi-tentje of glijbaantje speelmat of iets dergelijks komen.

Ik denk zelf dat ik met onderstaande indeling voldoende opbergruimte heb, zonder dat het kolossaal wordt.[/i]
Heel leuk en gezellig kamertje zo! Dat bankje vind ik een leuke oplossing, let wel op dat je kind niet in het draaikiepraam kan klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiss
Ivow85 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:10:
Denk voor opbergruimte ook eens aan de hoogte boven het bed, indien je geen hoogslaper plaatst. Onder andere Ikea heeft allerlei kasten die geschikt zijn om aan de muur te bevestigen.
Misschien is een staande (kleding)kast dan niet eens nodig.

In mijn eerste appartementje had de enige slaapkamer ongeveer de afmetingen van dit kamertje en daar kreeg ik dankzij een hangende kledingkast toch een tweepersoonsbed, voldoende kastruimte én een groot bureau in.

Denk bij het bed ook aan een plek om 'spulletjes' op te leggen. Er is naast het bed geen plek om een nachtkastje neer te zetten. Een plank van 15-20cm bij het hoofdeind geeft in de toekomst ruimte om een (lees)lampje en wekker neer te zetten en een (voorlees)boekje neer te leggen.
Dat valt bij mij onder aankleding. (Plankjes)
Ik zou nooit de staande kast weg laten in ruil voor boven het bed. Zo vind ik de kast zelfs de aankleding mbt het bankje leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiss
Toke_gt schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:13:
[...]

Heel leuk en gezellig kamertje zo! Dat bankje vind ik een leuke oplossing, let wel op dat je kind niet in het draaikiepraam kan klimmen.
Dankje🥰🥰
Boven is, omdat het zo'n lage raampartijen zijn verplicht om enkel maar kiepramen te hebben. Ze kunnen dus 'niet' draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ako
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:18

ako

Geen fan van hoogslapers, mijn zoon is 2 keer uit zijn hoogslaper gevallen, 1 keer op zijn hoofd. Gelukkig goed afgelopen, maar is wel een risico. Daarnaast is het opmaken van een hoogslaper erg irritant, laken om het matras krijgen levert een hoop frustratie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Meiss schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:14:
[...]

Dankje🥰🥰
Boven is, omdat het zo'n lage raampartijen zijn verplicht om enkel maar kiepramen te hebben. Ze kunnen dus 'niet' draaien)
Maar ze kunnen er wel in klimmen en klem komen te zitten. Of dicht duwen, al dan niet per ongeluk, met een hand ertussen. Dus zorg dat je ze in de kiepstand kunt vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:37
Kinderen van 4 en 6 hier, die spelen gewoon lekker beneden en kleuren ook gewoon beneden... De bureautjes welke ze in hun slaapkamer hebben gekregen staan er achteraf puur als opvulling.. en als plaats om zooi te dumpen :-(

Gewoon een bed rechts achterin en een kast rechts voorin, aan de linker sand hoeft niks te staan. Daar kan je je gewenste behang dan voor de leuk doen?

Overigens staat er bij ons bij één kind een kledingkast in de slaapkamer, maar bij de andere niet... Ik moet ook eerlijk toegeven dat het eigenlijk weinig uitmaakt waar de kledingkast staat, geen idee waarom 'we' die altijd nSr automatisch in de slaapkamer zetten

[ Voor 26% gewijzigd door President op 20-01-2023 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kind is nu 1 en een beetje. Uit ervaring weet ik dat een tafeltje of bureautje helemaal niet handig is. Kinderen willen/kunnen nog niet aan een tafel zitten, als het afhankelijk is van sommige kinderen doen ze dat nooit. Kinderen spelen prima op de grond. Ik zou dus eerder een speelkleed neerleggen dan een tafeltje neerzetten. Dat scheelt je weer oppervlakte en spullen die in de weg staan.

Een tafeltje kun je prima later nog eens aanschaffen en neerzetten. Dat gaat vanzelf wanneer je ziet dat je kind(eren) daar aan toe zijn. Die van ons, 3 jaar, heeft wel een speeltafel maar dat gebruikt hij niet op zijn kamer. Hij speelt veel liever in de woonkamer in z'n hoek. Uiteraard staat er wel speelgoed op zijn kamer maar daar doet hij niks mee. Wanneer we zelf boven moeten zijn en hij boven mag gaan spelen moet er ook speelgoed mee van beneden komen. En daarmee gaat hij lekker op de grond zitten/liggen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetDraakje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:16
Vloris schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:35:
....
Ik begrijp dat je twee ledikantjes niet tegen elkaar aan wilt zetten, dat was hier ook geen succes, maar allebei op een andere kamer gaat echt niet werken. De dames hier weigeren te slapen als hun zus niet op dezelfde kamer aanwezig is!
.....
Tweelingvader hier van 10 jarige zoons:
- Hebben 2 kamers beschikbaar, 1 wat grotere en 1 wat kleinere, die overeenkomt met je nog in te delen kamer.
- tot op heden nog altijd bij elkaar geslapen. We hebben het recent aan hen nog gevraagd, en ze hebben de voorkeur om bij elkaar te blijven slapen.
- Het scheelt dat ze goed slapen, en alleen even met elkaar kletsen voordat definitief de luikjes van hun ogen dichtgaan (al dan niet met kort streng toespreken).
- We hebben de aanschaf van een goed volwassen bed zo lang mogelijk uitgesteld door een van de zijkanten van de babybedden los te maken.

Daarom hebben we van de grotere kamer hun slaapkamer gemaakt met kledingkast, en van de kleinere kamer hun studeerkamer (onze studeerkamer hebben we moeten opofferen) / gamekamer annex logeerkamer gemaakt. Een voordeel is dat, mocht het nodig zijn om apart te slapen, je direct ze in een ander bed kan stoppen...

Mocht je toch 2 eigen kamers gaan maken, kun je overwegen om ter compensatie van het grootte verschil van de kamers de kledingkast en/of gezamenlijk speelgoed in de grote kamer op te bergen om zo evenwicht te brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door HetDraakje op 20-01-2023 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meiss
Iedereen bedankt voor alle tips.
Wij zijn blij met het ontwerp wat we nu hebben een gaan het op deze manier uitvoeren. (Tafeltje later)

Wat mij betreft kan hiermee het topic ook afgerond worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Llq1kDPUEQIKJdVbWjJAwkNDbnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZl5OEagFTnD26LyGzQQ3wqk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost00719
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 16:20
Over een paar jaar kun je eventueel het bed vervangen voor een hoogslaper en daar een bureau onder plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiss
Tegen de tijd dat ze echt een bureau nodig hebben zijn ze zelfstandig genoeg voor een grote kamer op zolder😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poxawa
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-02-2023
*snip* je google translate is stuk

[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 27-02-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrystynaEko
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-06-2023